Na exhibición de prezos: exíxense o cumprimento de dous requisitos:
Na venda de promoción é obrigatorio proporcionar ao público previamente ou no momento da compra, a seguinte información:
O prezo de venda é o prezo final dunha unidade do produto ou dunha cantidade determinada dun produto, con impostos incluídos e gastos de envío, se os hai.
O prezo da gran maioría de servizos e produtos de consumo é libre, exceptuando o dalgúns bens e servizos básicos como a auga, a luz, o gas, o teléfono, carburantes, etc. Pero salvando estas excepcións en que os prezos son fixados polos distintos organismos competentes, a lei obriga aos establecementos públicos a dar a máxima información sobre os prezos dos produtos e os servizos, de maneira que estes poidan ser exixibles para o cliente, xa que o prezo anunciado vincula ao establecemento.
O prezo de venda ten que estar indicado con carteis ou con etiquetas visibles, expresados de forma inequívoca, facilmente identificable e claramente *legible, e deben estar precedidos polas siglas P.V.P.(prezo de venda ao público). Este prezo inclúe os impostos (IVE, p. ex.) e os gastos, se os hai.
Quedan eximidos da obrigación de mostrar o prezo, por razóns de seguridade, as xoiarías e as *peleterías.
Así mesmo tamén se pode eximir, mediante Decreto, da obrigación de indicar os prezos naquelas mercadorías que, polo seu prezo elevado, poidan ser causa obxectiva de inseguridade para o establecemento de que se trate. Dispénsaa desta obrigación pódena solicitar, en casos específicos, as entidades representativas dun sector.
Respecto das rebaixas, tanto na publicidade anterior como durante o período, así como na presentación dos produtos no interior dos locais comerciais, a redución dos prezos deberá manifestarse exhibindo o novo prezo xunto ao prezo habitual aplicado polo comerciante. No entanto, cando se trate dunha redución porcentual dun conxunto de artigos que figuran no interior do establecemento, bastará co anuncio xenérico da devandita redución sobre o prezo habitual, sen necesidade de que conste individualmente en cada artigo.
O prezo por unidade de medida é o prezo final, incluídos os impostos, por quilo, litro, metro, metro cadrado ou metro cúbico do produto ou unha unidade de produto.
Tense que indicar o prezo por unidade de medida nos supostos seguintes:
Non é necesaria a indicación do prezo por unidade de medida:
Respecto dos prezos dos produtos ofrecidos a granel (produtos que non se atopan envasados e que se miden ou pesan diante das persoas consumidoras e usuarias):
A factura ou ticket de compra é o documento que o comerciante entrega cando se efectuou o pago total da adquisición, que recolle a descrición competa e detallada da operación realizada así como o importe económico. O consumidor deberá solicitar unha factura para comprobar que o importe que é correcto, así como se se corresponde co prezo de venda ao público (PVP).
En caso de conflito, reclamación ou denuncia, a factura resulta imprescindible xa que xustifica que se realizou a compra ou servizo, en que data e por quen se levou a cabo, ademais de detallar o artigo adquirido ou servizo prestado.
As facturas poderán ser substituídas por talonarios de vales numerados ou na súa falta, tickets expedidos por máquinas rexistradoras. Na parte *talonaria e na matriz de válelos, así como nos tickets, deberán constar os seguintes datos:
As facturas transmitidas por vía telemática terán a mesma validez que as facturas orixinais. A información contida na factura emitida e recibida debe ser idéntica.
Os comerciantes só poderán expedir un orixinal de cada factura. No entanto, nos casos seguintes poderase facer un duplicado, debendo facer constar a palabra "duplicado", e a razón da súa expedición:
A etiquetaxe dos produtos é obrigatorio. A etiqueta é o instrumento de información ao consumidor sobre o produto.
Unha das funcións máis importantes da etiquetaxe é identificar o responsable do produto, que pode ser o fabricante, o distribuidor, o vendedor, o importador ou mesmo o marquista.
Nas etiquetas sempre debe constar
É a obrigación do comerciante de facer constar en cada un dos produtos o prezo ordinario con que se valorou o artigo con anterioridade e o prezo actual en toda forma de promoción ou publicidade de vendas que transmita ao consumidor unha mensaxe suxestiva sobre a diferenza de prezo.
En todos os establecementos comerciais debe exporse de forma visible e legible:
1. O horario dos días e horas de apertura e peche do establecemento.
2. O anuncio da existencia de follas de reclamación a disposición dos consumidores.
3. Os prezos de venda dos produtos (de forma suficientemente explicativa e que non induza a confusión). Tanto no interior do local como nos escaparates os prezos deben ser visibles e legibles.
4. As condicións que, no seu caso, aplíquense á oferta, promoción ou venda dos produtos (sendo nulas as que sexan abusivas e as que contradigan os dereitos recoñecidos ao consumidor por lei).
1. Teñen plena liberdade para determinar os días e horas en que permanecerán abertos, os seguintes establecementos:
2. Para os establecementos que non gozan de liberdade horaria, segundo a relación anterior, o horario global en que os comercios poderán desenvolver a súa actividade durante o conxunto de días laborables da semana será, como máximo, de 90 horas. Poderán abrir só o oito domingos e festivos que anualmente se determinen mediante Orde da Conselleria competente en materia de Comercio e un máximo de 12 horas durante eses festivos
autorizados.
Ademais os establecementos dedicados a produtos culturais (discos, libros, vídeos, etc) que, polas súas dimensións ou características non gocen de total liberdade horaria, poderán abrir todos os domingos e festivos durante un máximo de 12 horas.
Fóra destes casos, excepcionalmente, e a instancia do comerciante, asociación de comerciantes ou Concello, poderase autorizar a apertura en domingo ou festivo, mediante Resolución do órgano competente (co límite de horas que estableza a resolución).
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia