Xunta de Galicia
Vostede está aquí:

Actualidade Comercial

  • 14 Setembro, 2015
    Economía e Industria apoia con preto de 90.000 euros a modernización e remodelación da praza de abastos da Guarda

    A Guarda (Pontevedra), 14 de setembro de 2015.- A directora xeral de Comercio, Sol Vázquez Abeal, e o delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores, visitaron esta mañá a praza de abastos da Guarda, unha infraestrutura clave para a dinamización do comercio de proximidade local que vai ser modernizada e remodelada polo Concello, ao que a Consellería de Economía e Industria vén de conceder unha axuda de preto de 90.000 euros.

    Entre as actuacións previstas atópanse traballos de mantemento e mellora das instalacións coa renovación do acabado do firme do andar da planta baixa, reparación dos encontros do lucernario coa cuberta actual e a mellora da sinalización e o alumeado, avanzando no aforro enerxético, entre outros.

    A Consellería de Economía e Industria, que ten no impulso ao sector comercial un dos seus principais eixos de actuación, vén de conceder apoios por preto de 1,5 millóns de euros para a realización de melloras nas prazas de abastos e mercados tradicionais en 29 concellos da provincia de Pontevedra, mediante un programa específico cofinanciado con fondos Feder.

    Os concellos que realicen melloras nas prazas deberán poñer en marcha iniciativas dirixidas ao mentoring comercial para os praceiros, encamiñadas a aumentar a rendibilidade do punto de venda mediante técnicas de visual merchandising, a colocación do produto ou a atención ao cliente. Como novidade este ano, primáronse as iniciativas que inclúen a apertura dos mercados en horario de tarde ou a incorporación de aparcadoiros.

    Estes apoios enmárcanse no novo Plan estratéxico de impulso ao Comercio de Galicia, unha folla de ruta que destina 70 millóns de euros ata 2020 a modernizar e incrementar a competitividade do comercio de proximidade galego, con 55 accións específicas articuladas arredor de tres grandes retos: afianzar un sector comercial renovado; impulsar o smart commerce e o comercio electrónico; e potenciar o comercio excelente, traballando na dinamización e a mellora continua.

    Máis información
  • 11 Setembro, 2015
    Oito obradoiros artesáns participan nunha mostra de Artesanía de Galicia no Festival da luz

    Santiago, 11 de setembro de 2015.- O Festival da luz, que celebra a súa cuarta edición ata o domingo en Boimorto, acolle unha mostra de Artesanía de Galicia na que oito obradoiros artesáns de oficios como a xoiería, a marroquinería, a elaboración de zocos, o téxtil ou a tornaría de madeira venden e exhiben os seus produtos.

    A miniferia de Artesanía de Galicia, organizada pola Asociación Galega de Artesáns e que conta coa colaboración da Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, ten por obxectivo impulsar a comercialización do produto artesán feito na nosa comunidade e servir de vía de promoción do traballo dos creadores amparados na marca Artesanía de Galicia, e estará aberta en horario continuado de mañá e tarde.

    Os obradoiros que participan nesta feira son: Laia Zapateiros de Melide; Zimzelatum de Gondomar; En lá de Monforte de Lemos; Patapum de Quiroga; Coas Mans Artesanía de Silleda; Mario Coiro da Estrada; Plata Nativa de Sada; e Fiada de Carral.

    Neste evento tamén participarán outros obradoiros que contan coa marca Artesanía de Galicia como son Elena Ferro de Vila de Cruces; Arela de Fe de A Guarda e Idoia Cuesta de Outeiro de Rei.

    O Festival da luz é un festival multidisciplinar no que teñen cabida non só a música senón tamén actividades lúdicas dirixidas ao público de todas as idades. Complétase cun Mercado da luz, unha mostra das iniciativas que innovan e fomentan a calidade da vida no medio rural.

    Máis información
  • 09 Setembro, 2015
    A Xunta colabora na II Edición da Pasarela de moda “Calpurnia” que pretende converter á cidade das Burgas como capital da moda e das compras

    Ourense, 9 de setembro de 2015.- O delegado territorial da Xunta en Ourense, Rogelio Martínez, participou hoxe na presentación da segunda edición da Pasarela Calpurnia-As Burgas 2015 que se celebrará na tarde noite do sábado 19 de setembro, na cidade ourensá no entorno monumental das Burgas.

    Martínez destacou a colaboración da Dirección Xeral de Comercio neste evento que pretende proxectar a cidade como capital da moda e as compras e que conta tamén co patrocinio da Deputación provincial, o Concello e a Federación de Comercio.

    Máis información
  • 07 Setembro, 2015
    Economía e Industria continúa a colaborar co Concello de Bueu na reforma da súa praza de abastos

    Bueu (Pontevedra), 7 de setembro de 2015.- O delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores, visitou esta mañá a praza de abastos de Bueu, en compaña do alcalde da localidade, Félix Juncal. Trátase dunha infraestrutura clave para a dinamización do comercio de proximidade local que vai ser modernizada e remodelada polo Concello a través dun investimento de 39.155 dos que a Consellería de Economía e Industria aporta, a través dunha subvención, 27.408 euros, é dicir o 70%.

    Durante a visita, o responsable territorial e o alcalde, analizaron o estado da praza de abastos en compaña do xefe territorial de Economía e Industria, Ignacio Rial Santomé, así como pola portavoz do PP da localidade, Berta Pérez.

    Entre as actuacións previstas atópase a adecuación física e a mellora do espazo destinado a mercado tradicional de venta de excedentes da horta. En concreto, crearase un espazo de información e publicidade co obxecto de que os clientes da praza poidan ter información sobre todas as actividades que se van a realizar e a instalación dun equipamento para a mellora do mercadiño de excedentes do campo que se realiza no entorno da praza de abastos.

    Para elo, instalarase un banco-posto de venda realizado en materiais resistentes para exteriores. Tamén se cubrirá esta bancada con pórticos de perfís laminados de aceiro e téxtil impermeable, de dimensións aproximadas de 30x5.

    O mercado de abastos mellorou no 2014 grazas a unha axuda anterior da Consellería de Economía e Industria, “e na actualidade, o obxectivo de novo proxecto é afianzar as actividades de dinamización comercial da praza e de mellora da imaxe comercial para converter este mercado nun punto de encontro cultural e social, en torno a unha compra cotiá e sostible de produtos de calidade ligados ao territorio”, explicou Félix Juncal.

    Cores Tourís recordou que a Consellería de Economía e Industria, que ten no impulso ao sector comercial un dos seus principais eixos de actuación, vén de conceder apoios por preto de 1,5 millóns de euros para a realización de melloras nas prazas de abastos e mercados tradicionais en 29 concellos da provincia de Pontevedra, mediante un programa específico cofinanciado con fondos Feder.

    Os concellos que realicen melloras nas prazas deberán poñer en marcha iniciativas dirixidas ao mentoring comercial para os praceiros, encamiñadas a aumentar a rendibilidade do punto de venda mediante técnicas de visual merchandising, a colocación do produto ou a atención ao cliente. Como novidade este ano, primáronse as iniciativas que inclúen a apertura dos mercados en horario de tarde ou a incorporación de aparcadoiros.

    Estes apoios enmárcanse no novo Plan estratéxico de impulso ao Comercio de Galicia, unha folla de ruta que destina 70 millóns de euros ata 2020 a modernizar e incrementar a competitividade do comercio de proximidade galego, con 55 accións específicas articuladas arredor de tres grandes retos: afianzar un sector comercial renovado; impulsar o smart commerce e o comercio electrónico; e potenciar o comercio excelente, traballando na dinamización e a mellora continua.

    Máis información
  • 01 Setembro, 2015
    Artesáns galegos fórmanse en Santiago nas técnicas da plumería na alta costura da man do deseñador Serkan Cura

    Santiago, 1 de setembro de 2015.- A directora xeral de Comercio, Sol Vázquez Abeal, visitou esta mañá o curso de “Perfeccionamento de técnicas de plumería para moda” dirixido polo prestixioso deseñador belga de orixe turca Serkan Cura e impulsado pola Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, no marco da súa programación de formación especializada para profesionais do sector.

    Un total de 15 artesáns están a participar nesta acción formativa, que se celebra na Escola Mestre Mateo de Santiago de Compostela ata o vindeiro sábado, 5 de setembro e coa que se lle dá continuidade ao curso de iniciación á plumería impartido o ano pasado tamén por Serkan Cura. Especializado nas técnicas de plumería que aplica ás súas pezas creativas, Cura graduouse en deseño de moda pola Royal Academy de Amberes no ano 2007. Rematados os seus estudos, uniuse á firma Jean Paul Gaultier de París, onde traballou durante catro anos no taller creativo. Desde 2012, Serkan Cura conta coa súa propia casa de moda en París.

    A organización destas actividades de impulso á formación e á colaboración entre artesanía e outras áreas de traballo forma parte da estratexia da Consellería de Economía e Industria para promover o talento do sector artesanal galego e consolidar un sector competitivo e transversal, un dos grandes retos do Plan de Artesanía de Galicia.

    Máis información
  • 28 Agosto, 2015
    Economía e Industria colabora co Concello de Sanxenxo na reforma dos aseos da súa praza de abastos

    Sanxenxo (Pontevedra), 28 de agosto de 2015.- O delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores, visitou esta mañá a praza de abastos de Sanxenxo, en compaña do alcalde da localidade, Gonzalo Pita. Trátase dunha infraestrutura clave para a dinamización do comercio de proximidade local que vai ser modernizada e remodelada polo Concello a través dun investimento de 22.855 dos que a Consellería de Economía e Industria aporta, a través dunha subvención, 15.199 euros.

    Durante a visita, o responsable territorial e o alcalde, analizaron o estado da praza de abastos en compaña do xefe territorial de Economía e Industria, Ignacio Rial Santomé.

    Entre as actuacións previstas atópase a demolición dos aseos existentes e o desmontaxe das instalacións, así como a realización de novas divisións en fábrica de ladrillo e revestimento de paramentos a base de vinilo. Tamén se instalou novo falso teito de escaiola, portas de madeira lacada, instalación de fontanería, electricidade e aparatos sanitarios e luminarias.

    Cores Tourís destacou a importancia das prazas de abastos como motor da economía local, e deste xeito recordar que nos dous últimos anos investíronse tamén 41.000 euros no mercado de Portonovo, onde se reformou a fachada e se construíu un almacén, “o que ven a supor, xunto a obra que hoxe visitamos, un investimento por parte da Xunta de Galicia de case 64.000 euros para a mellora das prazas de esta localidade”.

    A Consellería de Economía e Industria, que ten no impulso ao sector comercial un dos seus principais eixos de actuación, vén de conceder apoios por preto de 1,5 millóns de euros para a realización de melloras nas prazas de abastos e mercados tradicionais en 29 concellos da provincia de Pontevedra, mediante un programa específico cofinanciado con fondos Feder.

    Os concellos que realicen melloras nas prazas deberán poñer en marcha iniciativas dirixidas ao mentoring comercial para os praceiros, encamiñadas a aumentar a rendibilidade do punto de venda mediante técnicas de visual merchandising, a colocación do produto ou a atención ao cliente. Como novidade este ano, primáronse as iniciativas que inclúen a apertura dos mercados en horario de tarde ou a incorporación de aparcadoiros.

    Estes apoios enmárcanse no novo Plan estratéxico de impulso ao Comercio de Galicia, unha folla de ruta que destina 70 millóns de euros ata 2020 a modernizar e incrementar a competitividade do comercio de proximidade galego, con 55 accións específicas articuladas arredor de tres grandes retos: afianzar un sector comercial renovado; impulsar o smart commerce e o comercio electrónico; e potenciar o comercio excelente, traballando na dinamización e a mellora continua.

    Máis información
  • 30 Xullo, 2015
    Economía e Industria aposta pola colaboración da artesanía con outras disciplinas no proxecto música no claustro

    Tui (Pontevedra), 30 de xullo de 2015.- A Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, aposta pola colaboración da artesanía con outras disciplinas na XI edición de Música no Claustro, que se celebrará do 7 ao 9 de agosto na Catedral de Tui. Baixo o leitmotiv #contrastes, a Catedral acollerá un Festival que aposta pola visibilización da diversidade. No acto de presentación, no que participou a Xerente da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, Elena Fabeiro, déronse a coñecer as actividades que conforma o programa multidisciplinar deste encontro musical, dirixido a todos os públicos.

    Este ano contarase coa presenza dos artesáns Idoia Cuesta, Premio Nacional de Artesanía 2014, e Xaneco, nun programa multidisciplinar dirixido a todos os públicos. A artesá vasca dirixirá un taller que ten como obxectivo construír unha escultura inspirada na técnica de niño realizada con vimbio, presente na vida da Catedral e na súa personalidade dende hai 700 anos. Na creación da escultura colaborarán os dez participantes do taller e permanecerá na Catedral exposta aos visitantes.

    Por outra banda, desenvolverase un obradoiro de instrumentos tradicionais para adultos da man de Xaneco. A finalidade é dar a coñecer o proceso artesanal de construción dos instrumentos de percusión galegos, coa atención posta no pandeiro, aínda que tamén se traballarán ferramentas, madeiras e peles. Cada participante elaborará, xunto con Xaneco, o seu propio instrumento que, unha vez tensado e afinado, o poderá levar para a súa casa. O obradoiro complétase cun encontro en exclusiva con Xabier Díaz antes do seu concerto.

    Os máis cativos poderán participar nun obradoiro de xoguetes sonoros tradicionais, dirixido tamén por Xaneco. Este obradoiro estará destinado a sensibilizar e mostrar o rico patrimonio inmaterial lúdico galego, para o que se transformarán elementos da natureza en tres xoguetes sonoros: asubío de avelá, carrizo de noz e ruxerruxe.

    Este proxecto enmárcase na estratexia da Fundación de impulso ao sector artesán, que se centra na aposta pola innovación e o deseño, promovendo a colaboración con outras disciplinas, así como a formación.

    Máis información
  • 28 Xullo, 2015
    A Xunta apoia investimentos por máis de 7 millóns para impulsar a competitividade do tecido comercial en 107 concellos galegos

    Santiago, 28 de xullo de 2015.- A Consellería de Economía e Industria, que ten no impulso ao sector comercial un dos seus principais eixos de actuación, vén de conceder apoios por máis de 5 millóns de euros que posibilitarán realizar investimentos que superan os 7 millóns nun total de 107 municipios galegos co obxectivo de impulsar a competitividade do tecido comercial local.

    Por unha banda, 84 concellos recibirán axudas por 3,3 millóns coas que realizarán melloras nas infraestruturas comerciais que suporán un investimento conxunto de 4,8 millóns, dos cales preto do 70% se destinarán ás prazas de abastos e a súa contorna, mentres que o 30% do investimento restante corresponderá aos espazos nos que se celebran os mercados tradicionais e ambulantes.

    Os concellos que realicen melloras nas prazas deberán poñer en marcha iniciativas dirixidas ao mentoring comercial para os praceiros, encamiñadas a aumentar a rendibilidade do punto de venda mediante técnicas de visual merchandising, a colocación do produto ou a atención ao cliente. Como novidade este ano, primáronse as iniciativas que inclúen a apertura dos mercados en horario de tarde ou a incorporación de aparcadoiros.

    Por outro lado, no eido do impulso ao asociacionismo comercial, véñense de resolver tamén apoios a 48 centros comerciais abertos e 23 asociacións de praceiros por un total de 1,8 millóns de euros. Con estas axudas, coas que se respalda o importante labor que desenvolven ao longo do ano, poñerán en marcha preto de 500 actuacións como campañas de dinamización comercial, sistemas de fidelización ou melloras da sinalización comercial externa e mellora da competitividade; e nas prazas de abastos, actuacións en instalacións e equipamentos. En total, investirán 2,6 millóns de euros en iniciativas que teñen como obxectivo atraer clientela ao comercio de proximidade e mellorar os servizos que se ofrecen aos consumidores.


    O impulso ao sector comercial é unha prioridade para a Xunta, que ten en marcha o novo Plan estratéxico de impulso ao Comercio de Galicia. Esta folla de ruta destinará 70 millóns de euros ata 2020 a modernizar e incrementar a competitividade do comercio de proximidade galego, con 55 accións específicas articuladas arredor de tres grandes retos: afianzar un sector comercial renovado; impulsar o smart commerce e o comercio electrónico; e potenciar o comercio excelente, traballando na dinamización e a mellora continua.

    Máis información
  • 26 Xullo, 2015
    A Xunta impulsa cun millón de euros os proxectos de 60 empresas para saír por primeira vez aos mercados internacionais

    Santiago, 26 de xullo de 2015.- A Xunta impulsará nos vindeiros meses cun millón de euros os proxectos de 60 pemes galegas para saír por primeira vez aos mercados internacionais, contribuíndo cunha nova edición do Plan Primex a un traballo exportador que ten permitido a Galicia bater en 2013 e 2014 os seus récords históricos de exportacións, balanza comercial, taxa de cobertura e empresas exportadoras regulares, éxito que se ten prolongado nos cinco primeiros meses do ano, cun crecemento do 4,2% sobre o mesmo período de 2014.

    Esta nova convocatoria do Primex permitirá ás compañías galegas dispoñer de apoios que cobren ata o 75% do gasto subvencionable de cara a impulsar esas primeiras implantacións no exterior, a través de proxectos conxuntos que unan ás pemes en proxectos de cooperación que lles permitan unir esforzos, compartir custos e, se fose o caso, desenvolver estratexias de marca.

    Entre as novidades da convocatoria, destaca a maior flexibilidade para que as empresas accedan ao Plan. Neste senso, se apoiarán iniciativas levadas a cabo por al menos dúas empresas que colaboren entre si, fronte ao mínimo de tres empresas requeridas nas convocatorias anteriores. Ademais, se impulsarán por primeira vez actuacións tanto en orixe como en destino, e os beneficiarios dos apoios terán a posibilidade de solicitar un anticipo destes apoios, facilitando o financiamento dos proxectos.

    Deste xeito, o Primex facilitará a creación de filiais e oficinas de promoción no estranxeiro, así como ao desenvolvemento de plataformas ou proxectos cooperativos de internacionalización. O Primex enmárcase dentro da Estratexia de Internacionalización da Empresa Galega 2020, que está a promover a Xunta co obxectivo de incrementar as exportacións, as empresas exportadoras e a captación de investimentos estranxeiros nun 25%.

    No marco desta estratexia, o Primex tense probado como unha iniciativa de referencia, promovendo a colaboración empresarial para establecerse por primeira vez en novos mercados. A través deste plan téñense impulsado xa 50 proxectos de cooperación en sectores clave para Galicia como o naval, a automoción, a construción ou a alimentación. Neles participan máis de 200 empresas galegas que se están a implantar en 19 países, como Alemaña, Brasil, China, Estados Unidos, Francia, México, Panamá, Reino Unido ou Francia.

    Máis información
  • 24 Xullo, 2015
    Conde reúnese co alcalde de Ourense para abordar actuacións conxuntas de impulso ao comercio e ao tecido empresarial ourensán

    Santiago, 24 de xullo de 2015.- O conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, reuniuse hoxe co alcalde de Ourense, Jesús Vázquez, para abordar actuacións conxuntas de impulso ao comercio e ao tecido empresarial ourensán, sectores que Conde calificou como motores claves do emprego do municipio. Durante o encontro, mantido na sede da Xunta en San Caetano, o conselleiro e o rexedor analizaron polo miúdo o apoio ao comercio de proximidade da cidade das Burgas, na busca de actuacións compartidas que permitan incrementar a competitividade dos establecementos.

    Conde salientou que esa vontade do Goberno galego responde ao constante apoio que a consellería vén prestando durante os últimos anos ao tecido comercial ourensán, mediante o respaldo ás asociacións de comerciantes da localidade, que teñen permitido amplas oportunidades de mellora para o tecido comercial.

    Ademais de estudar eses avances, Conde e Vázquez trataron ademais as distintas iniciativas de apoio ao tecido empresarial e industrial ourensán. Neste eido, ambos coincidiron na necesidade de impulsar a dinamización empresarial do municipio, a través do apoio ás empresas, o impulso aos emprendedores e a mellora das infraestruturas empresariais, como claves para garantir o desenvolvemento económico.

    Conde trasladoulle ademais a Vázquez os últimos avances en relación ao polo tecnolóxico e industrial de avións non tripulados, no que, dixo, Ourense está chamado a xogar un papel importante. Un rol que, incidiu, vén dado tanto pola implantación no campus de Ourense da titulación de enxeñería aeroespacial, como da presenza de importantes empresas do sector aeronáutico na provincia.

    Conde e Vázquez analizaron tamén o potencial da aceleradora Agrobiotech para as empresas de Ourense. Este espazo, situado no Parque Tecnolóxico de Ourense-Tecnópole, ten arrancado a súa actividade coa selección de 11 compañías galegas dos sectores agroalimentario, biotecnolóxico e da biomasa. Conde trasladou a Vázquez que estas empresas contan cunha folla de ruta individualizada para impulsar o seu crecemento, facilitando o financiamento e, especialmente, incrementando o seu potencial innovador.

    Máis información
  • 23 Xullo, 2015
    O establecemento Mímate Delicatessen gaña o premio “Comercio con talento” en Pontevedra

    Pontevedra, 23 de xullo de 2015.- A directora xeral de Comercio, Sol Vázquez Abeal, foi a encargada de entregar esta mañá o premio ao establecemento Mímate Delicatessen, gañador en Pontevedra do certame “Comercio con talento”, unha iniciativa da Consellería de Economía e Industria coa que se busca impulsar a innovación e o emprendemento no sector comercial galego, ao tempo que se promove o coñecemento e o contacto do alumnado de formación profesional co sector e a súa realidade, complementando así a súa formación.

    En Pontevedra foron os alumnos do Ciclo Medio de Comercio e do Ciclo Superior de Xestión Comercial e de Marketing do IES Luís Seoane de Monteporreiro os encargados de propoñer en equipos a candidatura do establecemento comercial que, ao seu xuízo, é o máis innovador da cidade. Posteriormente, un xurado especializado escolleu aos negocios gañadores entre as diferentes candidaturas, obtendo o equipo que a presentou tarxetas agasallo para mercar no comercio local. En toda Galicia participaron preto de 40 grupos de alumnos de 14 centros de ensino.

    Mímate Delicatessen, situado no casco histórico da cidade pontevedresa, destaca pola súa ampla e variada gama de tés de todo o mundo. Ademais, no establecemento pódense atopar diversos produtos elaborados artesanalmente no seu obradoiro, empregando sempre produtos naturais. A súa candidatura foi presentada por un grupo de mozas do Ciclo Superior de Xestión Comercial e de Marketing: Alba Corbacho Presas, Tania Nodar López e Isabel Souto.

    A directora xeral de Comercio tamén fixo entrega do primeiro premio do concurso autonómico de fotografía que se celebrou como complemento ao premio “Comercio con talento”, co obxectivo de convidar á cidadanía a reflexionar sobre o talento nos establecementos, en eidos como o escaparatismo, a selección de produtos á venda ou o packaging. Noemí Poceiro Argibay foi a que máis votos recibiu nas redes sociais grazas á fotografía presentada da tenda pontevedresa El Baúl de Elsa, e recibiu unha tarxeta agasallo para mercar no comercio local,

    A posta en marcha de “Comercio con talento”, que conta coa colaboración de Abanca, enmárcase na estratexia de impulso ao sector comercial da Consellería de Economía e Industria, que no que vai de ano leva activados programas de apoio por preto de 10 millóns de euros centrados en eidos como a innovación e a modernización, o respaldo ao asociacionismo comercial ou a potenciación dos mercados e prazas de abastos.
     

    Máis información
  • 22 Xullo, 2015
    Os establecementos Ámboa–Maeloc e Pijus Magnífikus gañan os premios “Comercio con talento” en Santiago

    Santiago, 22 de xullo de 2015.- A directora xeral de Comercio, Sol Vázquez Abeal, foi a encargada de entregar esta mañá os premios aos establecementos Ámboa-Maeloc e Pijus Magnífikus, gañadores en Santiago do certame “Comercio con talento”, unha iniciativa da Consellería de Economía e Industria coa que se busca impulsar a innovación e o emprendemento no sector comercial, ao tempo que se promove o coñecemento e o contacto do alumnado de formación profesional co sector e a súa realidade, complementando así a súa formación.

    En Santiago foron os alumnos do Ciclo Medio de Comercio e do Ciclo Superior de Xestión Comercial e de Marketing do IES Pontepedriña os encargados de propoñer en equipos a candidatura do establecemento comercial que, ao seu xuízo, é o máis innovador da cidade. Posteriormente, un xurado especializado escolleu aos negocios gañadores entre as diferentes candidaturas, obtendo os equipos que as presentaron premios para mercar no comercio local. En toda Galicia participaron preto de 40 grupos de alumnos de 14 centros de ensino e 40 traballos.

    Ámboa – Maeloc, con varios establecementos en Santiago dedicados á artesanía, cerámica e xoiería e máis de 30 anos de traxectoria, é un espazo no que a ourivería do acibeche ocupa un lugar especial ao tratarse do oficio tradicional máis característico da cidade compostelá. O grupo de estudantes de Xestión Comercial, Ana de la Torre, Eva Ferradás, Marga Olveira e Iria Seoane, destacou no seu traballo a aposta polos artesáns máis novos e menos coñecidos de Galicia. Neste senso, un dos puntos clave para estas mozas é o feito de poder adquirir pezas únicas e feitas a man, o que lle aporta un valor engadido ao establecemento.

    Pola súa banda, a tenda de agasallos orixinais e merchandising Pijus Magnífikus abriu as súas portas ao público hai pouco máis de seis meses grazas a tres mozos emprendedores, Xurxo, Andrea e Francisco. O escaparate e a decoración interior, caracterizada polo humor, a banda deseñada ou o cinema, foi o máis resaltado do traballo do outro grupo do IES de Pontepedriña premiado, formado por Belén Cancela, Diego Cobas, Martín García e Noelia García, alumnos tamén do Ciclo Superior de Xestión Comercial e Marketing.


    A posta en marcha de “Comercio con talento”, que conta coa colaboración de Abanca, enmárcase na estratexia de impulso ao sector comercial da Consellería de Economía e Industria, que no que vai de ano leva activados programas de apoio por preto de 10 millóns de euros centrados en eidos como a innovación e a modernización, o respaldo ao asociacionismo comercial ou a potenciación dos mercados e prazas de abastos.

    Máis información
  • 20 Xullo, 2015
    O programa Lecer Consumo do IGC fomenta o consumo responsable a través de actividades lúdicas para todas as idades

    Santiago, 19 de xullo de 2015.- A Consellería de Economía e Industria, a través do Instituto Galego de Consumo, vén de activar unha nova edición do programa Lecer Consumo, co que se busca aproximar á poboación os valores do consumo responsable a través de actividades participativas e lúdicas. O programa de actividades, que este ano leva o lema Nestas vacacións... Achégate a un lecer responsable! e xira arredor dos xogos populares e da publicidade, desenvolverase tanto na sede da Escola Galega de Consumo como dentro dos campamentos urbanos e outras iniciativas que levarán a cabo diversos concellos e entidades ata o remate de agosto.

    Lecer Consumo, no que o verán pasado participaron preto de 1.200 persoas, está dirixido ao conxunto da poboación galega, adaptando a súa oferta ás necesidades de cada colectivo participante tendo en conta criterios de idade.

    Para nenos e nenas de 3 a 7 anos proponse un obradoiro en torno ás alternativas de ocio que non respondan só ao lecer como produto de consumo, coa proposta de Un lecer máxico, que inclúe un conto e a creación dun xoguete, mentres que para os rapaces de 9 a 16 anos se propón unha xincana de Lecer, Publicidade e TIC. Trátase dun xogo para relacionarse e valorar diferentes posibilidades de consumo. Ao remate desta actividade os participantes gravarán un vídeo por grupos promocionando actividades de lecer que se poidan levar a cabo no seu concello. Estes vídeos serán publicados a partir do mes de setembro no facebook da Escola Galega de Consumo, no que se terá que votar ao máis orixinal, divertido e innovador, e o que resulte en primeiro lugar recibirá un agasallo.

    Os participantes maiores de 16 anos poderán coñecer criterios de seguridade nas diferentes formas de viaxar, a compra de viaxes pola internet, así como os dereitos que teñen os consumidores do tempo de lecer a través do obradoiro Oca: o xogo da xente viaxeira. Tamén se organiza unha charla sobre alternativas para un ocio saudable a todas as idades, destinado ao público adulto.

    A oferta e as condicións de participación de Lecer Consumo 2015: Nestas vacacións... Achégate a un lecer responsable! poden consultarse na páxina web do Instituto Galego de Consumo, desde onde os colectivos interesados poden descargar a folla de inscrición.

    Máis información
  • 10 Xullo, 2015
    Conde subliña que o selo Galicia Calidade reforzará a competitividade do sector do granito galego mellorando o seu posicionamento internacional

    Santiago, 10 de xullo de 2015.- O conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, o presidente do Clúster do Granito, Guillermo Pérez Aboy, e a Fundación Centro Tecnolóxico do Granito asinaron hoxe, xunto ao xerente de Galicia Calidade, Alfonso Cabaleiro, un acordo que permitirá incorporar o selo de Galicia Calidade ao sector, reforzando a súa competitividade ao funcionar como aval da excelencia das empresas. Unha iniciativa, subliñou Conde, que contribuirá a mellorar o posicionamento internacional dun sector que, o ano pasado, acadou un record histórico exportador ao sumar 113 millóns de euros, un 3,14% máis que no 2013.

    “A calidade e a reputación do granito galego é de todos coñecida, facendo del un dos nosos sectores máis competitivos”, incidiu Conde, quen destacou que esta industria e líder indiscutible a nivel nacional, situándose como a segunda máis importante de Europa, tras Italia, e a quinta do mundo.

    Así mesmo, explicou, o sector está a apostar pola innovación ocupando un lugar destacado na Estratexia de Especialización Intelixente – RIS3, que ten entre os seus retos o desenvolvemento dun novo modelo de xestión dos recursos naturais. Un compromiso coa innovación que, segundo destacou Conde, sitúa ao granito na posición adecuada para xogar un papel fundamental na reindustrialización de Galicia promovida polo Goberno galego a través da Axenda da Competitividade Galicia – Industria 4.0.

    Neste contexto, proseguiu, o selo Galicia Calidade, non só potenciará a propia marca de calidade que xa está a desenvolver o Clúster para o granito Rosa Porriño, senón que mesturará “o impulso da marca galega máis internacional coas potencialidades dun sector netamente exportador”, diferenciándoo aínda máis dos seus competidores.

    O conselleiro resaltou que o acordo posibilitará que o selo, que representa unha “forma distinta e galega de facer as cousas” e suma máis de 52 empresas e 300 produtos, reforzará o compromiso das empresas por ofrecer os mellores produtos e servizos. En concreto, Conde resaltou que a concesión do selo permitirá por o foco no impulso da competitividade das empresas. Neste sentido, lembrou, este ano Galicia Calidade xa ten ampliado o eido de acción a ámbitos como a biomasa ou o turismo.

    O titular de Economía e Industria subliñou que desta maneira as mellores empresas galegas do granito poderán aproveitar o impulso dunha marca, a de Galicia Calidade, “recoñecida non só en toda España senón tamén no eido internacional”, grazas á presenza global de produtos únicos galegos, como é o caso do modelo Rosa Porriño. Así, defendeu, Galicia aproveitará a asociación que os consumidores fan hoxe entre produto galego e calidade, para trasladar esa mesma percepción ao ámbito do granito e potenciar a capacidade exportadora das empresas.

    “Todos estes obxectivos queremos acadalos, unha vez máis, desde a unidade de acción entre a administración e o sector”, salientou o titular de Economía e Industria, quen explicou que o acordo de hoxe reforza un traballo conxunto que nos últimos anos ten permitido mobilizar 20 millóns potenciando a innovación e impulsando a vocación internacional do sector.

    Máis información
  • 09 Xullo, 2015
    Feijóo presenta o programa Capacita, que destinará 4 millóns de euros á formación de 10.000 emprendedores durante os vindeiros 18 meses

    Santiago, 9 de xullo de 2015.- O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, presentou esta mañá o programa Capacita, que destinará 4 millóns de euros á formación de 10.000 emprendedores durante os vindeiros 18 meses. Trátase dunha iniciativa pioneira para mellorar a capacitación profesional dos traballadores e das pequenas e medianas empresas galegas.

    O programa Capacita pretende chegar a máis de 4.000 pemes e un total de 10.000 persoas. Para acadar este obxectivo, recibirá unha dotación 4 millóns de euros a través do Igape, que se distribuirán ao longo de 2015 e 2016, a razón de 2 millóns de euros por ano. Estas achegas permitirán ofrecer unha ampla oferta de recursos de formación e especialización, cos que intensificar a produtividade empresarial na nosa Comunidade.

    O presidente da Xunta lembrou que o plan se enmarca no contexto da Axenda da Competitividade Galicia – Industria 4.0, unha aposta do Goberno autonómico para acadar empresas altamente especializadas, na liña da estratexia europea de Especialización Intelixente RIS 3. Neste sentido, Alberto Núñez Feijóo destacou a importancia que lle outorga o programa Capacita ao aproveitamento das novas posibilidades industriais e ao desenvolvemento da fábrica intelixente.

    Un amplo abano de accións formativas
    Entre as accións formativas que contempla o programa tamén destacan as orientadas a facilitar a internacionalización das nosas empresas, como os cursos de idiomas, así como as novas posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información, a través do uso de recursos online.

    No tocante ao emprendemento, lembrou que se reforzará o apoio á Rede de Mentores, que permite o intercambio de coñecemento de empresarios e xestores experimentados con emprendedores e novos empresarios. Do mesmo xeito, poñeranse en marcha os Itinerarios Formativos do Emprendedor, que achegarán a información necesaria para acompañalo desde que ten unha idea de negocio ata que esta se concreta na creación dunha empresa.

    Por último, tamén se impulsará a capacitación dos directivos e mandos intermedios, co obxectivo de aproveitar o seu talento e as súas habilidades na mellora competitiva das empresas. Para o presidente da Xunta, todas estas accións teñen un único obxectivo: “que as pemes frutifiquen e poidan consolidar emprego na Comunidade”, concluíu.

    Máis información
  • 08 Xullo, 2015
    Conde salienta a cooperación como un elemento clave para avanzar na protección efectiva dos consumidores

    Santiago, 8 de xullo de 2015.- O conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, salientou esta mañá a coordinación e cooperación entre as administracións con competencias en materia de consumo así como coas distintas entidades implicadas como un elemento clave para avanzar na protección efectiva dos consumidores.

    Conde, que participou no encontro do Consello de Dirección da Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (Aecosan), dependente do Ministerio de Sanidade, que se reúne hoxe en Santiago, xunto cos consellos nacional e autonómico de consumidores e usuarios, resaltou o papel dos organismos que presiden Manuela López Besteiro e Rosa Otero, respectivamente, como órganos de consulta e representación institucional ante a Administración.

    Destacou tamén o responsable de Economía e Industria na reunión, na que participou tamén a directora exectutiva de Aecosan, Teresa Robledo, o traballo das propias asociacións de consumidores, coas que o Instituto Galego de Consumo colabora cada ano para o desenvolvemento de actuacións de atención e resolución das reclamacións, e cuxo traballo, tal e como apuntou Conde, é imprescindible en ámbitos como a sensibilización, a información e o asesoramento.

    Grazas a este traballo coordinado coas asociacións de consumidores e coa Administración central, nos seis primeiros meses do ano o Instituto Galego de Consumo leva atendidas máis de 14.000 consultas e tramitado preto de 8.500 reclamacións, acaparando unha vez máis as compañías de telefonía o maior número, cun 39%, seguidas polas eléctricas, cun 20% do total de reclamacións. Ademais, no primeiro semestre emitíronse preto de 1.600 laudos arbitrais, que en case o 80% dos casos foron favorables para o reclamante.

    O IGC leva abertos máis de 1.000 expedientes sancionadores nos seis primeiros meses do ano, preto dun 10% máis que no mesmo período do ano anterior, por un importe total de 6,3 millóns, sendo a electricidade, con un 33% do número de expedientes, e a telefonía, cun 20%, os sectores máis sancionados.

    No eido do control e seguridade do mercado, Galicia comunicou no que levamos de ano un total de 33 produtos inseguros á Rede de Alerta Nacional de produtos non alimenticios, grazas ao traballo da Inspección e do Laboratorio de Consumo de Galicia, o único dependente dunha autoridade de consumo que conta con acreditación ENAC.

    Apuntou Conde que un dos ámbitos no que máis centra o IGC os seus esforzos é o da enerxía eléctrica, pola súa relevancia no benestar e na economía dos consumidores, Neste eido, nos seis primeiros meses do ano tramitáronse preto de 1.700 reclamacións, e un 77% xa teñen sido resoltas de forma favorable para o reclamante. Ademais, neste primeiro semestre o IGC ten aberto expedientes sancionadores ás eléctricas que suman 3,2 millóns de euros.

    O conselleiro de Economía e Industria sinalou que as reunións que hoxe acolle Santiago, que se complementarán pola tarde cun encontro sobre a protección dos menores consumidores e as novas tecnoloxías, servirán para seguir avanzando na unidade de acción precisa para garantir un mercado máis seguro.

    Máis información
  • 06 Xullo, 2015
    A feira Corazón da Artesanía de Agolada pecha a súa edición máis exitosa con 8.000 visitantes e un importante volume de vendas

    Santiago, 6 de xullo de 2015.- Máis de 8.000 persoas visitaron desde o pasado venres e ata onte domingo en Agolada o Corazón da Artesanía. IV Encontro da Artesanía Tradicional e Popular de Galicia, que pechou a súa cuarta edición superando o número de visitantes de edicións anteriores, así como o volume de vendas tanto nos postos de venda de artesanía e demostración en vivo de oficios como nos dedicados aos produtos agroalimentarios de calidade. Consolídase así como referente anual do sector artesán galego o encontro que durante toda a fin de semana encheu de novo de vida o conxunto histórico-artístico dos Pendellos, cun programa no que artesanía, gastronomía e música foron da man.

    Entre as actividades que espertaron especialmente o interese dos visitantes estiveron, ademais das diferentes actuacións musicais, como os concertos de Guadi Galego, Odaiko e a Magnifique Bande dos Homes sen Medo ou Brincadeira, as diferentes demostracións en vivo de oficios, como as de cerería, tornaría de madeira, follalataría, téxtil ou elaboración de moscas para a pesca.

    Máis de 500 persoas participaron nas diferentes actividades para iniciarse na artesanía tanto para adultos como para nenos e nenas, coa posibilidade de probar a utilizar o torno de oleiro, aprender a facer cestos ou colaborar na elaboración dunha peza colectiva de patchwork, ademais dos obradoiros de origami ou reciclaxe para os máis pequenos. O Encontro, pensado tanto para o público xeral como para os profesionais e especialistas, reuniu a máis de 50 profesionais de diferentes disciplinas nos workshops cursos especializados.

    Ademais, o Corazón da Artesanía permitiu tamén abrir novas vías de colaboración e oportunidades de negocio para os artesáns e emprendedores participantes. Neste sentido, cabe destacar que a empresa HP France, cuxo xefe de vendas visitou a feira xunto con dúas xornalistas da compañía, distribuirá pezas de Artesanía de Galicia nas súas tendas en Xapón, Estados Unidos e Francia.

    Por outra banda, a iniciativa Artesanía no Prato, que cubriu unha vez máis todas as prazas dispoñibles, achegou a artesanía ás propostas da nova cociña galega, con showcookings a cargo de cociñeiros do Grupo Nove presentados en pezas de Artesanía de Galicia nos que se empregaron produtos de gastronomía á venda no propio Encontro.

    A posta en marcha do IV Encontro da Artesanía Tradicional e Popular de Galicia, Corazón da Artesanía, forma parte do Plan de Artesanía de Galicia, que persegue conseguir un sector artesán sólido e sostible no tempo, incidindo na competitividade empresarial e a potenciación do talento galego.

    Máis información
  • 05 Xullo, 2015
    Showcooking “Artesanía no prato”, a cargo do cociñeiro Javier Rodríguez Ponte-Taky, celebrado no marco do "Corazón da Artesanía. IV Encontro da Artesanía Tradicional e Popular de Galicia"

    A directora de Turismo de Galicia, Nava Castro, a directora xeral de Comercio, Sol Vázquez, e a xerente da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, Elena Fabeiro, participaron hoxe, no showcooking “Artesanía no prato”, a cargo do cociñeiro Javier Rodríguez Ponte-Taky, celebrado no marco do "Corazón da Artesanía. IV Encontro da Artesanía Tradicional e Popular de Galicia", nos pendellos de Agolada.

    Máis información
  • 04 Xullo, 2015
    Conde destaca que a IX edición da Feira de artesanía de Outeiro de Rei simboliza a mestura do mellor pasado de Galicia coas técnicas e ideas de vangarda

    Outeiro de Rei (Lugo), 4 de xullo de 2015.- O conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, destacou hoxe que a IX edición da feira de Artesanía de Outeiro de Rei simboliza “a mestura do mellor pasado co máis brillante futuro, unindo a nosa tradición, a nosa identidade, coas novas creatividades, técnicas e ideas”. Conde inaugurou esta mostra de artesanía e alimentación, que se celebra hoxe e que conta con preto de 100 postos, entre os que se atopan as olarías con máis tradición de Galicia, “polas que Outeiro de Rei se fixo un merecido sitio na historia da artesanía galega”, así como verdadeiros líderes das últimas tendencias da artesanía galega, como Idoia Cuesta, que vén de facerse co Premio Nacional de Artesanía.

    En concreto, Idoia Cuesta elaborou unha árbore decorativa utilizando vimbio seco, cuxa creación estivo aberta aos asistentes, e a feira conta ademais con demostracións en vivo o das olerías de tradición que perviven en Galicia: a de Bonxe en Outeiro de Rei, a de Gundivós (Sober, Lugo), a de Buño (Malpica de Bergantiños, A Coruña) e a de Niñodaguia (Ourense). Con reclamos coma eses, e a piques de acadar a década de funcionamento, “a feira de artesanía de Outeiro de Rei é un referente xa non da provincia de Lugo, senón de toda Galicia”, sinalou o conselleiro.

    A feira, situada nas inmediacións da casa do Concello, acolle a postos artesáns de especialidades como, ademais da olería e a cestería, madeira, coiro, ferro, prata, bixutería, tecidos, instrumentos musicais, gancho e calceta, bordado á man, traxes tradicionais, xabóns e cosmética natural, feltro ou xogos. O programa complétase con distintas actividades paralelas, que inclúen unha mostra de produtos de alimentación, unha demostración de traballos forestais con motoserra, unha concentración de coches clásicos, e a I Carreira Solidaria do Concello, que busca recadar fondos contra o cancro infantil e da que Conde sinalou que amosa o “espírito solidario e traballador” do municipio.

    Máis información
  • 03 Xullo, 2015
    A Xunta sinala que a IV Feira Corazón da Artesanía suporá un novo impulso ao sector e á posta en valor dos Pendellos de Agolada

    Agolada (Pontevedra), 3 de xullo de 2015.- O conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, e o de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, inauguraron hoxe o Corazón da Artesanía. IV Encontro da Artesanía Tradicional e Popular de Galicia, no que ata o domingo poderá verse o traballo de 50 artesáns de toda Galicia, nun completo programa no que as demostracións en vivo de oficios, a música e a gastronomía volven encher de vida o conxunto histórico-artístico dos Pendellos, no que os visitantes poderán mesmo iniciarse co torno e a cestería ou participar na elaboración dunha peza colectiva de patchwork.

    O conselleiro de Economía destacou na súa intervención que esta nova edición da cita que se ten consolidado como a cita anual de referencia da Artesanía de Galicia “suporá un novo impulso ao sector e á dinamización económica dos Pendellos e Agolada”. Do mesmo xeito, lembrou o obxectivo da Xunta de seguir afianzando a competitividade do sector artesán galego, impulsando a internacionalización, apostando pola innovación e a colaboración con outras disciplinas, e a incorporación do comercio electrónico, no que xa venden un 20% dos artesáns galegos.

    Conde, que sinalou que unha das novidades deste ano de Corazón da Artesanía é a ampliación das actividades para que os nenos e as nenas poidan iniciarse na artesanía, incidiu na importancia de avanzar no relevo xeracional nos oficios artesanais. Así, lembrou proxectos como Enredando, artesanía na escola, no que participaron este ano 2.500 nenos e nenas de toda Galicia, ou Facemos marca. Medrando cos artesáns, que contempla diferentes accións para atraer novos profesionais ao sector. Ademais, destacou que nos dous últimos anos aumentaron en preto dun 15% o número de obradoiros inscritos no Rexistro Xeral de Artesanía de Galicia. Recordou así mesmo o conselleiro de Economía e Industria que para seguir abrindo oportunidades de negocio para os artesáns galegos visitará a partir de mañá Os Pendellos o xefe de compras da empresa HP France, con 90 tendas en Xapón e presenza en Estados Unidos e Francia.


    Pola súa parte, o conselleiro de Cultura e Educación, Román Rodríguez, situou aos Pendellos como “un referente da cultura e da forma de vida tradicional galegas” no que se refire ás prácticas e usos levados a cabo neles. “Son, pois, parte do noso patrimonio cultural”, subliñou Román Rodríguez, quen destacou o traballo conxunto entre administracións para rehabilitar ditos inmobles e volver a darlles utilidade, reflectida agora nesta feira.

    Programa para todos os públicos
    No encontro Corazón da Artesanía, organizado pola Consellería de Economía e Industria, tradición e vangarda van da man. O programa inclúe tanto exposición e venda de produtos artesanais e demostracións en vivo de oficios como showcookings de cociñeiros do grupo nove, degustacións e venda de produtos gastronómicos, con máis de 40 postos, workshops, presentacións de proxectos relacionados coa artesanía, conversas con artesáns de referencia, exposicións, actuacións musicais e talleres participativos de artesanía para o público infantil e adulto.


    O programa inclúe hoxe a presentación do proxecto Centro do viño, eixo dinamizador do enoturismo na Ribeira Sacra, e conversas con Idoia Cuesta, premio nacional de Artesanía 2014 na categoría Produto, e Manuel González, presidente da Asociación Galega de Artesáns, que presentará a APP das Rutas de Artesanía de Galicia, premiada tamén nos Premios Nacionais, na categoría Promociona para Entidades Públicas. Ás oito da tarde está previsto o primeiro dos showcookings desta edición, a cargo da cociñeira Lucía Freitas do restaurante A Tafona de Santiago de Compostela, para rematar ás 22 horas co concerto de Guadi Galego.


    O programa para mañá comezará ás 11:30 coa iniciativa “Coas mans da experiencia”, na que tres veteranos de referencia do sector artesán galego, o cesteiro Antonio Suárez, de Vigo, o zoqueiro Alfonso Ferro, de Vila de Cruces e o oleiro Aparicio Añón, de Malpica conversarán sobre os seus máis de 40 anos de traxectoria no sector.


    No marco da iniciativa Artesanía no prato, na que se aposta pola introdución de pezas de Artesanía de Galicia na gastronomía, o chef do restaurante España de Lugo Héctor López ofrecerá dous showcookings ás 13:30 horas e ás 15 horas, mentres que ás 20:00 horas será o turno de Alberto G. Prelcic, do restaurante Silabario de Tui. Ademais, o deseñador Martín Azúa presentará ás 19:30 o proxecto Food Line, como punto de partida para a elaboración dunha liña gourmet de produto artesán galego.


    Ademais, ás 17 horas presentarase o II certame de cantería Vento de Pedra, de Cabana de Bergantiños, e ás 17:30 será a presentación do proxecto da Consellería de Economía e Industria Facemos Marca, na que participará Luis González Bahamonde, xerente de Ardentía. Xa ás 18:30 horas Media Lúa e o deseñador Manuel García Torres falarán sobre a iniciativa Nossiss Glasses, na que colaboran para a elaboración de monturas de gafas artesanais en coiro.


    As actuacións musicais do sábado correrán a cargo da Banda Municipal de Agolada, que actuará ás 13 horas, e de Odaiko& A Magnifique Bande dos Homes sen Medo, que actuarán a partir das 21 horas.

    Máis información

  • Páxina 10 de 78

  • Mostrando do 181 ao 200 dun total de 1560 rexistros