A continuación relaciónanse 15 dos erros máis frecuentes nos que adoitan incorrer os emprendedores/as ao afrontar a planificación e desenvolvemento do seu proxecto empresarial.
Todo aquel que traballe habitualmente con emprendedores/as detectaría en moitas ocasións, desde as primeiras entrevistas, a propensión a incorrer nos mesmos por parte do promotor/a. A maioría deles son susceptibles de evitarse á hora de elaborar un Plan de Viabilidade e as consideracións que se realizan poden ser útiles á hora de ofrecer argumentos e razóns no proceso de asesorar e/ou orientar ao emprendedor/á hora de crear un negocio.
1. Fixarse nos erros que outros xa cometeron
-
Non se trata de imitalos ou copialos, trátase só de non “tropezar coa mesma pedra”.
2. Non admitir os erros
-
Sempre é difícil admitir que se cometeu un erro.
-
Os erros serven para aprender a condición de que se empezo por admitilos para así poder tomar as medidas correctivas a tempo.
3. Non traballar en equipo
-
Un dos erros máis comúns é que o emprendedor está tan namorado do seu proxecto que cre que o só pode levalo a cabo.
-
A humildade en canto aos coñecementos é un compoñente esencial na personalidade dun emprendedor: Coñecer as limitacións e recorrer ao asesoramento de expertos fará que os problemas se resolvan antes de que sexa demasiado tarde.
-
Non ten máis éxito quen ten máis coñecementos, senón quen coñece as súas limitacións, porque buscará a outro que se faga cargo do que non domina.
-
Temor a preguntar: aprender a pedir axuda
-
En moitas ocasións o emprendedor encérrase en si mesmo e non pode ver o que ten diante dos seus ollos, aí é cando necesita as opinións doutros que lle fagan ver a realidade, ou polo menos as súas perspectivas.
4. Confundir unha idea orixinal cunha oportunidade de negocio
-
Unha idea non é un produto e unha idea non é unha empresa. Pódese ter unha idea moi brillante pero que non teña aplicación práctica no mercado.
-
Non só importan as ideas en si mesmas, senón o levalas a cabo de forma exitosa: unha idea pode ter varios camiños para executala, así que hai que analizar o que xa existe no mercado e buscar diferenciarnos.
-
Ter unha idea e levala á práctica son cuestións moi diferentes.
-
Todas as ideas innovadoras, aínda que funcionan nalgúns casos, sempre representan un risco. A competencia hoxe en día é feroz e sería un erro e unha perda de esforzo pensar que cunha pequena innovación en algo que xa existe podería gañar e sobrevivir no mercado.
5. Enfoque equivocado nos produtos
-
Se o emprendedor non atopa ningunha razón para que os compradores cámbiense ao seu produto, o mellor é que non se meta no negocio.
-
Só hai que vender o que os clientes e o mercado están dispostos a adquirir.
-
Non se pode crer que o produto se venderá só: non basta con ter un bo produto, aínda que isto favorecerá as vendas, é necesario realizar unha estratexia de mercadotecnia para dar a coñecelo e vendelo sobre todo naqueles produtos máis innovadores que o cliente non coñece.
-
Se o produto ou servizo son bos, pronto haberá competidores dispostos a imitarche ou superarche.
-
Á hora de desenvolver a actividade hai moitos emprendedores que se dirixen antes ao produto que ao mercado e non hai que esquecer que o mercado é completamente cambiante e hai unha rotación enorme de produtos. Se o emprendedor céntrase, no produto e non esta preparado para os cambios que se producen no mercado córrese a rega de fracasar por falta de adaptación.
6. Excesivo nivel de risco
-
Contrario ao que se pensa, os grandes empresarios non teñen tendencia a tomar riscos considerables. Eles non temen aos riscos que poden controlar, pero nunca estarían dispostos a apostar “” todo.
7. O malgaste inicial
-
Unha empresa que comeza con equipos e mobles elegantes, o mellor en infraestrutura e soldos elevados, está abocada a medio prazo a pasar dificultades financeiras.
-
Os empresarios máis exitosos aprenderon que a falta de liquidez pode ser o peche, por iso son moi precavidos á hora de gastar o diñeiro e van aumentando os seus custos a medida que a empresa vai progresando.
-
Ao principio hai que ser máis modesto.
-
Iso non implica que haxa que ser “rañas” á hora de investir. Non hai que infradimensionar o negocio. A planificación dos investimentos actuais débese realizar tendo en conta a futura expansión do negocio: Uns investimentos que limiten o crecemento exixirán no futuro de excesivas reinversiones.
8. Capital insuficiente
-
Existen emprendedores que pensan que se pode comezar un negocio cun capital por baixo do necesario, confiando nas futuras ganancias.
-
No 90 % dos casos, as vendas non alcanzan a presentar a marxe de ganancia esperado. É recomendable empezar con máis capital do que se cre vaise a necesitar.
-
A falta de liquidez nos primeiros meses de actividade do negocio é, desgraciadamente, unha realidade á que se enfrontan a maioría dos promotores dun novo negocio. A razón esta en unha mala planificación dos ingresos e gastos iniciais por un exceso de optimismo.
9. Demasiados custos fixos
-
Hai que reducir ao máximo os gastos fixos. É mellor alugar, non comprar, hai opcións interesantes como o renting e o leasing. Só hai que contrata persoal para as actividades necesarias, para o resto podemos utilizar o "outsourcing"...
-
Frecuentemente o negocio que pasa por dificultades financeiras non ten problemas de facturación senón duns elevados custos de estrutura que afectan á marxe de explotación obtido.
10. Depender das subvencións
-
Hai que cadrar as cifras sen ter en conta as subvencións. Se logo veñen moito mellor, pero non hai que depender delas.
11. Erros na elección dos socios
-
É mellor estar só que mal acompañado.
-
Cando a química falla entre os socios, o resultado final é o peche do negocio ou no mellor dos casos a venda dunha das partes.
-
Hai cousas que nunca descobres ata que non traballas co teu socio. E dá igual que se trate dunha persoa á que coñeces desde hai anos; mesmo se se trata dun familiar ou un amigo.
-
A idea de que son mellores e máis equitativas as sociedades nas que os socios teñen a mesma participación é revaluada, e pola contra, considérase unha “trampa”: a sociedade carece dun líder
-
Hai expertos que consideran que o óptimo é ter tres partes porque cando non hai unanimidade en algo, sempre hai un que pon paz.
12. Fixar prezos inadecuados
-
A maioría dos emprendedores confesa que teñen serías dificultades para pór un prezo aos seus produtos. Ás veces por descoñecemento da relación calidade-prezo da competencia, e moito máis a miúdo, por certo complexo de inferioridade, cando se empeza, moitos terminan pondo un prezo demasiado baixo.
-
Unha empresa comeza mal cando a súa premisa de vendas consiste en ofrecer prezos máis baixos que os da competencia.
-
O mellor é fixar os prezos de acordo co mercado sen sobrevalorar aos competidores.
13. Coñecemento
-
Sobre este tema poderíase escribir todo un libro, xa que os erros na investigación do mercado son causas seguras do fracaso.
-
É fundamental coñecer o mercado no que quere introducir o seu establecemento: tamaño, público obxectivo, competencia, cota de mercado....
-
En moitas ocasións o emprendedor xa traballou varios anos no sector pero moitas veces ten un coñecemento parcial do negocio derivado do posto desempeñado no día a día, pero carecen dunha visión global do mercado: “non basta con ser un bo albanel para triunfar como construtor”
14. Non facer un plan de viabilidade
-
Non ter nin idea dos números da miña empresa
-
O problema para os emprendedores novatos é que facer un plan de empresa resúltalles demasiado complicado e ao final deciden saltarse o trámite
15. Non facer un bo plan de viabilidade
-
Non saber interpretar os números do proxecto.
-
Unha proxección é só unha estimación da realidade, polo que cuantos máis factores consideremos ao realizala, será menos susceptible de erros.
-
Utilizar datos non realistas, non é mentir a ninguén, é mentirse a si mesmo.
-
Unha formulación defectuosa non pode rescatarse cunha boa redacción, pero un bo concepto si pode destruírse se a súa redacción non o comunica en forma apropiada.