Twittear |
É fácil crear un novo negocio?
O principal erro dos emprendedores é pensar que crear un negocio é fácil. Non basta só con ter unha boa idea, senón que tamén é necesaria paciencia para pola en práctica e estar disposto a defender o proxecto durante o tempo que poden durar os preparativos e o papelorio. Tampouco é fácil conseguir financiamento se non se dispón de suficiente capital propio.
No entanto, aínda que as razóns que levan a unha persoa a converterse nun emprendedor/a varían desde a necesidade de ter un traballo, até a procura da independencia, ao final todos/as os que chegan ao final da carreira coinciden nunha cousa: o esforzo merece a pena.
Como podo identificar ideas de negocio?
A iniciativa ou proxecto de creación dunha empresa xérase a partir dunha idea que xorde da observación da realidade económica en que nos movemos. Nela detectamos posibles oportunidades de negocio que nos leva á introdución no mercado de determinados produtos ou servizos demandados pola sociedade que, ou ben carece deles, ou se os ten, non cobren adecuadamente as súas necesidades.
As ideas de negocio derivan xeralmente dunha ou varias das seguintes fontes:
No entanto, a idea é só o comezo da aventura empresarial.
Que aspectos debo analizar para determinar a viabilidade da miña idea?
A capacidade que demostra o emprendedor/a para avaliar os aspectos importantes da idea arroxa unha información moi útil sobre o grao de madurez e viabilidade da mesma.
As variables que debe analizar todo emprendedor/a son:
Teño unha idea de negocio, cal é o seguinte paso?
O seguinte paso é a elaboración do Plan de Empresa, unha ferramenta de traballo para todas aquelas persoas ou colectivos que queiran pór en marcha unha iniciativa empresarial.
É un documento escrito polos promotores do proxecto e nel están recollidos os diferentes factores e os obxectivos de cada unha das áreas que interveñen na posta en marcha da empresa.
As utilidades do Plan de Empresa son varias:
Existen algunhas datas máis convenientes, desde o punto de vista fiscal, para iniciar unha actividade empresarial ou profesional?
Tendo en conta que a maior parte dos impostos son de deveño anual, e que trimestralmente hai que facer declaracións liquidacións ou pagamentos fraccionados ou a conta, existe a mesma obrigación formal, a efectos de declaracións anuais, para quen comeza unha actividade o un de xaneiro que para quen o fai o 30 de decembro, e as mesmas obrigacións trimestrais para quen inicia a súa actividade ao principio ou ao final dun trimestre.
Por iso, na medida do posible, é aconsellable iniciar as actividades coincidindo co inicio do período a que corresponden as declaracións ou liquidacións (principio de ano ou, se non é posible, principio de trimestre).
En todo xa que os pagamentos no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores Autónomos son mensuais e a cota obedece ao mes completo, é sempre mellor a principio que a finais de mes.
Iso ha de ser tido en conta, sobre todo, para constituír sociedade, dado que nos Estatutos debe constar a data de inicio de operacións e non é aconsellable indicar unha data nos estatutos e outra diferente nas declaracións fiscais.
Como acertar coa localización da miña empresa?
Se queres que o teu negocio sexa un éxito o primeiro que debes facer é dedicarlle tempo, moito tempo, a buscar o local onde vas instalalo. Atopalo é unha tarefa difícil porque hai que ter en conta un gran número de variables e non só o custo do aluguer:
A elección do local para instalar o negocio é unha decisión básica. Hai que buscar a localización adecuada. A implantación ideal é aquela en a que o local cumpre o maior número de variables de forma favorable para o negocio.
Que é o plan de empresa?
A empresa comeza a súa andaina empresarial no momento en que se desenvolven por escrito as ideas que se teñen en mente. O Plan de Empresa é a ferramenta de apoio para todas aqueles que queren pór en marcha unha iniciativa empresarial, recollendo os diferentes aspectos e obxectivos da empresa.
Os emprendedores e pequenos empresarios, deben adecuar a súa idea de negocio á realidade, xa que ter unha xenial idea achégache pero non garánteche o éxito. O plan de negocio fará que se depure a idea, adáptese ao mercado e defínase para acertar co financiamento necesario.
Estas necesidades e dificultades para emprender fan que moitos se reformulen a súa idea de negocio, readaptándola ás características que rodean ao proxecto sen deixarse enganar polo seu entusiasmo.
A utilidade do Plan de Empresa é dobre:
A maioría dos plans de empresa contén as seguintes seccións:
Como presentar unha idea ou proxecto empresarial
Á hora de presentar unha idea ou proxecto empresarial debe transmitirse entusiasmo e convencemento pola súa posta en marcha. Unha boa preparación contribúe a aumentar a confianza do emprendedor e permite que se desenvolva con maior naturalidade, o que lle fará sentirse máis seguro de si mesmo e, en definitiva, negociar mellor.
Hai unha serie de puntos sobre os que hai que traballar:
Hai que ser moi convincente e para iso nada mellor que levar a lección aprendida e ser moi selectivo, utilizando os argumentos de maior peso e non ofrecer unha lista interminable de argumentos menores que poderían dificultar a claridade da nosa posición. Convén anticipar as posibles obxeccións e dúbidas que a outra parte poida expor e preparar as respostas oportunas.
A preparación da presentación é tan importante como a presentación mesma.
Como debe de ser a presentación escrita do proxecto empresarial?
Non debemos considerar que só o contido é fundamental senón que tamén hai que prestar atención á forma.
Hai que tratar en todo momento de porse no lugar da persoa que vai ler o documento e imaxinar que non sabe nada da nosa idea. Para iso, debemos evitar dar cousas por suposto e explicarnos coa maior claridade posible.
Sabes cal é capital inicial necesario?
O Plan de Investimento recolle os elementos necesarios para a posta en marcha e inicio da actividade empresarial , pero cando se pregunta aos emprendedores se cren saber o capital necesario para a posta en marcha do seu negocio e se saben en que o van a investir, responden de forma afirmativa na maioría dos casos. E o que adoita ocorrer é que se calculou só o activo fixo (investimentos), esquecendo as existencias iniciais, os gastos de constitución, as taxas e licenzas, a tesouraría inicial (Caixa e bancos), a propiedade industrial e rexistros, as aplicacións informáticas, etc.
Ademais adóitanse calcular os soldos sen incluír o % da Seguridade Social, ou non adoitan descontar o IVE dos produtos a facturar como ingresos, e sempre adoitan xurdir gastos imprevistos cos que non se contaron.
Débese ter unha previsión de liquidez da empresa e coñecer as necesidades de financiamento a curto prazo (non só a longo). Analizaranse por unha banda os ingresos que se prevén ter e, doutra banda, os gastos necesarios de funcionamento. Unha vez todos xuntos, debemos ver o resultado mes a mes durante o primeiro ano para ir vendo o beneficio ou perda. Isto permitirá controlar a Tesouraría, cuestión esencial en toda empresa e particularmente nas novas, onde é vital ter recursos líquidos.
Que é un plan económico financeiro?
Desde o plan económico financeiro, avaliarase, de forma máis axustada, a cantidade de diñeiro requirido para a posta en marcha do proxecto, describindo en que se vai gastar, e como e cando se van a poder facer fronte ás devolucións.
A falta de liquidez nos primeiros meses de actividade, é desgraciadamente unha realidade, e débese fundamentalmente ao optimismo con que se proxectan os ingresos e a mala planificación dos gastos iniciais.
Cando os ingresos son maiores que os gastos. Con todo, non habemos de quedarnos na comprobación nun momento dado, senón avaliar a posible evolución da rendibilidade no tempo. Por exemplo, é bastante normal que unha empresa non sexa rendible durante os dous primeiros anos pero que a partir dese momento o sexa, e moito.
Que diferenza hai entre liquidez e rendibilidade?
A liquidez móstranos a capacidade do negocio de facer fronte aos pagamentos. De forma simplificada, pode vir reflectida polo diñeiro que temos en Caixa e Basncos. Con todo, a rendibilidade indica a relación existente entre os ingresos e gastos.
Por exemplo, se as miñas vendas (ingresos) superan ás miñas compras (gastos) pero teño que pagar aos meus provedores (pagamentos) antes do que cobrarei dos meus clientes (cobros), podo dicir que o meu negocio é rendible (ingresos - gastos) pero que pode presentar problemas de liquidez (cobros - pagamentos nun momento dado). Estes problemas de Tesouraría, se son puntuais, poden resolverse, recorrendo a financiamento externo, por exemplo cunha conta de crédito.
Se son permanentes, o que reflicte nunha falta de adecuación entre os prazos de pagamento e de cobro, co cal seria necesario reformulalos e tentar negociar con clientes e provedores.
Que prezo han de ter os meus produtos e/ou servizos?
Cando o que se vende é un servizo persoal, é difícil calcular o prezo ao que se cobra unha hora de traballo. Hai que tomar como referencia ao mercado.
Por outra banda, moitas veces é desaconsejable entrar nunha guerra de prezos para captar clientes xa que un competidor máis grande será capaz de aguantar o pulso durante máis tempo.
Como se pode saber o prezo de mercado dun produto?
Hai varias formas de conseguilo. Todo dependerá se son prezos establecidos polo mercado en poxas (peixe, vexetais,...) ou se é regulado (pan, libros, medicamentos...) ou se é libre (aínda que pode ser controlado por un grupo ou establecido entre unha oferta moi ampla). Non obstante o preguntar a establecementos en marcha é a mellor da fonte de información.
Póñome un soldo ou vivo do beneficio?
Son moitos os/as emprendedores/as que pensan que o negocio xerará suficientes ingresos como para vivir con tranquilidade. Con todo, durante os primeiros anos as perdas son algo habitual, polo que mellor é porse un “soldo”, así se conta con ingresos persoais fixos e estables.
Por outra banda, para analizar a viabilidade real dun negocio é conveniente considerar o que necesita o negocio para subsistir. Por tanto, como o negocio necesita da participación do empresario autónomo, é recomendable considerar un importe como salario
Como se establece a xornada de traballo?
Xeralmente os Convenios colectivos establecen unha xornada semanal ou anual, e, practicamente en todos os casos, indica que a xornada máxima debe respectarse "en cómputo anual".
É por iso que, practicamente en todos os sectores, pódese facer unha distribución anual da xornada. Esta distribución anual permitirá maior intensidade de traballo en épocas de tempada alta, e diminuír a intensidade en épocas máis baixas, sempre obtendo do traballador a prestación máxima desde o punto de vista legal, e obtendo os traballador períodos de merecido descanso sen que a empresa sufra prexuízo algún.
En todo caso, a xornada ordinaria non poderá exceder de 9 horas diarias.
Cal é o custo total dun/a traballador/a?
O custo é o do soldo máis as cargas sociais (Seguridade Social). Naqueles casos en que o traballador deba efectuar desprazamentos ou efectuar comidas fóra do seu lugar habitual, haberá que compensarlle os gastos en que por iso incorra.
Seguindo un exemplo dun traballador que perciba un soldo bruto mensual de 1.000 euros, as súas cargas sociais serán as seguintes achegas do empresario:
ao Réxime Xeral da Seguridade Social: 23,6%
á Mutua de Accidentes de Traballo e Enfermidades Profesionais: 0,99%
por desemprego: 6%
FOGASA: 0,4%
Formación Profesional: 0,6%
TOTAL CARGAS SOCIAIS = 31,59%
Deste xeito, o traballador de 1.000,000 euros brutos mensuais supón un custo para a empresa de:
14.000,00 euros de soldo (12 mensualidades máis dúas pagas extraordinarias)
+ 4.422,60 euros (31.59% de 14.000,00)
= 18.422,60 euros
Un DAFO é un cadro que se forma cos puntos fortes e débiles do proxecto. O nome DAFO vén das iniciais: Debilidades (puntos débiles internos da miña empresa) Ameazas (puntos débiles que proveñen de factores externos á empresa que non controlo) Fortalezas (puntos fortes internos da miña empresa) e Oportunidades (oportunidades que me ofrece o mercado).
Debilidades |
Ameazas |
puntos débiles internos da miña empresa | puntos débiles que proveñen do mercado |
Fortalezas |
Oportunidades |
puntos fortes internos da miña empresa | oportunidades que me ofrece o mercado |
Que é unha franquía?
Podemos dicir que é un contrato en que un empresario, o franquiciador, que explota determinado tipo de negocio, cede a outro empresario os seus coñecementos, publicidade, imaxe de marca, etc. De modo que o franquiciado limítase a pór os medios (persoal, local, maquinaria, recursos financeiros, etc.), que se utilizarán de acordo coas instrucións do franquiciador e baixo a marca deste. O franquiciador percibe un diñeiro en concepto de "canon", e o franquiciado obterá os beneficios da explotación do negocio.
A marca eclipsa os atributos distintivos do franquiciado quen, en definitiva, pasa a ser un mero "executor" do saber facer do franquiciador.
O contido deste contrato non vén explicitamente regulado en ningunha norma, polo que a súa regulación débese á vontade das partes e á práctica mercantil.
No entanto, como o franquiciador posúe coñecementos que o franquiciado non ten, a lexislación trata de protexer ao franquiciado para que non se produzan abusos do franquiciador baseados no coñecemento deste.
Por iso existe unha lixeira regulación da franquía, aínda que se refire a aspectos formais e administrativos, máis que a aspectos de contido de contrato. Esta regulación legal é a establecida no artigo 62 da Lei 7/1996 de 15 de xaneiro de Ordenación do Comercio Comerciante polo miúdo, que indica:
Que debemos considerar á hora de decidirnos por un negocio de franquía?
Para que necesito o diñeiro?
O financiamento é necesaria para o investimento inicial e os gastos de posta en funcionamento, pero tamén é recomendable ter en conta os gastos fixos correntes (autónomos, luz, teléfono, alugueres, Facenda…) dos primeiros meses nos que é máis que probable que a cifra de ingresos sexa moi baixa.
Como consigo o diñeiro?
Á hora de financiar o proxecto, a mellor fonte son os Bancos e Caixas aínda que para iso haxa que contar cun aval.
Outra posibilidade é tentar buscar un socio e/ou investidor.
Que teño que ter en conta para pedir un préstamo para financiar a miña actividade?
Primeiro de nada é necesario ter resposta ás seguintes preguntas:
Unha vez respondidas estas preguntas, e ao acudir á entidade financeira, que debemos preguntar?:
Que cantidade solicito?
Sempre é importante achegar fondos propios, polo menos un 20 ou 30% das necesidades de investimento. O pagamento mensual do préstamo solicitado sempre será menor que se solicitamos o 100 % tendo en conta que, en todo caso, a devolución terase que facer tanto se o negocio sae adiante coma se afúndese.
Por outra banda, tampouco é conveniente investir todos os fondos propios, xa que é aconsellable manter unha parte do capital como colchón ante posibles necesidades imprevistas de liquidez.
Ademais do interese, cales son os custos de obter financiamento bancario?
O cobro de comisións é libre, cada entidade pode fixar libremente as súas condicións e tarifas, mesmo pode determinar se as cobra completas ou só unha porcentaxe dependendo dos clientes. Pero, en todo caso, as entidades están obrigadas a informar o Banco de España das súas tarifas e comisións. Estas adoitan ser:
Outros Gastos poden ser os gastos de tasación, seguro, notario, Rexistro, Seguro de incendios e danos, Imposto de Transmisións Patrimoniais e Actos Xurídicos Documentados (sustitutivo do IVE no caso de adquisición de inmobles ou bens de segunda man), gasto de Xestorías, Fedatario público…
Que garantías pódennos pedir ao solicitar un préstamo?
Que é o período de carencia nun prestamo?
Ao solicitar unha operación financeira, é posible que a entidade nos ofreza a posibilidade de que durante un certo tempo paguemos só os intereses do mesmo e non o importe correspondente ao préstamo, mesmo poida que non paguemos nada durante o primeiro ano; isto é o que se denomina período de carencia.
Como contrapartida a operación encarécese considerablemente porque ao terminar o período de carencia as cotas a pagar serán máis altas.
Esta opción será recomendable cando teñamos dificultades de liquidez no inicio da operación.
Que é unha conta de crédito?
Cando a empresa atópase con insuficiencia de liquidez adoita recorrer aos créditos bancarios a curto prazo.
Unha Conta de Crédito é un produto mediante o cal, co soporte da conta corrente, ponse a disposición do cliente un crédito. A duración da conta de crédito adoita ser anual, aínda que renovable. Ao vencimiento, o crédito non debe estar disposto para a súa posible cancelación.
Adoitan formalizarse nunha Póliza de Crédito e a principal diferenza entre o financiamento a través dun préstamo ou dun crédito reside en que no caso do préstamo páganse intereses pola totalidade da cantidade solicitada, mentres que nun crédito, os intereses páganse unicamente pola cantidade efectivamente disposta.
Que é o leasing?
Os bens obxecto de cesión son equipo ou inmobles destinados a finalidades empresariais ou profesionais. Ao final do contrato, o cliente dispón dunha opción de compra para adquirir o ben por un valor residual que normalmente coincide co importe dunha cota.
O leasing é un instrumento sinxelo para acceder ao uso dos bens para calquera actividade empresarial ou profesional, xa que permite financiar até o 100% do valor de adquisición.
Mediante o pagamento dunha cota mensual durante un prazo determinado, a compañía de leasing aluga o ben ao arrendatario. Ao finalizar o contrato, e, segundo a modalidade de leasing, cancelarase o arrendamento, renovarase ou o arrendatario exercerá a opción de compra, que é o máis habitual.
O leasing evita ao cliente o pagamento do IVE da compravenda, que corre a cargo da entidade de leasing. Este aspecto é especialmente interesante en operacións de importes elevados, xa que o cliente tardaría bastante tempo en recuperar o IVE.
A principal vantaxe que presenta o arrendamento financeiro fronte a outras fórmulas de financiamento é o seu favorable tratamento fiscal, pois as cotas de leasing son fiscalmente deducibles, o que supón dunha amortización acelerada dos investimentos.
No caso de empresarios acollidos ao réxime de estimación obxectiva (módulos) non poden gozar da vantaxe da dedución das cotas de leasing como gasto, dada a natureza deste réxime tributario (o beneficio estimado é independente do volume de ingresos e de gastos).
Que é o renting?
O renting é un servizo integral a medio e longo prazo de aluguer de bens de equipos ou vehículos turismos.
Mediante o pagamento dunha cota fixa mensual durante un prazo determinado a compañía de renting garante o uso e goce do ben e comprométese a prestar diferentes servizos adicionais para a súa utilización, Nunha soa cota inclúense os servizos de mantemento, reparacións, impostos, seguro, etc.
Antes da finalización do contrato, o usuario e a compañía acordan a renovación ou non da operación. Se non se renova, o contrato termina coa devolución da ben fronte ao leasing no que se pode adquirir polo que ao final do contrato o ben pasa a ser propiedade do provedor.
As vantaxes máis destacables son:
Podo financiar a miña empresa con subvencións?
As subvencións poden ser de moitos tipos e financiar gran variedade de elementos (investimentos, intereses de préstamos, etc.). Con todo, e de forma xenérica, é conveniente prescindir delas ao avaliar a viabilidade dun negocio, posto que:
Dado que as necesidades de financiamento dun negocio non só veñen determinadas polo importe senón tamén polo momento no que podemos dispor esa cantidade, polo xeral é conveniente considerar a subvención como unha axuda extraordinaria e, como tal, incerta (ben en tempo, ben en cantidade).
Que significa que unha subvención se concede "a fondo perdido"?
As axudas ou subvencións a fondo perdido son aquelas que, unha vez concedidas e cumpridos os requisitos e obrigacións que no seu caso deriven da concesión, non levan a obrigación de devolución por parte do beneficiario das mesmas.
Pódese cobrar todo o desemprego para abrir un negocio?
Para poder percibir o pagamento único da prestación por desemprego é necesario, en primeiro lugar que se teña dereito ao cobro do paro. Por tanto, quedarían excluídas aquelas persoas que se atopen nunha situación de desemprego por baixa voluntaria.
Unha vez solicitado o dereito á prestación por desemprego (non fai falta telo recoñecido) poderase solicitar o pagamento único, a condición de que queden máis de tres mensualidades pendentes por cobrar.
Se o/a desempregado/a vaise a dar de alta como empresario individual (autónomo) ou vai crear unha Comunidade de Bens ou Unha Sociedade Civil, poderá obter até un 40% do total da prestación que quede por cobrar, abonándose o resto mensualmente con cargo ás cotas da Seguridade Social correspondentes ao Réxime Especial de Autónomos.
Poderase obter até o 40% sempre que se xustifique que o investimento a realizar é igual ou superior.
Nunca hai que darse de alta como Autónomo antes de solicitar o pagamento único, pois neste caso, o dereito á prestación por desemprego paralízase e por tanto non se ten dereito a solicitar o pagamento único. Unha vez solicitado podemos darnos de alta como Autónomo sen ter que esperar á aprobación.
Hai que ter en conta que unha vez aprobado o pagamento único, o INEM concederá un mes para acreditar o alta efectiva como autónomo/a e xustificar os investimentos para as que solicitou o 40%.
Como se negocia cun banco?
Hai que saber planificar o momento idóneo para iniciar as negociacións e non acudir ás entidades financeiras con présas e a apremiante necesidade de obter o diñeiro.
Para evitalo é conveniente ter un calendario de acción cos tempos necesarios nunha negociación con vista a ter pechado o acordo nas datas oportunas. Se calculamos con certa folgura os tempos, disporemos dunha mellor posición para negociar cunha postura máis sólida.
Hai que evitar negociar con présas, cando o tempo aprema, xa que a nosa posición negociadora sería moi débil, do que se podería aproveitar a outra parte.
Se non hai máis remedio que negociar con présas, haberá que tratar por todos os medios que a outra parte non perciba esta urxencia.
Cales son as fases dunha boa negociación?
Hai que traballar cun só banco ou con varios?
Traballando cunha soa entidade, arríscasche que ante situacións de pagamentos imprevistos quedes sen axuda. Operando con varios, sempre algún pode cubrirche con esa letra non prevista, repartindo o risco.
Debemos analizar o maior número de entidades e non deixarnos guiar só porque sexan máis ou menos coñecidas, xa que na actualidade existe unha gran competencia polo mercado das PEMES.
Á hora de elixir un banco, en que nos debemos fixar?
Debemos fixarnos fundamentalmente nas seguintes características para decantarnos por unha ou outra entidade:
Se non vou ter socios, Que tipo de forma xurídica debo adoptar?
Para os emprendedores que empezan con poucos recursos é recomendable establecerse como autónomo/empresario individual. Cando o negocio despegue, o mellor é converterse nunha Sociedade Limitada.
Que nome tería a miña empresa se son empresario autónomo?
Os empresarios individuais utilizan o seu propio nome e NIF para facturar nos seus negocios, e os provedores factúranlles de igual forma. Si poden, se o desexan, obter un nome comercial, debendo realizar os mesmos trámites que se se tratasen de sociedades: asegurarse de que o nome elixido non está a ser utilizado e “reservalo” no Rexistro Nacional de Patentes e Marcas.
Diferenzas entre o réxime xeral da seguridade social e o réxime especial de traballadores autónomos
Cada vez aproxímanse máis, reducindo as súas diferenzas, que, na actualidade, basicamente son as seguintes:
Pódese constituit unha sociedade limitada sen achegar diñeiro?
Si. Podemos achegar outros elementos non dinerarios, sempre que, efectivamente, teñan valor e sexan útiles á actividade económica a desenvolver. Estes elementos deberán estar perfectamente identificados na escritura de constitución da Sociedade, e o seu valor deberá constar na propia escritura (aínda que non fai falta que se achegue facturas, nin informes periciais, nin tasaciones).
Do valor responden os socios que constitúen a sociedade.
Como elixir o nome da sociedade?
O primeiro paso á hora de constituír unha Sociedade é rexistrar o nome da mesma. Para iso, hai que solicitar ao Rexistro Mercantil Central a certificación conforme devandito nome (ou outro similar) non está previamente rexistrado.
O trámite de rexistro a realizar permite que en cada solicitude inclúanse tres nomees distintos por orde de preferencia, para que, no caso de que o primeiro sexa rexeitado, téntese rexistrar o segundo e se non, o terceiro.
Para rexistrar o nome da súa futura Sociedade, pode pedir como primeira opción o nome que nun principio elixise, e como segunda e terceira opción, o mesmo nome seguido dunha ou varias palabras que o diferencien de nomes iguais ou parecidos xa rexistrados.
Hai que elixir ben as palabras que se engaden posto que hai unha serie de palabras que o Rexistro Mercantil non considera como diferenciadoras.
Pode consultar os criterios seguidos polo Rexistro Mercantil para conceder denominacións ou a lista de palabras que non se consideran diferenciadoras.
Un exemplo de solicitude podería ser :
Os socios e administradores de sociedades, deben darse de alta no réxime especial dos traballadores autónomos da seguridade social?
Estarán obrigatoriamente incluídos no Réxime Especial de Autónomos quen exerzan as funcións de dirección e xerencia que leva o desempeño do cargo de conselleiro ou administrador, ou presten outros servizos para unha sociedade mercantil capitalista, a título lucrativo e de forma habitual, persoal e directa, sempre que posúan o control efectivo, directo ou indirecto, daquela. Entenderase, en todo caso, que se produce tal circunstancia, cando as accións ou participacións do traballador supoñan, polo menos, a metade do capital social.
Presumirase, salvo proba en contrario, que o traballador posúe o control efectivo da sociedade cando concorran algunhas das seguintes circunstancias:
Nos supostos en que non concorran as circunstancias anteriores, a Administración poderá demostrar, por calquera medio de proba, que o traballador dispón do control efectivo da sociedade.
Que responsabilidade teñen os socios e os administradores das sociedades?
Os socios non responden as débedas da sociedade: a súa función é achegar un capital e reunirse, polo menos unha vez ao ano, para controlar a marcha da sociedade.
Con todo, os Administradores xestionan a sociedade. Iso quere dicir que xestionan o capital que puxeron os socios, e realizan constantemente actividades que poden comprometer intereses doutras persoas (clientes, provedores, traballadores, etc.).
Deste xeito, os administradores deben exercer o seu cargo con profesionalidade. De non facelo así poden incorrer en responsabilidade persoal e pasar a responder persoalmente das débedas sociais. Este é o sentido de, por exemplo, o artigo 105.5 da Lei de Sociedades de Responsabilidade Limitada, que obriga aos Administradores a convocar aos socios para decidir liquidar a sociedade se esta funciona mal e hai risco de non poder atender os pagamentos cando a sociedade comeza a perder o seu patrimonio por perdas.
Porqué adóitase aconsellar aos empresarios ou aos administradores de sociedades que fagan separación de bens cos seuscónxuxes?
O réxime económico matrimonial xeneral é o de gananciales. Iso quere dicir que, cando se contrae matrimonio, cada cónxuxe continúa sendo propietario dos bens de que era titular. A partir do matrimonio, as ganancias (e de aquí o nome de gananciales) que produza cada cónxuxe serán propiedade común do matrimonio. Neste réxime, a responsabilidade polas débedas do empresario será a seguinte:
Este réxime de responsabilidade dos bens gananciales é bastante complexo á hora de formalizar a oposición por parte do cónxuxe que non está de acordo na responsabilidade xeral dos bens gananciales, así como á hora de acoutar que bens son de que clase.
É por iso que frecuentemente se opta por unha solución máis sinxela, consistente en, simplemente, substituír o réxime económico matrimonial de gananciales polo de separación de bens, o que poden facer os cónxuxes en calquera momento en presenza de Notario outorgando capitulaciones matrimoniais. Con iso os bens xerados por cada cónxuxe despois de contraer matrimonio pertencen a quen os xerou, e os gastos comúns do matrimonio sopórtanse polos dous cónxuxes de acordo coas proporcións ou sistema que nas propias capitulaciones acorden.
Hai que dicir que todo o que comentamos aplicarase tamén aos Administradores de Sociedades cando adquiran responsabilidade persoal polas débedas da sociedade (en determinados casos de neglixencia), pois o Administrador responde como o empresario, segundo o Código de Comercio.
No entanto, a partir do 25 de abril de 2008, coa entrada en vigor da Lei 10/2007 de Réxime Económico Matrimonial Valenciano, os matrimonios que se contraian quedarán acollidos directamente ao réxime económico matrimonial de separación de bens.
Existe un número mínimo de socios para constituír unha sociedade?
Unha soa persoa pode constituír unha sociedade. Esta denominaríase Sociedade Unipersonal e o socio sería o administrador único da mesma, achegando o 100% do capital social e sendo responsable tanto de dereitos como das obrigacións que orixinase a súa actividade.
É necesario que todos os socios traballen na empresa?
Non é necesario; nas sociedades existe a posibilidade de que algún dos socios achegar unicamente diñeiro á mesma, tendo participación en función do achegado tanto nos beneficios como nas perdas que a sociedade xere ao final do exercicio. Estes socios chámanse socios capitalistas, distinguíndose dos socios traballadores, que teñen ademais, unha relación laboral coa súa propia empresa.
É conveniente pasar de ser empresario individual a facer unha sociedade por razóns fiscais?
Pode ser conveniente se os beneficios son altos ou se a cifra de facturación é elevada.
O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas é un imposto progresivo que aplica un tipo ascendente conforme aumenta o beneficio. Desta maneira, cando a renda dispoñible supera o importe de 25.800 euros, pasamos a tributar o 37% sobre o exceso da devandita cifra (até 25.800 euros pagamos, como moito, o 28%), e pasaremos a tributar o 45% polo que exceda de 45.000 euros.
O Imposto sobre Sociedades, en cambio, supón un gravame do 30% pola parte do beneficio comprendida entre 0 e 90.151,81 euros, e do 35% pola parte do beneficio que exceda de 90.151,81 euros (se a empresa factura anualmente menos de 5.000.000 euros).
Por iso, cando o empresario ten rendas anuais superiores a 25.800 euros, convenlle exporse a creación dunha sociedade.
Doutro lado, as sociedades e os empresarios ou profesionais que facturen unha cifra anual superior a 600.000 euros deben levar unha contabilidade de acordo co Plan Xeral de Contabilidade, o que exixe coñecementos técnico-contables. Isto é un obstáculo para a creación de sociedades, pois normalmente suporá un incremento dos custos.
En conclusión, se os beneficios producen unha renda dispoñible superior a 25.800 euros, ou a facturación comeza a ser elevada, debemos expornos a conveniencia de crear unha sociedade, presentando xa moi poucas dúbidas o interese da súa creación cando a facturación anual supera os 600.000 euros.
Que é unha comunidade de bens e cando pode ser interesante como forma xurídica de empresa?
Di o Código Civil (artigo 392) que "hai comunidade cando a propiedade dunha cousa ou dun dereito pertence pro indiviso a varias persoas"
Nada impide que unha empresa pertenza a varias persoas aínda sen crear unha Sociedade Mercantil. Nese caso, os bens, dereitos e débedas propios da empresa poden pertencer a varias persoas sen que se determine que ben, que dereito, que débeda corresponde a cada persoa, senón que todas elas compártanos de modo xenérico.
Poden existir á hora de constituír unha Comunidade de Bens (CB):
Quen están suxeitos ao réxime xeral do IVE?
Están suxeitos ao Réxime Xeral do IVE as sociedades e persoas físicas, comerciantes e profesionais, non acollidos a un réxime específico. Estes Réximes Especiais son:
No Réxime Xeral tribútase pola diferenza entre o IVE devengado e o IVE soportado. Hai tres tipos vixentes: Xeral (18%), Reducido (8%) e Súper reducido (4%).
As sociedades e persoas físicas suxeitas a este Réxime están obrigadas a conservar e emitir as facturas coa desagregación do IVE e o seu tipo e á levar de Libros Rexistros de facturas recibidas e emitidas.
En que consiste a recarga de equivalencia?
A Recarga de Equivalencia é o réxime obrigatorio para tributar o IVE no caso dos comerciantes comerciantes polo miúdo que sexan persoas físicas ou entidades en réxime de atribución de rendas (se todos os seus socios son persoas físicas), e que comercialicen polo miúdo artigos ou produtos de calquera natureza, salvo os exceptuados no Regulamento do IVE.
Neste caso, a liquidación do IVE corre a cargo do provedor, previa aplicación da recarga correspondente:
Tipo de IVE da 18% => Recarga do 4%.
Tipo do IVE da 8% => Recarga do 1%.
Tipo do IVE da 4% => Recarga do 0,5%.
Para as entregas de bens obxecto do Imposto Especial sobre os Labores do Tabaco, a Recarga será do 1,75%.
Os empresarios suxeitos a este réxime, non teñen que presentar declaracións nin realizar pagamentos, pero si están obrigados a conservar as facturas e tickets.
Como recuperar o iva pagamento polas compras efectuadas antes de iniciar a actividade?
Para recuperar o IVE pagado por compras efectuadas antes de iniciar a súa actividade deberá:
Existen algunhas datas máis convenientes, desde o punto de vista fiscal, para iniciar unha actividade empresarial ouprofesional?
Tendo en conta que a maior parte dos impostos son de deveño anual, e que trimestralmente hai que facer declaracións liquidacións ou pagamentos fraccionados ou a conta, existe a mesma obrigación formal, a efectos de declaracións anuais, para quen comeza unha actividade o un de xaneiro que para quen o fai o 30 de decembro, e as mesmas obrigacións trimestrais para quen inicia a súa actividade ao principio ou ao final dun trimestre.
Por iso, na medida do posible, é aconsellable iniciar as actividades coincidindo co inicio do período a que corresponden as declaracións ou liquidacións (principio de ano ou, se non é posible, principio de trimestre).
En todo xa que os pagamentos no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores Autónomos son mensuais e a cota obedece ao mes completo, é sempre mellor a principio que a finais de mes.
Iso ha de ser tido en conta, sobre todo, para constituír sociedade, dado que nos Estatutos debe constar a data de inicio de operacións e non é aconsellable indicar unha data nos estatutos e outra diferente nas declaracións fiscais.
Como se establece a xornada de traballo?
Xeralmente os Convenios colectivos establecen unha xornada semanal ou anual, e, practicamente en todos os casos, indica que a xornada máxima debe respectarse "en cómputo anual".
É por iso que, practicamente en todos os sectores, pódese facer unha distribución anual da xornada. Esta distribución anual permitirá maior intensidade de traballo en épocas de tempada alta, e diminuír a intensidade en épocas máis baixas, sempre obtendo do traballador a prestación máxima desde o punto de vista legal, e obtendo os traballador períodos de merecido descanso sen que a empresa sufra prexuízo algún.
En todo caso, a xornada ordinaria non poderá exceder de 9 horas diarias.
Cal é o custo total dun/a traballador/a?
O custo é o do soldo máis as cargas sociais (Seguridade Social). Naqueles casos en que o traballador deba efectuar desprazamentos ou efectuar comidas fóra do seu lugar habitual, haberá que compensarlle os gastos en que por iso incorra.
Seguindo un exemplo dun traballador que perciba un soldo bruto mensual de 1.000 euros, as súas cargas sociais serán as seguintes achegas do empresario:
ao Réxime Xeral da Seguridade Social: 23,6%
á Mutua de Accidentes de Traballo e Enfermidades Profesionais: 0,99%
por desemprego: 6%
FOGASA: 0,4%
Formación Profesional: 0,6%
TOTAL CARGAS SOCIAIS = 31,59%
Deste xeito, o traballador de 1.000,000 euros brutos mensuais supón un custo para a empresa de:
14.000,00 euros de soldo (12 mensualidades máis dúas pagas extraordinarias)
+ 4.422,60 euros (31.59% de 14.000,00)
= 18.422,60 euros
Os socios e administradores de sociedades, deben darse de alta no réxime especial dos traballadores autónomos daseguridade social?
Estarán obrigatoriamente incluídos no Réxime Especial de Autónomos quen exerzan as funcións de dirección e xerencia que leva o desempeño do cargo de conselleiro ou administrador, ou presten outros servizos para unha sociedade mercantil capitalista, a título lucrativo e de forma habitual, persoal e directa, sempre que posúan o control efectivo, directo ou indirecto, daquela. Entenderase, en todo caso, que se produce tal circunstancia, cando as accións ou participacións do traballador supoñan, polo menos, a metade do capital social.
Presumirase, salvo proba en contrario, que o traballador posúe o control efectivo da sociedade cando concorran algunhas das seguintes circunstancias:
Nos supostos en que non concorran as circunstancias anteriores, a Administración poderá demostrar, por calquera medio de proba, que o traballador dispón do control efectivo da sociedade.
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia