O proxecto “Enredando, artesanía na escola”, da consellería de Economía e Industria, segue fomentando os oficios artesás entre os escolares e anuncia a súa visita ao CPI Cañiza, ao CEP Carlos Casares de Salvaterra e aos CEIP Altamira de Salceda e Antonio Carpintero de Arbo, onde presentará o módulo “Os vermes da seda”.
Fonte: Atlántico Diario.
A Praza de Abastos de O Grove acollerá este sábado unha nova xornada de traballo do taller de cociña, denominado “Os pequechefs” e que se desenvolverá entre as 11 e as 13 horas. Será a xornada de clausura da actividade polo que estarán invitados o alcalde de O Grove, Miguel Anxo Pérez; a concellala de Comercio e Mercados, Marta Domínguez e a directora xeral de Comercio da Xunta, Nava Castro. Todos foron citados para as 12 horas, momento no que os organizadores teñen previsto a entrega dos correspondentes diplomas aos escolares asistentes.
Trátase dunha actividade que foi desenvolvida por Fepragal durante todo o ano 2012 e que xa foi clausurada nas prazas de abastos de Bueu e Sanxenxo, onde resultou un éxito de participación. Un total de doce mercados de abastos poderán beneficiarse desta iniciativa ao longo do presente ano nun intento da Federación de dinamizar os mercados e concienciar aos pequenos, futuros consumidores, das vantaxes que ten para eles a adquisición de produtos frescos.
En O Grove, a asociación da Praza de Abastos local é a organizadora desta iniciativa, patrocinada pola propia Federación.
Fonte: Diario de Arousa.
O Concello de Meaño sacou a exposición pública a modificación da ordenanza municipal aprobada no último Pleno, correspondente ao mes de abril, que permitirá agilizar a apertura de negocios.
Ademais de adoptar a normativa europea para reducir o número de supostos nos que son necesarios solicitar licenza de apertura comercial, a Corporación deu o visto bo inicial á modificación das taxas correspondentes, actualizando importes e adaptando estes a nova norma.
Desta forma, para poder abrir a maioría de pequenos establecementos, bastará con que o solicitante tramite a comunicación previa ao comezo de actividades ao Concello. Noutros supostos máis complexos, o emprendedor deberá entregar, ademais, unha declaración responsable, asinada por el, no que asuma que cumpre todos os requisitos legais para poder poñer en marcha o seu negocio. Por estas dúas fórmulas administrativas, o interesado evita ter que solicitar unha licenza de apertura, co que se axilizan os trámites. O persoal técnico municipal poderá, igualmente, inspeccionar o local para comprobar que se axusta ao establecido na solicitude de apertura, pero farao unha vez o negocio estea xa en marcha.
Para rematar, consérvase a obligatoriedade de solicitar licenzas comerciais para casos que afecten ao medio ambiente, patrimonio, dominio público e demais supostos establecidos na norma.
Fonte: Diario de Arousa.
A directora xeral de Comercio e o alcalde inauguraron o plan no CEIP A Maía. En 2011 seguíronos catro alumnos.
O CEIP A Maía de Bertamiráns, Ames, é un dos 19 centros educativos galegos que participan no proxecto Enredando, artesanía na escola, unha iniciativa que presentaba onte a directora xeral de Comercio, Nava Castro, xunto ao rexedor, Santiago Amor, e o concelleiro de Educación, Bernardo Moar, abordando a cativa do gusano de seda.
Este plan busca "concienciar á sociedade do valor do produto feito á man, comezando polos máis novos", segundo fontes da Xunta.
Ao mesmo tempo, con este proxecto preséntase aos rapaces a posibilidade de botar man da artesanía "como unha boa alternativa para ou seu futuro laboral" de cara a "atallar o problema da falta de substitución xeracional nos oficios máis tradicionais e promover o desenvolvemento da artesanía galega a través da formación de futuros artesáns creadores e achegar á sociedade o valor engadido da artesanía en canto á súa creatividade, patrimonio cultural e tradición".
Á presentación amiense tamén acudiu Elena Fabeiro, xerente da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño.
Pola súa banda, os alumnos que toman parte neste plan –posto en marcha pola Consellería de Economía, en colaboración coa Consellería de Cultura- terán a oportunidade de coñecer de primeira man o sector da artesanía e, xa de forma práctica, como é o proceso de obtención da seda, participando activamente e implicándose no seu desenvolvemento, tal como xa fixeron en 2011 ao redor de 4.000 estudantes.
A Fundación Centro Galego de Artesanía e do Deseño distribuíu, con este fin, entre as aulas escolleitas o material pertinente e as ferramentas necesarias para culminar o proxecto. Entre outros centros educativos do área, toman parte nesta iniciativa os da Pobra do Caramiñal, Boiro, Rianxo e Padrón. Un artesán supervisará a evolución dos traballos e realizará demostracións.
Fonte: El Correo Gallego
Guerra xestionará coas eléctricas o traslado das liñas de alta tensión de Sol e Mar
O conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, anunciou onte "novos proxectos" e "novas subvencións" para o comercio de Arteixo no acto de inauguración da remodelación da rúa peonil, obras para as que a Xunta aportou preto de 170.000 euros.
Acompañado polo alcalde, Carlos Calvelo, e a delegada territorial da Xunta na Coruña, Belén do Campo, Guerra expuxo a intención da Xunta de potenciar e mellorar a infraestructura comercial do municipio aínda que non aclarou que iniciativas se formula nin tampouco a contía económica das subvencións comprometidas.
Para o representante do Executivo galego, é necesario apoiar a comerciantes e consumidores para "crear vida" no concello. "Facer máis fácil comprar", apostilou Guerra. Unicamente fixo referencia ao necesario apoio aos emprendedores nun concello cunha "gran capacidade industrial".
Neste sentido, o alcalde, Carlos Calvelo, expresou a súa intención de que o centro tecnolóxico da localidade preste servizos a estes emprendedores e que se converta nun referente en investigación, desenvolvemento, innovación e novas tecnoloxías. Preguntado polas liñas de alta tensión da urbanización Sol e Mar, Guerra mostrou a "disposición" da Xunta para xestionar o seu traslado coas empresas eléctricas implicadas. O Goberno local celebrará unhas "reunións de traballo", segundo Calvelo, coas partes afectadas para concretar actuacións que permitan mover as liñas nun prazo "apropiado".
Fonte: La Opinión de A Coruña
Un bo número dos cruceiristas que chegaron onte a Vigo repetían visita a unha cidade que consideran “fermosa”.
Quizá polo lugar de procedencia ou porque xa atracaban advertidos, o caso é que a boa percepción de Vigo dos turistas que onte chegaban ao porto mantívose firme malia as malas condicións meteorolóxicas
Durante prácticamente toda a mañá e ata as cinco, hora de partida do primeiro crucero, os alrededores do porto eran un hervidero de turistas, que si se mostraban algo saturados do 'abordaje' de ofertas gastronómicas e demais.
O centro comercial da Laxe foi o primeiro lugar de cita case obrigada para os cruceristas, que buscaban un recordo que levarse de Vigo. De aí, á Pedra, onde os seus establecementos e restaurantes coas ostreras volveron espertar logo dunha ano difícil e unha Semana Santa lluviosa.
A chegada dun dos grandes ao peirao de Comercio facilitou tamén a entrada de turistas pola praza da Estrela cara a Areal, con importante presenza de cafeterías e un percorrido case obrigado ata Príncipe, unha das zonas de referencia para os visitantes.
A media mañá, a choiva afastouse e permitiu unha sobremesa moito máis relaxada baixo o sol, o que foi aproveitado para o paseo e reportaxe fotográfica antes de subir ao barco para retomar a travesía.
O 'Independence of the Sexa' partiu cara a Southampton igual que o 'Grand Princess' mentres que o 'Vision of the Sexa' puxo rumbo a Xixón.
Familia weatherby. Manchester.
“É a nosa cuarta visita” . Este matrimonio chegou onte a bordo do “Grand Princess”. Asegura que Vigo encántalles, de feito é a cuarta vez que visitan a cidade, sempre por unha escala nun dos seus cruceros. “Hoxe tocou un día de frío”, comenta riseiro a parella.
Familia wright. Birmingham
“Encántanos a zona de compras” . Para esta parella británica tampouco Vigo é unha cidade nova. Onte , a bordo do “Independence of the Sexa” realizaron a súa terceira visita. Segundo contan “encántanos a praia e sobre todo a zona de compras”.
Familia spickatt. Londres
“Atracar no centro é mellor” . Afeitos á choiva e ao mal tempo, esta parella visitou onte por segunda vez a bordo dun crucero a cidade. Asegura que é unha cidade moi bela e que o atraque no centro é moito mellor, xa que na súa primeira viaxe tocoulles desviarse a Guixar.
Fonte: Atlántico Diario
O conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, visita hoxe o Concello arteixán co obxectivo de reunirse co alcalde e inaugurar con el as obras das rúas comerciais.
O percorrido pola reforma dos viais comezará na peatonal ás dúas menos cuarto do mediodía e o responsable da Xunta estará acompañado da delegada do Goberno autonómico, Belén do Campo, que tamén supervisará unha actuación que permitirá potenciar o sector do comercio na localidade e o casco urbano arteixán como un espazo público, relacionado con actividades de paseo.
Neste sentido, Calvelo manifestaba en numerosas ocasións a importancia de traballar en accións deste tipo que “dignifiquen a contorna, melloren a calidade de vida e potencien o comercio do municipio, unha das grandes fontes de emprego de Arteixo”.
Investigación > A idea detrás do proxecto é crear unha zona de bulevares. Por iso ao escoller un conxunto de rúas que se suman á peatonalización quíxose ofrecer un cambio radical ao dotalas de beirarrúas e mobiliario urbano como bancos e farolas co fin de facilitar o paseo por elas.
Fonte: Diario de Bergantiños
Palilleiras e oleiros son maioría, pero na Costa da Morte sobreviven 36 obradoiros de traballos tan diferentes como a canteiría ou a xoiaría
Non é fácil vivir da artesanía, pero na Costa da Morte hai 36 persoas e colectivos que o intentan. Palilleiras e oleiros son os máis numerosos, coa diferenza de que mentres as primeiras traballan maioritariamente agrupadas, os segundos figuran case sempre a título individual no Rexistro Xeral de Artesanía que xestiona a Xunta a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño.
A principal finalidade da entidade, que botou a andar no ano 2003, é dotar o sector artesanal «dunha infraestrutura especializada para que poida desenvolver programas de asistencia, formación, innovación, catalogación, promoción, comercialización de calquera outro aspecto inherente á cultura dos oficios artesanais en Galicia».
Innovación, deseño e calidade son fundamentais para garantir a supervivencia dos oficios tradicionais, pero dependen máis dos propios artesáns que do desenvolvemento de liñas de investigación desde as Administracións. De feito, unha das demandas que formulan os colectivos nos que están agrupados moitos destes profesionais ten que ver co apoio institucional á hora de abrir novos mercados.
Os oficios tradicionais sobreviven malia a crise. Polo menos niso coinciden os artesanos consultados, aínda que coa excepción das palilleiras, que, malia tratarse do colectivo máis amplo da Costa da Morte, non conseguiu que o seu traballo sexa valorado como se merecen e, ademais, a comercialización do seu produto segue fallando.
Requisitos
Ser artesán non consiste únicamente en coñecer ou practicar un oficio. Para ter o recoñecemento profesional a Xunta esixe superar cursos dunha duración mínima de 500 horas nos centros de ensino que imparten formación deste tipo ou, como sucede na maior parte dos casos, traballar nun taller artesán, baixo a dirección dun mestre, durante 500 horas. A partir dese momento pódese obter a carta de artesán, que debe renovarse cada cinco anos. Nestes momentos, no rexistro oficial figuran 36 persoas e colectivos, aínda que algunhas, como a zoqueira ceense María Soidade Piñeiro, xa non exerza o oficio.
Desde o ano 2001 existe, ademais, un regulamento de utilización da marca Artesanía de Galicia, que é propiedade da Xunta, e que permite ofrecer unha imaxe única de todos os produtos nos diferentes mercados. Nestes momentos constitúe unha das principais plataformas no exterior dos artesanos da comarca.
Recursos económicos
Camariñas
Inaugurado en 1996, permite facer un percorrido pola historia do encaixe. Abre de xoves a domingo, de 11.00 a 14.00 e de 16.00 a 19.00. Entrada: 2 euros.
Buño
Está formado por un conxunto de casas, obradoiros, forno, alpendre e hórreo, e permite coñecer a oleiría tradicional. Abre de martes a domingos.
Seavia-Coristanco
Nun anexo á súa casa, Asunción Antelo mostra aos visitantes as súas creacións artesanais en pedra, madeira e barro. Aberto todos os días.
Vimianzo
Os fins de semana, durante todo o ano, o castelo convértese no escaparate das máis variadas manifestacións artesanais.
Fisterra e Camariñas
Galerías Pérez e Encaixe de bolillos María Julia son as únicas tendas da zona adheridas á marca Artesanía de Galicia.
Fonte: La Voz de Carballo
O comercio de Melide é o do corazón de Galicia, con máis de 100 negocios, que abastecen a numerosos municipios do centro xeográfico da comunidade. As súas tendas carecen de complexos fronte á oferta das cidades
A ESTRATÉXICA ubicación de Melide, como vila máis importante do centro xeográfico de Galicia, dacabalo entre as provincias da Coruña, Lugo e Pontevedra, así como a súa condición de cruzamento de camiños facilitaron que a actividade mercantil sexa un dos principais motores económicos da localidade desde fai séculos.
Na actualidade, Melide ten unha oferta comercial e hostelera que supera con fartura a habitual nun municipio que non chega a 8.000 habitantes, dos que uns 5.000 residen no casco urbano.
Comercio téxtil, calzado e complementos; decoración e equipamiento doméstico, droguerías e ferreterías, novas tecnoloxías e electrodomésticos de varias cadeas, servizos de estética, artesanía... A oferta non é que sexa infinita, pero é moi ampla e, como indica unha empresaria, «somos unha vila na que hai moita actividade e con afán de superación, por iso estamos competindo coas cidades e facémolo sen complexos».
Os empresarios de Melide souberon adaptarse cómodamente á evolución social, tanto no que supón de continua innovación do comercio, como no aspecto de cubrir as novas necesidades dos clientes. Neste sentido, a presidenta da Asociación de Empresarios Terras de Melide, Sonia Valiño Vázquez, mantén que “en certo sentido, o comercio da vila foi por diante das grandes superficies das cidades abrindo o domingo”.
Tamén, Melide foi unha das vilas pioneras en converter o seu comercio tradicional nun centro comercial aberto.
Un dos elementos dinamizadores do comercio melidense é, precisamente, o mercado de todo tipo de produtos que se celebra na localidade todos os domingos e que levou aos establecementos a abrir as súas portas ao público en xornada festiva. É unha tradición de décadas, que se converteu nun dos principais potenciadores da actividade mercantil.
Nestas condicións, o comercio de Melide atrae a clientes non só da vila senón de moitos municipios próximos da provincia da Coruña, Toques, Santiso, Vilasantar, Sobrado ou Boimorto; Pontevedra, especialmente de Agolada e Lugo, toda A Ulloa.
A presidenta de Asetem subliña que outra cuestión importante para o comercio de Melide son os emigrantes da zona, establecidos, de forma maioritaria, no Pais Vasco. “Son moi fieis á súa terra e regresan a casa da súa familia cada vez que poden, sobre todo nos meses de verán, polo que na época estival a poboación da vila duplícase e a maioría dos negocios fan nestas datas unha porcentaxe importante dos seus ingresos anuais” aduce Valiño.
Polo que se refire aos efectos sobre a crise do pequeno comercio, a representante empresarial asegura que non se produciu unha pechadura notable de establecementos, pola contra, abríronse locais que estaban pechados e, aínda que algún baixou a persiana, xurdiron novos negocios”. Neste sentido, Sonia Valiño subliña que “a iniciativa comercial é unha das saídas para os que non atopan un emprego e Melide convértese nun lugar atractivo”.
En canto ao futuro, Melide ten perspectivas e mercados aínda por explotar como é o Camiño de Santiago. Sonia Valiño recoñece que non se está aproveitando todo o que se podería coa cantidade de xente que pasa”.
Fonte: O Progreso
Terá lugar o vindeiro venres a partir das oito, coa participación de 172 establecementos.
Ferrol iniciou onte a conta atrás para a súa segunda Fashion Night. O evento, que se desenvolverá entre as 20.00 e as 24.00 horas do próximo venres, recolle a testemuña da primeira edición, cualificada como un “día histórico” polos seus promotores, resultado que se quere repetir o 4 de maio. Ingredientes e ganas non faltan, como proba o interese que suscitou nos sectores comercial e hostelero do centro. Si o 7 de outubro foron 72 os locais que se involucraron, o vindeiro venres serán 172. Cada un deles aportará 40 euros para a realización das actividades comúns.
As organizadoras, Belén Pérez e Lucía Gutiérrez, explicaron na presentación do evento que o incremento de comerciantes e, sobre todo, hosteleros que participan nesta segunda edición xustifícase en que, sobre todo para os negocios deste último grupo, “foron as catro horas de máis caixa do ano”. As impulsoras da Fashion Night estiveron acompañadas na roda de prensa polo presidente do Centro Comercial Aberto, Cristóbal García Nores; o seu homólogo da Asociación de Empresarios de Hostelería, Xullo Martínez; o coordinador das propostas artísticas para a cita, Eduardo Hermida, e o concelleiro de Economía, Alejandro Langtry. Todos eles animaron aos ferrolanos e aos que non o son a achegarse ese día á cidade para comprar, consumir e gozar dunha oferta sen parangón en canto a concentración de actividades en tan pouco tempo.
Langtry ratificou o compromiso do goberno local co desenvolvemento e a dinamización do comercio local, un sector que está atravesando unha dura crise. “Esperamos”, dixo o edil, “que tralo éxito da primeira, esta edición veña a consolidar o que consideramos un evento de gran importancia”. O concelleiro enmarcou o apoio a esta iniciativa no cumprimento dos acordos da Mesa do Comercio Local. Neste caso, a contribución do Concello ao desenvolvemento do evento cinguirase á promoción.
O representante do Centro Comercial Aberto A Magdalena, sinalou que, co apoio da hostelería, “estamos en cifras récord”. “Creo”, engadiu, “que en Ferrol, coa que está caendo, convencer a 172 establecementos, a maioría coa lingua de fóra, para que paguen para facer un evento, ten un mérito tremendo”.
Aludiu García Nores á repercusión que a primeira edición tivo non só na comarca, senón tamén noutras cidades galegas, e avanzou que “nós imos seguir nesa loita, que é titánica, por saír adiante”. Nesa batalla, engadiron as promotoras, “temos que estar todos unidos”, un obxectivo que está máis preto á vista da elevada participación.
“A Fashion Night é un evento que dinamiza e activa pero, sobre todo, que ilusiona e une”, dixeron Pérez e Gutiérrez. “Como persoas que estamos de face ao público”, sinalaron, “temos que transmitir esa ilusión a toda a cidade e a todos os nosos compañeiros”. E nada mellor para insuflar optimismo que a través do que é a Fashion para as súas impulsoras, “un día de festa”.
Fonte: Diario de Ferrol
A Federación Galega e Zona Aberta presentaron este servizo
Vender durante as 24 horas do día é xa posible para o comercio local a través do Portal Comerciogalicia.es. O presidente da Federación Galega de Comercio, José María Seijas, a responsable de Zona Aberta, Rocío Louzán, e a directora xeral de Comercio, Nava Castro, foron os encargados de intervir no acto de presentación deste portal do comercio galego desenvolvida onte na sé da asociación de comerciantes de Vilagarcía. Esta iniciativa está dispoñible para o sector desde o pasado 1 de abril e permítelles dotarse dunha nova vía para incrementar as vendas e chegar a novos clientes en plena crise.
O presidente da Federación de Comercio Galego explicou aos presentes que con este portal o sector incorpora un novo reto tecnolóxico para mellorar a súa competitividade e amplía mercados que físicamente serían inalcanzables. Ademais, a través deste prtal poden ofrecer produtos que comercializan nos seus establecementos a un público máis amplo. En definitiva, José María Seijas afirmou que Comerciogalicia.es “é unha gran vantaxe nos tempos que corren, xa que o comerciante sumará outro espazo físico onde ter os seus produtos á venda as 24 horas do día, co mínimo investimento e menor esforzo”.
Esta plataforma de comercio electrónico garante a seguridade e calidade. A Federación Galega de Comercio conta coa colaboración da Xunta e co respaldo de Novagalicia Banco, MRW, Grupo Femxa, Seguridade de Datos e Dous Espazos. Desta forma, apuntaron onte, o portal convértese nun novo escaparate para os produtos do comercio galego e “os comerciantes de Vilagarcía non poden deixar de estar aí”, animou o presidente da Federación Galega.
Neste sentido, os comerciantes que se sumen a esta iniciativa recibirán asesoramento e formación para que eles mesmos poidan xestionar o espazo de venda. José María Seijas concluíu que “tratase dun proxecto moi ambicioso, pero necesario, que nos permitirá estar á altura das grandes empresas ou cadeas de distribución.
Fonte: Diario de Arousa.
O certamen, que empeza o sábado no Ifevi de Vigo, cumpre 21 anos. Conta con 25.000 metros cadrados de exposición, 34 marcas de coches e 6 de motocicletas.
Os coches eléctricos serán o principal foco de atracción do Salón do Automóbil de Vigo con dous modelos que farán o seu debut nacional en Ifevi, o Opel Ampera e o Nissan Leaf. Pero ademais haberá outras dúas novidades, o Tata Vista e unha primicia de Citroën, que a marca avanzou aos organizadores do salón pero que non desvelará ata o venres.
Vinte e un anos despois do primeiro Salón do Automóbil na Estación Marítima de Vigo, a edición deste ano, que arrinca o sábado, chega nun momento moi complexo para o sector, en plena crise, pero aínda así disporá de 25.000 metros cadrados en Ifevi con 34 marcas de automóbiles, seis de motocicletas e 20 da industria auxiliar, ademais dunha zona para vehículos industriais de 3.000 metros cadrados.
Outra das novidades desta edición é que a entrada para o Salón do Automóbil, de 7 euros, permitirá acceder a semana seguinte a Motorocasión, cuxa entrada individual custará 5 euros, tal e como destacou o director, José Enrique Elvira.
O público atoparase con outras actividades paralelas como exercicios de condución segura. Haberá unha concentración da marca Porsche e unha pista de slot recreando un rali en miniatura.
PRIMEIRO EVENTO DE IFEVI
O director de Ifevi, Arsenio Prieto, recordou que o Salón do Automóbil foi o primeiro evento do recinto ferial vigués e recordou a implicación especial da Consellería de Industria. Mentres, o presidente da patronal de Pontevedra, José Manuel Fernández Alvariño, subliñou que “Vigo é unha cidade de automoción pero tamén de innovación e ten que ocupar unha posición de liderado nese ámbito”, dixo, sen esquecer recordar que Ifevi é o único recinto ferial de Galicia coa súa conta en positivo. A directora xeral de Comercio, Nava Castro, asegurou que se trata de “un sector estratéxico” e lembrou o apoio da Consellería de Industria, ademais de sinalar que Ifevi é o “recinto feiral por excelencia en Vigo, onde se deben celebrar as actividades de promoción económica”.
O Salón do Automóbil abrirá sábados e domingos e o festivo día 1 de 11 a 21 horas e nos días laborables de 16 a 21 horas. Motorocasión celebrarase o fin de semana seguinte, do 10 ao 13 de maio.
Fonte: Diario Atlántico
Un comparador de tarifas de UCE e Ucgal permitirá elixir as ofertas máis beneficiosas. A discriminación horaria, porta para o aforro
A información é vital en calquera ámbito, pero ante o oscurantismo do enerxético é esencial. Se se cumpren as previsións, os fogares poderán recibir, ao longo deste ano, o modelo de factura única que, proposto de forma pioneira desde Galicia e apoiado por dez autonomías, o Goberno e ata o sector eléctrico, farase realidade ao longo deste ano. Canto pago e por que conceptos, sen trampa nin cartón.
Deste tema falouse onte por extenso na presentación da ferramenta en liña www.comparatuluz.es, un portal en Internet accesible tamén desde teléfonos móbiles de última xeración que permitirá comparar as supostas ofertas que as compañías eléctricas ofrecen aos consumidores, comprobando se compensa ou non aceptalas, e que foi desenvolvido pola Unión de Consumidores de Galicia (Ucgal).
Na posta de longo deste instrumento na sé do Instituto Galego de Consumo (IGC) en Santiago a presidenta deste organismo, Nava Castro, recolleu a luva que lle lanzou o titular da Unión de Consumidores de España (UCE), José Angel Oliván, quen ademais de certificar o “fracaso da liberalización eléctrica” –supón apenas un 10% a tarifa de último recurso, TUR, regulada acapara o 90%-, pois as eléctricas manteñen os seus feudos. Censurou o “escuras” que son as facturas, pois integran no prezo final “ata 19 conceptos” distintos, desde as primas as renovables, as subvencións ao carbón, pasando polo déficit de tarifa, conceptos que cre deberían sufraxarse “a través dos orzamentos do Estado”. Iso leva a que os españois paguen “a enerxía máis cara de toda Europa, coa excepción de Malta e Chipre, ¡que son dúas illas¡”.
Nava Castro, acompañada polo director do Inega, Eliseo Diéguez, sinalou que grazas á reclamación dos consumidores, a Xunta demandou ao anterior Goberno central a creación dunha factura clara e transparente; Moncloa entón non atendeu a chamada, pero si fano agora tanto a ministra de Sanidade e Consumo, Ana Mato, como o de Industria, José Manuel Soria, fixeron súa a proposta galega.
Avánzase cara a un modelo de “factura única, comprensible e transparente”, segundo a presidenta do IGC, para “saber que contratamos e a que prezo”. Sobre cando estará lista, Nava Castro descartou dar prazos, aínda que Miguel López, secretario xeral da Ucgal, apuntou que grazas a este vento en popa da Administración central poderá estar lista este ano.
López foi o encargado de explicar o funcionamento de www.comparatuluz.es co exemplo. De forma áxil, comparou unha suposta oferta existente en Galicia fronte á TUR promocións e a tarifa con discriminación horaria. Sobre un fogar cun consumo anual duns 700 euros a primeira, ao incluír a obriga de pagar mantemento anual saía ao final máis cara, mentres a que establece tramos segundo horas “é interesante, permitindo aforrar ata 150 euros ao ano”.
Chega a nova Lei de Consumo:
Nava Castro, directora xeral de Comercio, lembrou onte que a nova Lei de Consumidores, que “entrará en vigor a próxima semana” con novidades a copiar a nivel estatal, como a obriga a empresas afincadas en dominio público contar con oficinas físicas de atención ao cliente, así como teléfonos gratuitos que funcionen as 24 horas do día.
Fonte: El Correo Gallego
Máis información
Os clientes da Praza de Abastos terán a oportunidade de participar nun sorteo que os comerciantes deste centro realizarán o sábado con motivo da celebración do Día da Nai. O reparto das papeletas estano realizando estes días a todos aqueles que confían nos praceiros para elixir produtos de calidade para as súas mesas.
Para premiar precisamente a fidelidade dos clientes desta Praza de Abastos, os comerciantes sortearán un total de catro premios. Un deles será unha estancia de fin de semana nun hotel da Toxa, mentres que tamén repartirán tres vales de compra. O primeiro será de 80 euros e os outros dous terán valor de 25. Os afortunados poderán gastar estes vales en calquera dos postos da praza de abastos, o que lles permitirá gozar con pratos de gran calidade para celebrar o día da Nai.
En canto ao sorteo, está previsto que os comerciantes dean a coñecer este sábado o nome dos ganadores. As papeletas sacaranse nun acto previsto para a unha da tarde.
Fonte: Diario de Arousa
Esta tarde, a partir das oito e media, celebrarase na sé da asociación de comerciantes de Vilagarcía , Zona Aberta, na rúa Gumersindo Nartallo, unha xornada informativa para presentar aos comerciantes de Vilagarcía o portal de comercio electrónico www.Comerciogalicia.es. A actividade está organizada pola Federación Galega de Comercio.
Fonte: La Voz de Arousa
O galego presentou unha colección con cores suaves, tecidos vaporosos e transparencias que resalta a figura feminina
O diseñador español Adolfo Domínguez inaugurou a segunda edición de Lima Fashion Week (LIF Week), que se desenvolve como parte da Semana Perú Moda, cunha colección inspirada na década dos anos 50 que resalta a silueta feminina e dálle un aire relaxado á masculina.
Domínguez, quen ten dúas boutiques en Lima, mostrouse moi contento de participar nunha pasarela tan nova como a de LIF Week e afirmou, ademais, que en Latinoamérica séntese como na casa.
"Na muller recupérase unha silueta dos anos 50, non moi estreita, máis ben fluída e pegada ao corpo, e abaixo evasé (acampanado). O vestido é o tema fundamental, é a estrela na colección de muller", sinalou Domínguez a Efe.
Unha paleta de cores suaves, escotes pronunciados, vestidos vaporosos, transparencias, estampados de libélulas e formas delicadas e elegantes marcaron o fío da colección do español, contemplada a sala chea por centos de espectadores.
O diseñador galego precisou que esa colección primaveira verán presentouna antes na Semana Internacional da Moda de Madrid e quíxoa mostrar en Lima porque, dixo, "un normalmente desfila onde vai abrindo tendas".Así dixo que busca expandirse a mercados como os de Latinoamérica e Asia porque a situación no seu país é "complicada".
"En España as cousas están tan complicadas que realmente os empresarios o que temos que facer é medrar no exterior, e comezar o que empezamos alí e chegar a un punto en que a nosa pata estea do outro lado. Que España sexa unha parte do que vendes, pero non o máis importante", declarou.
Domínguez manifestou a gran atracción que sente pola praza peruana debido ao seu crecemento económico e relatou a Efe que ten previsto inaugurar en Lima unha terceira tenda para xuño e unha cuarta para fin de ano, ademais de que "hai unhas cantas máis no próximo futuro".
Pese á crise económica que viven moitos países, Domínguez sostén que "en cada cidade hai unha inmensa minoría" á que viches, un eslogan que resume a fidelidade á súa exclusiva marca.
Ademais, o diseñador destacou que tampouco está disposto a sacrificar o compromiso da súa empresa "identificada con valores e prácticas ecolóxicas", polo que segue utilizando algodón e liño orgánico, fibras de alpaca, entre outros materiais.
"O custo é un pouco superior, si, pero son unha serie de cousas ás que te comprometes. Nós temos un compromiso, por exemplo, de non usar peles", resaltou.
Cunha carreira de case corenta anos, 704 locais en Europa, Asia e América e un estilo que non cre no efémero e aspira a ser eterno, Domínguez ponlle moito coidado ao seu traballo e sente unha gran responsabilidade por el.
"Non só é deseñar en abstracto, senón estar moi pendente do que a xente quere", opinou.
Ata o sábado 28, o LIF Week contará con desfiles dos deseñadores peruanos Sitka Semsch, Fátima Arrieta, Edward Venero, Gerardo Privat, Claudia Jiménez, Andrea Llosa, Sumy Kujón, Ana María Giulfo, Noe Bernacelli, Ani Álvarez Calderón e Jorge Luís Salinas; ademais da presentación das marcas Kuna, Ilaria e Jimena Mujica.
Tamén como parte da Semana Perú Moda haberá unha feira internacional especializada en confeccións, xoiaría, calzado e accesorios, outra de artigos de agasallo e decoración e un foro textil exportador.
Fonte: Diario de Pontevedra
A “noite branca” organizada pola Asociación Zona Comercial Obelisco para reactivar o consumo na zona conseguiu a adhesión de oito grandes cadeas a dúas semanas da súa celebración. En total, máis de 100 establecementos abrirán as súas portas entre as 20:00 e as 00:00 horas do próximo venres 4 de maio para ofrecer todo tipo de descontos e degustacións aos coruñeses.
A noite de compras do Obelisco, reinventada pola asociación comercial da súa xénese orixinal que era a apertura nocturna de museos, sumou participantes e actividades como as degustacións, a música en vivo e as performance na rúa para que os coruñeses volvan ao centro.
Nesta ocasión ata oito grandes firmas asentadas na zona decidiron unirse aos pequenos comerciantes. Os establecementos tipo franquicia realizarán actividades para os clientes, aínda que das grandes tendas tan só Pull&Bear pensou unha idea para esa noite: ofrecerá un 20% de desconto aos consumidores que acudan coa súa nai.
A iniciativa xa conta con 104 participantes, entre negocios puramente comerciais e hostaleiros, nas rúas Rego de Auga, Barreira, Real, Bailén, Rúa Nova, Calello da Estacada, Cantón Pequeno, Cantón Grande, Olmos, Galera, Canoto Verea, San Andrés, Estreita de San Andrés, Panaderas, Xeneral Mola, María Pita, Troncoso, Franxa, San Nicolás e Juan Canalejo.
Fonte: Diario de Bergantiños.
O Concello autoriza a actividade coa obriga de formalizar todos os requisitos nun prazo máximo de seis meses
Que ninguén se quede sen facer unha obra menor ou abrir un negocio por culpa dos trámites interminables, papeleos e idas e vidas ao Concello para lograr un permiso. O Goberno de Cangas decidiu simplificar as cousas aos promotores de actividades económicas, e unha das medidas é a concesión de "licenzas exprés" na mesma semana da solicitude sempre que non se trate de actividades molestas ou con impacto ambiental e de que os solicitantes se comprometan a cumprir todos os requisitos nun prazo máximo de seis meses. Un despacho de pan na rúa San Xosé, que xa está aberto ao público, e unha tenda de material agrícola en Aldán, que se está acondicionando, son os primeiros negocios en tramitarse por esta vía que adapta a ordenanza municipal de licenzas de apertura para axudar a superar a conxuntura económica.
"A situación actual non está para complicarlle as cousas aos emprendedores", explica o alcalde, José Enrique Sotelo, que presenta esta medida como unha "modesta contribución municipal para axilizar os trámites". Os técnicos do Concello deberán velar por que os promotores cumpran todas as esixencias nos seis meses posteriores ou se expoñerán a clausura da actividade. E si a actividade non sobrevive eses primeiros seis meses? "Sempre existe ese risco. O peor é para os inversores", engade Sotelo.
Reducir tempo e gastos
O obxectivo é eliminar posibles barreiras para os emprendedores, sen renunciar ás garantías, e axilizar así as tramitacións, insisten desde o consistorio cangués, convencidos de que este tipo de iniciativas xeran confianza nos emprendedores e reducen os seus gastos. Por exemplo, no aluguer do local que teñen que aboar mentres se conceden as licenzas e non poden poñer en marcha o negocio.
Sotelo cre que o sistema facilita a implantación de novas actividades e a modificación doutras que están en curso, como o acondicionamento de locais. Nalgúns casos hai que aportar o correspondente documento subscrito polo titular ou promotor da actuación, así como do técnico competente, que garantan a viabilidade técnica e urbanística do proxecto. Preténdese que Cangas sexa referente para novos inversores e foco de atracción para emprendedores que queren frear a crise con máis traballo.
Reactivar o viveiro de empresas en sintonía con Fecimo
Outra das medidas previstas polo Goberno de Cangas para reactivar o emprego e a economía é a posta en marcha dun viveiro de empresas, comprometido polo PP no seu anterior mandato municipal e que non fraguou coa chegada do tripartito. Sotelo sostén que esa iniciativa é necesaria e que se recuperará nos términos en que foi concibida, dando un espazo físico e apoio administrativo aos mozos emprendedores. As dependencias municipais no edificio do antigo cine administrativo aos xoves emprendedores. As dependencias municipais no edificio do antigo cine Calvar, en Eirado do Sinal, segue sendo a ubicación elixida, e o regidor xa deu instrucións á tenente de alcalde, Berta Pérez, para que prepare o protocolo que facilite a súa posta en marcha. Fecimo comparte esa necesidade e apoia a proposta.
Despachos
O proxecto de "viveiro de empresas" de Cangas elaborado en 2006 primaba as actividades de servizos e ofertaba catro despachos, duns dez metros cadrados, en réxime de cesión de uso. A súa adxudicación e funcionamento regulábase a través dun prego de condicións. Unha das empresas que logrou praza foi a consultora ambiental Eco-Lóxica, que promovía o actual edil de Medio Ambiente, Jesús Graña.
Fonte: Faro de Vigo (Ed. Morrazo)
A Asociación Caldas Centro Comercial Aberto está levando a cabo unha nova iniciativa coa que se tratará de promocionar os negocios dos seus asociados, así como reforzar unha imaxe máis atractiva. Durante toda a semana o colectivo entregará máis de 10.000 bolsas reutilizables, así como tamén levará a cabo unha distribución de tacos de follas.
Fonte: Faro de Vigo (Ed. Pontevedra)
A Federación de Comerciantes e Industriais do Morrazo (Fecimo) organizará en Bueu o primeiro festival medios sociais en Internet de Galicia. O obxectivo desta iniciativa é premiar os mellores traballos galegos de marketing no ámbito das plataformas de comunicación social, caso de Facebook, Twitter, Youtube ou blogs, entre outros. Establécense un total de dez categorías, como mellor axencia do ano 2011, mellor campaña en canles sociais, mellor campaña low cost ou mellor blog nas categorías de turismo, moda, gastronomía e informativo-cultural.
Este festival xa ten nome, MexilOnseTuits, e entre os seus obxectivos está o de promocionar a comarca de O Morrazo. “Diferentes entidades comezamos fai tempo a traballar nunha iniciativa a nivel autonómico baixo a temática das novas tecnoloxías e os medios de comunicación social e que servise para poñer en valor e dar a coñecer ao Morrazo non seu conxunto, incluído gastronomía, patrimonio ou natureza”, explican desde Fecimo. Deste xeito apostouse pola celebración deste festival, que contará cun xurado de expertos e profesionais en medios sociais que se encargarán de elixir as mellores iniciativas nas diferentes categorías.
MexilOnseTuits tamén terá un carácter formativo porque se pretende que sirva para que empresas de recente creación se introduzan nas novas canles de comunicación e axudar ás xa existentes a planificar estratexias na rede. A gala será o próximo 9 de xuño no Centro Social do Mar de Bueu e unha parte importante do certamen será promocionar O Morrazo e difundir “a nosa cultura polo mundo virtual”, polo que se organizará unha comida degustación de produtos típicos da comarca e actividades de carácter cultural.
A organización traballa para pechar o programa definitivo de actividades e conta cunha páxina web, www.festivalsocialmediagalicia.com, na que se colgarán as bases de participación e os prazos.
Máis información© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia