Un total de 424 empresas facturaron 872 millóns polas súas vendas no exterior
As empresas lucenses pecharon o exercicio 2011 cunha cifra récord no capítulo de exportacións. Lugo foi a provincia española na que máis creceron as vendas ao exterior no pasado ano, case un 78% con relación a 2010, segundo os datos do Instituto Español de Comercio Exterior (Icex).
No pasado exercicio, pese á situación de crise, 424 empresas da provincia colocaron os seus produtos no exterior, unhas vendas que supuxeron unha facturación de algo máis de 872 millóns de euros. Aínda que nesa nómina, as multinacionais Alcoa e Vestas lévanse o groso das exportacións lucenses.
Por primeira vez no que vai deste século, a balanza comercial lucense foi positiva, superando ás importacións en case 35 millóns de euros.
Estas cifras positivas explícanse grazas ao sector eólico, que triplicou as súas vendas no estranxeiro de equipos para xerar enerxía co vento. Baixo o amplo epígrafe de maquinaria eléctrica, no que se inclúen turbinas e xeradores eólicos, facturáronse 416,5 millóns de euros en 2011. Esta partida triplicouse con relación ao exercicio de 2010, no que as vendas ascenderon a 136,7 millóns de euros.
Fonte: El Correo Gallego.
Media ducia de baixos comerciais ata agora baleiros están en reformas no área de influencia da rúa Real
Aínda que as vendas non van tan ben como sería necesario, polo menos parece que empeza a reflotar o interese dos emprendedores por instalar os seus negocios no centro da cidade. Nos últimos días un paseo pola rúa Real e a súa zona de influencia permite ver que algúns baixos comerciais que carecían de inquilinos están en pleno proceso de reforma para abrir ao público nas próximas semanas. A Asociación Zona Comercial Obelisco estima que uns seis establecementos poderían abrir nesta primaveira.
O anuncio de reapertura dalgúns locais baleiros do centro da Coruña xa non é só un rumor pois, aínda que non se sabe que ou quen se instalará en cada un, xa se ven obras de acondicionamiento nuns seis inmobles. De feito algúns obreiros nin sequera pararon onte, día da folga xeral.
Uns pechan pero outros estanse lanzando á aventura de montar un negocio. Dino desde a Asociación Zona Comercial Obelisco, cuxo presidente, Antonio Amor, explica que hai dúas reformas en proceso na rúa de San Andrés e outras tres na rúa Real, o centro neurálxico das compras na Coruña. Ademais, na rúa Bailén prepárase outra apertura ao público.
A maioría dos arrendatarios decidiron tapar os escaparates para que o lavado de cara sexa unha sorpresa ata o último momento pero onte podíase ver a algún obreiro traballando con varios sacos de xeso e taboleiros de madeira no interior dun dos inmuebles.
Amor, aínda que coñecedor de especulacións de todo tipo sobre o negocio que se vai a instalar en cada comercio, prefire non lanzarse a adiviñar e asegura que “veña o que veña” estarán satisfeitos por recuperar un pouco da vida comercial que foi perdendo a zona desde o inicio da crise. “Esta primaveira haberá un repunte de locais novos”, afirma, e insiste en que están “encantados” con que por fin abra alguén aínda que sexa competencia. O número podería aumentar se nos próximos meses algún outro empresario se anima. Non en balde, canta máis oferta e actividade haxa, máis probable será que se incrementen os clientes que acoden á zona para facer as súas compras.
Algunha pechadura > As boas noticias respecto de algúns baixos comerciais que levaban meses sen abrir as súas portas, para Amor “non quitan que desgraciadamente outros locais pechen por adiantos de xubilacións” ou porque os seus propietarios “non poden aguantar máis” coa caída paulatina da facturación.
Con todo, o representante dos comerciantes razoa a situación e asegura que polo menos agora os establecementos volven entrar no mercado dos alugueres cando antes non había ningún tipo de movemento para crear unha nova tenda.
Fonte: El Ideal Gallego
A Coruña, 28 de marzo de 2012.- A directora xeral de Comercio, Nava Castro, acompañou este mediodía no mercado da Praza de Lugo ao alcalde de Ribeira, Manuel Ruiz Rivas, o concelleiro delegado de Comercio e a representantes da asociación do mercado da localidade que visitaron hoxe estas instalacións e as do mercado de Elviña para coñecer de primeira man exemplos de modernización e dinamización que poder incorporar ás novas instalacións coas que contará Ribeira.
Na visita, a directora xeral de Comercio apuntou que “o apoio aos mercados e ás prazas de abastos é un dos obxectivos estratéxicos recollidos no Plan Ágora, Agora Re-comercia de reactivación e modernización do pequeno comercio posto en marcha pola Consellería de Economía e Industria”.
O obxectivo do departamento que dirixe Javier Guerra, é, tal e como recordou Castro, “consolidar as prazas de abastos como unha rede de centros líderes na venda do produto fresco e perecedoiro, onde se leve a cabo unha venda moderna con servizos, diversidade e excelencia” explicou Castro.
Neste sentido, a directora xeral de Comercio sinalou que tanto o mercado da Praza de Lugo como o de Elviña incorporan melloras que permiten “conservar a tradición de compra ao tempo que se dá resposta ás novas necesidades dos consumidores”.
Dentro da estratexia integral de apoio aos mercados galegos que está a desenvolver o departamento que dirixe Javier Guerra inclúense, ademais de axudas para apoiar a dinamización da actividade e a modernización das prazas de abastos, iniciativas como a posta en marcha da campaña “Este inverno presume de praceiro/a”, orientada á posta en valor do traballo destes profesionais; ou a liña de axudas aos Concellos destinada á remodelación dos mercados.
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, participou onte a tarde na presentación na zona da web comerciogalicia.es, que permitirá aos establecementos contar cunha plataforma conxunta para a venda en liña
A iniciativa, posta en marcha en colaboración coa Federación Galega de Comercio, ofrece sistemas de envío e de pagos unificados
Os clientes terán a posibilidade de comprar en distintas tendas cunha soa transacción económica
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, participou onte a tarde en Carballo na presentación para os comerciantes da zona do portal de comercio electrónico comerciogalicia.es. Trátase dunha plataforma posta en marcha en colaboración pola Consellería de Economía e Industria e a Federación Galega de Comercio que permitirá que os establecementos de proximidade galegos combinen a súa actividade tradicional coa venda a través de internet.
Nava Castro animou aos comerciantes que acudiron á sé do Centro Comercial Aberto de Carballo a sumarse a esta iniciativa, porque, indicou, “por unha banda posibilitará que se abran a novos mercados, e ao mesmo tempo permitiralles aumentar os servizos que ofrecen á clientela que xa confía neles no día a día”.
Neste sentido, a directora xeral de Comercio recordou que “o impulso á modernización e dinamización do pequeno comercio é un dos eixes estratéxicos de actuación da Consellería de Economía e Industria” e recordou que o departamento que dirixe Javier Guerra “ten en marcha un plan integral onde se plasma a estratexia comercial da Xunta: o Plan Ágora- Agora Re-comercia”.
O portal electrónico que hoxe se presentou en Carballo servirá de escaparate conxunto do sector para a venda a través de internet, e ofrece servizos de envío e de pagos unificados, así como vantaxes como a venda por lotes. Ademais, os clientes poderán comprar en distintas tendas cunha soa transacción económica.
Fonte: Xunta de Galicia
Os praceiros de Ribeira estarán hoxe na Coruña para visitar dous mercados punteiros da cidade herculina. Na casa consistorial serán recibidos polo alcalde, Carlos Negreira. O rexedor ribeirense, Manuel Ruiz, o edil de Consumo, Vicente Mariño, e a directora xeral de Comercio, Nava Castro, participarán na expedición. Os asistentes terán ocasión de degustar produtos do mercado e de coñecer algúns dos puntos turísticos máis destacados do municipio.
Os traballadores da praza de Ribeira terán así ocasión de coñecer de primeira man como se desenvolve a actividade nestas modernas instalacións, xusto cando acaban de abandonar o mercado de Santa Uxía para comezar o traslado á carpa que se atopa nas inmediacións da praza de España.
As obras no antigo inmoble prolongaranse durante dous anos.
Fonte: La Voz de Barbanza.
Negocios e ata mercados tradicionais venderán os seus produtos por internet grazas ao portal Comerciogalicia.es, que arrinca o 1 de abril como un revulsivo para o sector en plena crise
A crise golpea con forza ao pequeno comercio, e no medio dunha tormenta económica que xa conleva unha prolongada caída da facturación, o sector afronta esta situación abrindo novos mercados e vías de venda para intentar saír á flote. A Federación Galega de Comercio, en colaboración coa Xunta, porá en marcha o vindeiro domingo Comerciogalicia.es, un sinxelo portal electrónico de venda de produtos aberto a negocios de todos os sectores. A federación explicou onte os detalles da plataforma aos comerciantes de Vigo, quen ven nela "unha oportunidade para chegar a clientes que presencialmente non é posible" e como "unha porta máis" para incrementar as vendas e mellorar a competitividade, sobre todo de cara ás grandes superficies.
Así o entende o xerente de Zona Centro e do mercado do Progreso, Raúl Fontán, que asistiu á xornada informativa de Comerciogalicia.es xunto con representantes dos comerciantes do Casco Vello, As Travesas e das patronales provincial e autonómica. "É unha ferramenta importante; unha parte do futuro está aí e os comerciantes están interesados", apunta Fontán, á vez que observa que o portal "servirá a moitos pequenos empresarios como unha experiencia piloto para montar a súa propia plataforma web".
Este é o caso do mercado de O Progreso, que xa ten decidida a súa adhesión ao proxecto. "Este sistema de venda recolle un convenio cunha empresa de transportes, con cámaras frigoríficas, polo que en 10 ou 12 horas tes o produto na túa casa. Hai que ver ata onde acoutamos territorialmente a entrega", apunta o xerente de Zona Centro, unha asociación que aúna a máis dun centenar de pequenos empresarios da contorna do Progreso.
O presidente da Federación Galega de Comercio, José María Seijas, destaca que "é unha gran vantaxe nos tempos que corren, posto que os comerciantes sumarán outro espazo físico onde ter os seus produtos á venda as 24 horas do día, co mínimo investimento e o menor esforzo". Así, o portal enténdese como un "novo escaparate", unha ferramenta complementaria para os negocios. "É un proxecto moi ambicioso, pero necesario, que nos permitirá estar á altura das grandes empresas ou cadeas de distribución", agregou Seijas.
A patronal galega eludiu desvelar cantos comercios se adheriron ao portal de venda na rede. Con todo, precisa que os empresarios e autónomos interesados poden sumarse logo da súa posta en marcha o 1 de abril. A rolda polas cidades galegas culminará esta semana: hoxe en Carballo e o xoves en Carballiño.
A remodelada praza de abastos de O Progreso abrirá a final de ano
O novo mercado de O Progreso prevé reabrir as súas portas a finais deste ano. Non entanto, os postos das instalacións provisionales sumaranse xa con anterioridad ao portal de comercio electrónico que impulsa a patronal galega do sector. "Isto dará pé a moitos comerciantes para logo crear a súa propia páxina de venda en internet; é unha experiencia previa", comenta o xerente da praza de abastos. Así, sectores tradicionais como son os mercados tamén teñen cabida na rede, logrando que o peixe e marisco de nosa ría pasen fronteiras.
Fonte: Faro de Vigo
O local do Centro Comercial Aberto (CCA) de Carballo acollerá esta tarde (20.30 h) unha xornada informativa para presentar aos comerciantes locais o portal de comercio electrónico Comerciogalicia.es.
Ao acto asistirán os presidentes da Federación Galega de Comercio, Federación de Comercio de A Coruña e CCA carballés, ademáis da directora xeral de Comercio, Nava Castro.
Fonte: Diario de Bergantiños.
A mesa de comercio acorda facer “sardiñadas” preto das prazas para estimular as vendas.
A Concellalía de Cultura programará actos lúdicos antes do día das fogueiras nos barrios da cidade. Os pequenos negocios ampliarán o seu horario e aplicarán descontos ás súas mercadorías.
Os mercados planean abrir ata medianoite os días previos a San Xoan e, con eles, os pequenos comercios locais. Foi unha das propostas ás que os integrantes da Mesa Local de Comercio deron onte o visto bo e sobre a que os técnicos municipais están traballando xa que o Concello quere que a celebración da noite do lume e das sardiñas comece uns días antes do 23 de xuño.
Para iso, a Concellalía de Cultura avanzou aos representantes dos mercados, dos pequenos comercios, á presidenta da asociación de amas de casa, Rosa Otero, ao presidente da Federación de Comerciantes, Miguel Agromayor, e á delegada da Xunta na Coruña, Belén Docampo, que está programando xa actos lúdicos para esa época e, para cando non haxa nada no calendario, os comerciantes propoñen facer unha "noite branca", abrir ata medianoche e aplicar descontos ás súas mercadorías para intentar atraer aos seus clientes, así como realizar sorteos e animación na rúa.
Os praceiros que, onte por primeira vez tiveron representación na Mesa Local de Comercio, instaron ao Concello a que leve os actos programados aos barrios, a que os achegue aos mercados municipais e a que organice sardiñadas preto de onde se compra a materia prima, nas prazas.
"Queremos que os turistas estean comendo sardiñas tres días antes de que sexa San Xoan", explicou onte o presidente da asociación Área Obelisco, Antonio Amor.
Os comerciantes e praceiros aseguraron onte que unha das iniciativas presentadas polo Concello que máis lles agradou foi o anuncio da posta en marcha, o próximo mes, do servizo da policía de barrio.
"Cando hai un problema na rúa Real non adoita pasar nada, porque é unha zona vixiada, pero nos barrios é outra cousa. Se hai policía de barrio sempre tes a alguén de confianza con quen falar", explicou onte o representante dos comerciantes da praza de Elviña, Leonardo Tomé, que onte acudiu por primeira vez á reunión da mesa.
Este encontro serviu tamén ao sector e á Administración para empezar a poñer sobre a mesa ideas embrionarias, como a campaña de primaveira, a semana da moda e sorteos nos comercios para estimular o consumo dos clientes.
A delegada da Xunta asegura que a unión dos axentes implicados no comercio pode ser favorable, por exemplo, á hora de negociar "créditos bancarios e as tarifas da luz", sobre todo en "tempos de crise".
Os integrantes da Mesa Local de Comercio deron onte o visto bo a desenvolver o proxecto de creación dunha tarxeta de fidelización para os clientes, similar á que funciona nos comercios de Os Mallos, pero válida para toda a cidade. A esta proposición, como á de crear outra tarxeta para turistas, opúxose o presidente da Federación de Comerciantes, Miguel Agromayor, que considera que ningunha das dúas opcións será ben recibida polos clientes.
Só o seu voto foi contrario a continuar desenvolvendo estes proxectos, polo que os técnicos municipais e os comerciantes seguirán traballando niso.
Agromayor quéixase de que a tarxeta para turistas só beneficiará aos comerciantes do centro, porque cre que ninguén "vai ir a cear a Monelos", e considera que non é xusto que os empresarios dos barrios teñan que sufraxar algo do que non sacarán nada. A tarxeta de fidelización dos clientes habituais tampouco gusta a Agromayor, que cre que caerá en desuso.
Fonte: La Opinión de A Coruña
O Concello realizará unha nova poxa para intentar cubrilos todos
Só dez comerciantes presentaron ofertas para as 32 tendas da praza de abastos, que foi reformada recentemente polo Concello
Só dez comerciantes presentaron as súas ofertas para un posto dos 32 que se ofrecen no novo mercado de Malpica, polo que nin sequera se cubrirá a terceira parte deles. Todas as ofertas foron presentadas días atrás no Concello, posto que onte rematou o prazo para facelo por correo e non se recibiron novas solicitudes.
Agora ábrese un prazo dun mes para convocar a mesa de contratación e abrir o primeiro sobre dos aspirantes, que contén a documentación. No caso de que haxa algún incompleto dispón de tres días para poder emendar os erros.
O alcalde, Eduardo Parga, recoñece que o Concello vese obrigado a realizar unha nova poxa para intentar cubrir todos os postos. O Concello destinou 240.000 euros procedentes do Plan E do Goberno central para a reforma das instalacións, que resultaron moi polémicas no seu día. Os actuais concesionarios esixían ao Concello que garantise a súa continuidade no mercado, con preferencia sobre outros posibles aspirantes, e ata tiveron que ser desaloxados das instalacións porque impedían levar a cabo as obras.
Con todo, agora nin sequera existe demanda suficiente para cubrir un terzo dos postos. Todos os comerciantes que presentaron as súas ofertas eran antigos concesionarios -antes había 17 postos-, aínda que algúns se xubilaron e outros optaron por deixar a actividade.
O prezo dos postos oscila entre os 797 euros do máis pequeno ata os 5.340 do máis grande. Ao haber escasa demanda, os solicitantes poderán facerse con eles polo prezo ofertado. O prazo da concesión é de quince anos, sen posibilidade de prórroga.
Os actuais concesionarios levan case sete anos en situación irregular nas instalacións, xa que se terminou a concesión e non se convocou un novo concurso. O Goberno local calcula que no mes de xuño completouse o proceso de adxudicación dos postos para que todos poidan regularizar a súa situación.
Fonte: La Opinión de A Coruña
A marca galega conta con 180 puntos de venda en Galicia e en Castela e León
Gadisa celebrou o pasado domingo o 25 aniversario da franquicia Supermercados Claudio reunindo aos propietarios dos 180 supermercados asociados no Gran Hotel A Toxa, en Pontevedra, ao que asistiron preto de 500 persoas de Galicia e Castela e León vinculadas ao proxecto empresarial.
O presidente-conselleiro delegado de Gadisa, Roberto Tojeiro Rodríguez, o director comercial, Santiago Codesido, o director de franquicia, Miguel Freire, e o director de Comunicación, José Luís Fernández, interviñeron no acto para destacar os fitos máis importantes na traxectoria de Supermercados Claudio e avanzar os plans de futuro. O encontro serviu tamén para presentar o novo comité da franquicia.
Gadisa entregou unha placa conmemorativa aos propietarios dos Supermercados Claudio que forman parte da franquicia desde o inicio como agradecemento ao seu esforzo e á confianza depositada no modelo de negocio da compañía, que aproveitou tamén a ocasión para dar a benvida aos novos franquiciados.
A firma galega foi pioneira en 1986 creando o primeiro negocio de distribución en réxime de franquicia en Galicia. Na conmemoración do seu 25 aniversario, conta con 180 puntos de venda Claudio, que ocupan unha superficie total de máis de 62.000 metros cadrados, e están situados na comunidade galega e en Castela e León.
Fonte: La Opinión de A Coruña
O ente autonómico organizou unha xornada para emprendedores. A procura de novos mercados é un piar estratéxico.
Foz acolleu onte unha xornada que buscou promover o espírito emprendedor dos mozos lucenses. Este encontro, organizado pola Xunta, contou coa presenza duns 40 novos empresarios que puideron comprobar de primeira man que a clave do éxito está na innovación. A firma barreirense Mamut Tecnology, de venda de maquinaria, serviu como modelo e exemplo a seguir polos emprendedores.
Esta xornada iniciouse cos relatorios dos responsables dos programas de emprendedores do Instituto Galego de Promoción Económica (Igape), organismo dependente da Consellería de Economía e Industria. Nestas primeiras charlas os presentes puideron informarse sobre os servizos de formación e asesoramento dispoñibles, así como as liñas de axudas económicas existentes.
Unha vez que finalizou a parte técnica da xornada, foi a quenda para Nilo Abad, un dos dous propietarios de Mamut Tecnology, unha empresa que en menos de dous anos conseguiu abrirse un oco no mercado da maquinaria agrícola e forestal. “Levamos pouco tempo e, ademais, somos unha empresa atípica, xa que fabricamos maquinaria adaptada á necesidade do cliente. O importante é ter un proxecto e a partir de aí pódese recorrer ás axudas. É fundamental ter claro que o produto a desenvolver vaise a poder vender”, explicou Abad.
Testemuño: A calidade é clave para os ponentes.
Os relatorios realizados destacaron a calidade como un dos aspectos crave para lograr o éxito empresarial. “Nós preferimos ter por agora un tipo de produto e asegurarnos de que funciona ben. Levamos pouco tempo e queremos verificar que en dous anos a maquinaria segue funcionando correctamente”, sinalou Nilo Abad, da empresa barreirense Mamut Tecnology.
Imaxe: Optar pola calidade, ademais de por innovación, é moi importante por “cuestións de imaxe, xa que é fundamental establecerse como unha empresa seria e que funciona ben de cara a outras empresas e aos consumidores. Á vez tamén hai que pensar en novos proxectos e en vías de diversificación”, explicou Abad.
Fonte: El Progreso.
Vinteún establecementos participarán este ano no concurso de escaparatismo convocado polo Concello de Carballo dentro do plan de mellora da imaxe comercial, que forma parte do proxecto Fórum. O prazo de inscripción terminou o venres. O certamen está aberto en exclusiva aos empresarios que se sumaron ao plan en calquera das súas dúas edicións, é dicir, aos 25 do ano pasado e aos 11 deste. Para estes últimos supón, ademais, a culminación do traballo realizado por unha consultora contratada polo Concello para orientar aos comerciantes de maneira que poidan sacar máis partido das fortalezas dos seus negocios e combater as debilidades. Cada un dos participantes dispón dun informe nese sentido e dunha ficha do seu establecemento.
O xurado concederá tres premios, que consistirán na colaboración dun total de seis escaparates –tres para o gañador, dous para o segundo clasificado e un para o terceiro- por parte de persoal especializado. O deseño incluirá a decoración, o panelado e a montaxe.
Fonte: La Voz de Carballo
A sé da Cámara de Comercio de A Coruña acollerá hoxe, de 10 a 14 horas, un taller sobre planificación e xestión de proxectos innovadores, organizado pola Consellería de Economía e Industria e que se inclúe dentro do programa Bic Valor. O obxectivo desta xornada é proporcionar aos participantes os coñecementos e ferramentas básicas para poñer a andar unha iniciativa.
Fonte: La Voz de A Coruña.
A Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, abriu hoxe a primeira tenda piloto da marca Artesanía de Galicia, centrada en exclusiva na comercialización e promoción do produto artesanal galego. No punto de venda, que foi inaugurado este mediodía polo conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, que estivo acompañado pola directora xeral de Comercio, Nava Castro, na recentemente rehabilitada Casa Mariñeira Don Fernando en Sanxenxo (Portonovo), pódense adquirir pezas de medio cento de artesáns inscritos no Rexistro Xeral de Artesanía da Xunta.
Javier Guerra sinalou na inauguración, na que houbo demostracións da elaboración de cestos, redes e zocos, que o novo establecemento “é un lugar de encontro onde amosar ao público todo o potencial creativo, estético e de calidade da artesanía galega”. O conselleiro apuntou que “con este espazo destinado á venda e promoción da marca Artesanía de Galicia continuamos coa estratexia de impulso ao produto artesán de calidade e a imaxe común do feito en Galicia e a garantía que ofrece esta marca de prestixio regulada pola Xunta”.
Neste proxecto, posto en marcha pola Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño en colaboración co Concello de Sanxenxo, vense representados sectores de actividade artesá tan variados como son os da cerámica, a olería tradicional, o encaixe, a xoiería, os complementos, o téxtil, pezas de cartón-pedra, a fabricación de instrumentos musicais, a cestería, o coiro, os complementos, a madeira ou o vidro.
Ademais, as artesás redeiras de Portonovo teñen a posibilidade de dar a coñecer o seu traballo e comercializar os seus produtos, e están tamén moi presentes na decoración da tenda. Así, o espazo conta cunha construción aérea, que evoca o traballo destas artesás e a súa estreita relación co mar, e con tallos, que invitan á lectura ou ao repouso, que están atrapados polas redes, converténdose así en elementos tanto útiles como artísticos. A Dirección Xeral de Comercio está a realizar un importante traballo para recuperar e asegurar a continuidade do saber facer artesanal deste colectivo, promovendo a incorporación das redeiras ao Rexistro Xeral de Artesanía e a diversificación dos seus produtos.
A Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, abriu hoxe a primeira tenda piloto da marca Artesanía de Galicia, centrada en exclusiva na comercialización e promoción do produto artesanal galego. No punto de venda, que foi inaugurado este mediodía polo conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, que estivo acompañado pola directora xeral de Comercio, Nava Castro, na recentemente rehabilitada Casa Mariñeira Don Fernando en Sanxenxo (Portonovo), pódense adquirir pezas de medio cento de artesáns inscritos no Rexistro Xeral de Artesanía da Xunta.
Javier Guerra sinalou na inauguración, na que houbo demostracións da elaboración de cestos, redes e zocos, que o novo establecemento “é un lugar de encontro onde amosar ao público todo o potencial creativo, estético e de calidade da artesanía galega”. O conselleiro apuntou que “con este espazo destinado á venda e promoción da marca Artesanía de Galicia continuamos coa estratexia de impulso ao produto artesán de calidade e a imaxe común do feito en Galicia e a garantía que ofrece esta marca de prestixio regulada pola Xunta”.
Neste proxecto, posto en marcha pola Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño en colaboración co Concello de Sanxenxo, vense representados sectores de actividade artesá tan variados como son os da cerámica, a olería tradicional, o encaixe, a xoiería, os complementos, o téxtil, pezas de cartón-pedra, a fabricación de instrumentos musicais, a cestería, o coiro, os complementos, a madeira ou o vidro.
Ademais, as artesás redeiras de Portonovo teñen a posibilidade de dar a coñecer o seu traballo e comercializar os seus produtos, e están tamén moi presentes na decoración da tenda. Así, o espazo conta cunha construción aérea, que evoca o traballo destas artesás e a súa estreita relación co mar, e con tallos, que invitan á lectura ou ao repouso, que están atrapados polas redes, converténdose así en elementos tanto útiles como artísticos. A Dirección Xeral de Comercio está a realizar un importante traballo para recuperar e asegurar a continuidade do saber facer artesanal deste colectivo, promovendo a incorporación das redeiras ao Rexistro Xeral de Artesanía e a diversificación dos seus produtos.
A Consellería de Economía e Industria, a través da Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño, abriu hoxe a primeira tenda piloto da marca Artesanía de Galicia, centrada en exclusiva na comercialización e promoción do produto artesanal galego. No punto de venda, que foi inaugurado este mediodía polo conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, que estivo acompañado pola directora xeral de Comercio, Nava Castro, na recentemente rehabilitada Casa Mariñeira Don Fernando en Sanxenxo (Portonovo), pódense adquirir pezas de medio cento de artesáns inscritos no Rexistro Xeral de Artesanía da Xunta.
Javier Guerra sinalou na inauguración, na que houbo demostracións da elaboración de cestos, redes e zocos, que o novo establecemento “é un lugar de encontro onde amosar ao público todo o potencial creativo, estético e de calidade da artesanía galega”. O conselleiro apuntou que “con este espazo destinado á venda e promoción da marca Artesanía de Galicia continuamos coa estratexia de impulso ao produto artesán de calidade e a imaxe común do feito en Galicia e a garantía que ofrece esta marca de prestixio regulada pola Xunta”.
Neste proxecto, posto en marcha pola Fundación Centro Galego da Artesanía e do Deseño en colaboración co Concello de Sanxenxo, vense representados sectores de actividade artesá tan variados como son os da cerámica, a olería tradicional, o encaixe, a xoiería, os complementos, o téxtil, pezas de cartón-pedra, a fabricación de instrumentos musicais, a cestería, o coiro, os complementos, a madeira ou o vidro.
Ademais, as artesás redeiras de Portonovo teñen a posibilidade de dar a coñecer o seu traballo e comercializar os seus produtos, e están tamén moi presentes na decoración da tenda. Así, o espazo conta cunha construción aérea, que evoca o traballo destas artesás e a súa estreita relación co mar, e con tallos, que invitan á lectura ou ao repouso, que están atrapados polas redes, converténdose así en elementos tanto útiles como artísticos. A Dirección Xeral de Comercio está a realizar un importante traballo para recuperar e asegurar a continuidade do saber facer artesanal deste colectivo, promovendo a incorporación das redeiras ao Rexistro Xeral de Artesanía e a diversificación dos seus produtos.
Fonte: Xunta de Galicia
O acto de entrega dos premios celebrouse na tarde-noite de onte no Pazo dá Toxeiriña, no municipio de Moraña.
A Asociación de Empresarios do Ulla-Umia (AEVU) recuperou onte a tradición de entregar anualmente os Premios á Cultura Empresarial, uns galardóns que nos tres últimos anos suspendéronse a consecuencia da crise económica. Tres grupos industriais e compañías de Valga e Pontecesures - Comercial Moncho, ODL e Magán Hermanos- foron recoñecidos no Pazo da Toxeiriña (Moraña) polo seu “esforzo e dedicación no fomento do progreso económico e social da nosa terra”, destacou o presidente de AEVU, Andrés Quintá incidindo no “momento económico complicado e díficil” pero loando o “sacrificio” dos empresarios e a súa aposta pola innovación e a competitividade para que “as nosas empresas, os nosos traballadores e as súas familias poidan saír adiante con tesón”. Axuntar esforzos, dixo, é a clave para que “Galicia e España saian adiante”, así como a “cultura do traballo duro e a austeridade”.
As intervencións, non só de Quintá, senón tamén da alcadesa de Moraña, Luisa Piñeiro, e o presidente da Deputación, Rafael Louzán, foron o preludio da entrega de premios, durante a que se repasou a traxectoria das tres empresas homenaxeadas. Comercial Moncho, que naceu en 1978 en Pontecesures como unha pequena ferretería de 200 metros cadrados e ampliouse progresivamente ata os 6.000, recibiu o galardón á Empresa Familiar e Potenciación do Sector Comercial; mentres que Magán Hermanos, compañía tamén cesureña, foi recoñecida co premio a longo prazo Traxectoria Empresarial. Finalmente, o grupo valgués ODL, integrado por catro empresas fundadas entre 2004 e 2010, foi distinguido polo seu Espírito e Capacidade Emprendedora.
Andrés Quintá puxo a estas tres compañías como exemplo do que debe representar o sector empresarial: “As grandes empresas e tamén o pequeno e mediano comercio teñen que saber evolucionar e ser competitivos na realidade que lles tocou vivir”. O presidente de AEVU non deixou pasar a oportunidade de dar a benvida á recentemente constituída sociedade Acolat, que acaba de adquirir a planta de Clesa en Caldas e que “esperamos teñan éxito no seu novo proxecto”.
Pola súa banda, a alcaldesa de Moraña, Luisa Piñeiro, agradeceu a AEVU que elixise ao municipio para celebrar o acto de entrega de premios e destacou o importante papel que xogan os empresarios en ámbitos como o económico e o laboral, nestes tempos nos que as cifras do paro son de escándalo.
Fonte: Diario de Arousa
Ao redor de medio centenar de nenos pasáronse onte boa parte da mañá aprendendo a cociñar con produtos adquiridos no mercado de abastos.
Hamburguesas de polo, patacas fritas, roliños de carne picada con queixo, brochetas de zorza… son algunhas das especialidades que as súas monitoras lles ensinaron a elaborar e que tiveron ocasión de degustar.
A xornada de onte, que non o curso, concluíu coa entrega dos diplomas de asistencia, que cada un dos participantes foi recollendo de mans da alcaldesa e en presenza da directora xeral de Comercio, Nava Castro, quen destacou que a iniciativa, que está percorrendo distintas localidades galegas, axuda na tarefa de “achegar a actividade das prazas e mercados aos máis novos”.
Tal e como asegurou a directora xeral de Comercio, Nava Castro, o apoio aos mercados e ás prazas de abastos é un dos obxectivos estratéxicos recolleitos no Plan Ágora da Consellería de Economía e Industria para a reactivación e modernización do pequeno comercio.
“O obxectivo da Xunta é consolidar as prazas de abastos como unha rede de centros líderes na venda do produto fresco e perecedeiro, onde se leve a cabo unha venda moderna con servizos, diversidade e excelencia”, asegurou Castro, que manifestou que esta iniciativa “axudaranos a conseguir esta meta e permitiranos nun futuro incorporar novos clientes aos mercados”.
A iniciativa, que se presentou en Bueu o mes pasado, consiste na realización de talleres de cociña dirixidos a nenos, de idades comprendidas entre os 6 e os 12 anos, cun profesor cociñeiro que lles achega formación sobre elaborar os produtos, á vez que lles mostra hábitos saudables na alimentación, informándolles das propiedades beneficiosas que conteñen os alimentos incluídos na dieta cotiá dos nenos. Os talleres dos Peque-chefs estanse desenvolvendo en todos os mercados da Federación de Prazas de Abastos de Galicia, rotando durante todo o ano 2012.
Fonte: Diario de Arousa
O amplo programa de apoio aos emprendedores que o Goberno do Partido Popular comprometeuse a poñer en marcha configúrase sobre dúas columnas principais: a financeira e a fiscal.
Os obstáculos crecentes para acceder aos recursos necesarios para poñer en marcha novos negocios e a pesada carga de impostos que estes soportan actualmente en España constitúen un perigoso funil para proxectos que poderían contribuír de forma sensible a dinamizar a creación de emprego e reactivar a actividade económica.
No primeiro campo, o Executivo aprobou a semana pasada a ampliación e reorientación das principais liñas de financiamento que ten abertas o Instituto de Crédito Oficial (ICO), mentres aínda se ultiman as propostas fiscais.
Un dos aspectos máis novedosos que están sobre a mesa e que hoxe desvela EXPANSIÓN é a posibilidade de crear unha terceira base imponible no Imposto sobre a Renda –adicional ás xa existentes para rendas do traballo e do capital– destinada en exclusiva aos emprendedores. O obxectivo sería aproximar a súa tributación á que agora gozan as micropymes que cotizan por Sociedades, cun tipo do 20%.
Pola contra, a presión fiscal que soporta un emprendedor nos casos máis extremos chega a ser 36 puntos superior. Fronte aos temores dunha perda recaudatoria por esta equiparación entre as tributaciones efectivas en ambos casos, desde o Ministerio de Facenda sinalan que o afloramento da economía mergullada que podería conlevar e o crecemento potencial do autoemprego entre os actuais desempregados actuarían de elementos moduladores.
En paralelo, o Goberno habilitaría ás pequenas empresas para que puidesen compensar as débedas pendentes de pago dalgunhas administracións detraéndoas da súa factura fiscal, de forma que o cumprimento das súas obrigas tributarias non as termine afogando como sucedeu con frecuencia nesta crise. A asfixiante situación de moitas empresas aconsella que estas medidas de impulso aos emprendedores e micropemes se poñan en marcha coa maior celeridade posible.
Fonte: Expansión
As pequenas e medianas empresas españolas cada vez fan maior uso das novas tecnoloxías de movilidade para xestionar os seus negocios. Esta é a conclusión que se desprende do informe especial Tecnoloxías de Movilidad elaborado por Fundetec e a dirección xeral de Industria e da Peme (Dgipyme), que asegura que o 48% destas compañías utilizan os novos dispositivos.
Os teléfonos móbiles, os novos smartphones, as tabletas, os portátiles e os note-book son as novas ferramentas de traballo de moitas empresas que requiren das súas funcionalidades por contar cunha importante cota de movilidade entre os seus empregados. O grao de adopción destas novas tecnoloxías, segundo o informe, está directamente relacionado co nivel de uso destas en xeral e coa natureza propia do negocio. Así, os sectores máis tecnificados presentan un maior uso de aplicacións móbiles, sendo o sector loxístico o máis avanzado cun 95% de empregados que dispoñen do uso destes dispositivos, mentres que o hostaleiro preséntase como a principal excepción pola escasa movilidade.
Por ferramentas, o portátil é o preferido das pemes para o acceso aos sistemas corporativos, realizar operacións comerciais ou procesos empresariais. Para outros usos, como o acceso á rede, o Smartphone estalle gañando terreo.
Fonte: Expansión
O conselleiro inaugura a reforma da Praza de Abastos de Lalín, na que se investiron 108.000 euros. A Xunta destinou ao comercio 640.000 euros nos últimos tres anos.
O conselleiro de Industria, Javier Guerra, reivindicou onte en Lalín os mercados tradicionais fronte ás grandes áreas comerciais. O político indicou que nos postos como os da Praza de Abastos de Lalín o consumidor pode conseguir produtos de calidade contrastada e instou ao comercio local a aproveitar este tipo de recintos para expoñer os seus produtos e lograr así a revitalización deste tipo de prazas, que en Galicia suman 105.
O titular de Industria desprazouse onte ata a cabeceira comarcal para inaugurar as obras deste inmoble, construído en 1957, e ao que Xunta e Concello de Lalín destinaron 108.000 euros para o seu remozado. Os traballos consistiron na instalación de portas automáticas de acceso, rehabilitación de aseos, o pintado interior e a limpeza integral da fachada dun inmoble cun importante valor patrimonial e histórico.
"Eu tamén fun comerciante e por iso creo que agora corresponde aos empresarios presentar un bo produto para que os clientes non se vaian soamente ás grandes áreas comerciais das aforas de Lalín", indicou Guerra. O conselleiro estivo acompañado polo alcalde, José Crespo; o delegado territorial da Xunta en Pontevedra, José Manuel Cores Tourís; a directora xeral de Comercio, Nava Castro, e o delegado provincial de Industria, Ignacio Rial.
Tras percorrer os postos do mercado, Guerra lembrou que o goberno galego investiu no comercio lalinense uns 640.000 euros. Tamén se interesou polos produtos dos postos da Hortiña da Praza, nos que varios agricultores do municipio venden os excedentes do campo desde mediados do pasado mes de decembro. Aludiu a iniciativas como a campaña "Presume de Praceiro", na que en Lalín foi distinguido o comerciante Marcos Gutiérrez, e que se levou a cabo en todas as prazas de Galicia con 1,6 millóns de votos dos clientes.
Doutra banda, Crespo invitou aos responsables dos postos feirais a aproveitar o investimento realizado e dixo que as obras contribuirían a atraer a máis consumidores. "Aquí temos produtos de calidade, polo que agora temos que rendibilizar este investimento", comentou o munícipe lalinense.
O acto rematou cunha degustación gastronómica organizada polos responsables dos postos, á que acudiron representantes do executivo local e o edil do Partido Galeguista Demócrata, Camilo Conde López.
Fonte: Faro de Vigo
O prezo inicial estimado do contrato é de 400 euros, sen IVE
Xerar emprego, apoiar a creación de negocios e, de paso, aumentar a oferta dispoñible na praza de abastos para animar aos clientes a visitar estas instalacións e a comprar nelas. Eses son os obxectivos que se marca o Concello de O Grove no seu plan de fortalecemento do mercado municipal. O mesmo que agora leva ao tripartito a adxudicar un postos das devanditas instalacións para que poida funcionar como cafetería.
Os interesados deben presentar as súas propostas antes do día 31, e deste xeito poderán entrar nun concurso que pode permitirlles explotar esta cafetería por un período de oito anos.
Antóxase “unha boa opción ou oportunidade de negocio”, sobre todo porque no edificio da praza de abastos non existe outra actividade similar.
De todo iso da conta Marta Domínguez Sineiro, a concellala conservadora responsable de Comercio e Mercados, e a mesma que se ocupou de canalizar o proceso de revitalización da praza de abastos, o cal en meses anteriores levou á adxudicación de novos postos de venda de peixes, carnes e verduras.
Agora, co proceso para a adxudicación dunha cafetería, sobre o cal xa se posicionara fai tempo a propia Marta Domínguez Sineiro, inténtase abundar nos obxectivos iniciais, que pasan por “dinamizar un pouco máis a praza de abastos”. E isto conséguese, ou iso cre, “ampliando a oferta comercial e ofrecendo para iso unhas condicións vantaxosas”.
Neste caso, como queda dito, suscítase un período de explotación de oito anos prorrogables anualmente ata un máximo de dez, fixándose como prezo estimado de contrato 400 euros (sen IVE) e sendo esta unha oferta claramente mellorable por parte dos licitantes.
No momento de elixir a mellor proposta e adxudicar o servizo teranse en conta posibles melloras a realizar nas instalacións e servizos a prestar no local de cafetería.
Así o confirma a concellala responsable do área de Comercio, que anima aos posibles interesados a presentarse neste proceso de licitación.
Fonte: Faro de Vigo (Edición Arousa)
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia