Si Tomás Fole consegue desbloquear os 2,5 millóns de euros pendentes do crédito de Luz Salgada unha boa parte dos mesmos podería ir destinada á remodelación integral da Praza de Abastos ou, o que é o mesmo, á mellora completa do edificio coa posta en marcha da segunda fase comprometida, pero aínda pendente. O goberno conservador entende que o investimento neste inmueble é prioritaria e que, polo tanto, intentarase convencer a responsables do Ministerio da importancia de que unha importante cantidade do crédito vaia destinada a esta finalidade.
De momento o que si se sabe son dúas cousas. A primeira é que o prazo para poder desbloquear este importantísimo crédito esgótase no mes de abril e que, polo tanto, tanto a administración local como a estatal traballan “in extremis”. Por outra banda que o goberno municipal ten solicitado un encontro cos responsables estatais para o que aínda non hai data. Iso si, desde a administración local xa se remitiu a Madrid toda a documentación pertinente e necesaria para que, cando Fole chegue á capital, os técnicos xa teñan perfectamente estudado o asunto e as cousas poidan ir polo tanto máis áxiles.
A principios deste ano, durante a inauguración das obras da primeira fase da Praza de Abastos, o alcalde da localidade comprometíase cos praceiros a buscar os fondos para poder levar a cabo a tan ansiada reforma da segunda fase. Pese a que a primeira opción son os fondos de Luz Salgada, Ravella ten preparado un “plan B” por se en Madrid non aceptan do todo esta proposta.
De feito responsables municipais reuníanse fai uns días con técnicos da Consellería de Industria para coñecer as posibles axudas ás que podería acollerse Vilagarcía para levar a cabo reformas e melloras nas instalacións do Mercado. Destas axudas xa se beneficiou Ravella na última convocatoria e, precisamente, tamén para terminar algúns retoques da Praza cuxo groso principal foi a cargo dos fondos anticrisis do Goberno Zapatero ou Plan E.
Estas axudas, e así o confirmou tamén a Consellería de Industria, convócanse cada dous anos e poderían subvencionar ata un 70% do proxecto definitivo.
Encontros previos> Cabo destacar que Tomás Fole viaxou a Madrid hai pouco máis de catro meses cando aínda gobernaba o Partido Socialista. A responsable do Ministerio naquel momento valoraba positivamente as opcións que o conservador lle puxo sobre a mesa. Con todo o cambio no executivo central a finais do mes de novembro deixou en “stand by” a proposta de Vilagarcía que agora se ve abocada a negociar o desbloqueo dos fondos prácticamente “in extremis”. O proxecto de Luz Salgada afecta ao espazo que vai desde a rotonda con este mesmo nome ata a desembocadura do río de O Con.
Fonte: Diario de Arousa
Varias cooperativas galegas e do norte de Portugal buscarán durante un encontro que se celebrará en Vigo o 1 de marzo o modo de establecer contactos para exportar de forma conxunta e lograr impulsar a internacionalización destas entidades. O ámbito da Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal concentra actualmente preto de 2.000 cooperativas que dan traballo a un 2% da poboación activa. Durante a xornada tamén se ofrecerá información aos asistentes sobre as axudas e subvencións existentes con esta finalidade.
Fonte: Faro de Vigo.
Realizarase un encontro para potenciar a relación empresarial e formativa en moda entre a comunidade galega e o norte portugués
Tres diseñadoras xóvenes galegas –Irene Lameiro (segundo premio na categoría de complementos de Vigo Recicla na pasarela TexVigo 2012), María do Mar Castro Álvarez e María Martínez– representarán a Galicia no salón Modtissimo que se inicia mañá en Oporto. O obxectivo da cita é que mostren os seus estilismos neste encontro coa moda do noroeste, pero tamén que realicen intercambios de ideas ou pareceres con homólogas lusas.
Precisamente, o intercambio de novos creadores da eurorrexión é a novidade da 39 edición do salón portugués, que tamén acollerá conferencias e presentacións sobre a moda brasileira e de Túnez.
Unha actuación destacada será tamén a presentación do proxecto Euroclustex Plus, da man do Cluster Transfronteirizo Textil-Moda Galicia-Norte de Portugal.
Coñecemento e negocio
Os organizadores buscan que os creadores de ambas rexións se coñezan e que cooperen. De feito, organizarase un taller para emprendedores e a súa colaboración.
O obxectivo do salón é, precisamente "potenciar as relacións tanto empresariais como formativas no campo da moda entre as dúas comunidades integradas na Eurorrexión a fin de aproveitar sinerxias que farorezan o desenvolvemento e a internacionalización das pequenas e medianas empresas", explican desde Goymar.
Esta Escola de Deseño Superior de moda galega sitúase en Vigo e é a procedencia das tres representantes galegas no salón.
As persoas que desexen acudir a Modtissimo deben achegarse ao Edificio Alfândega de Oporto mañá e o mércores desta semana.
Fonte: Faro de Vigo
A directora xeral de Comercio da Consellería de Economía e Industria, Nava Castro, presentou hoxe en colaboración coa Federación de Prazas de Abastos de Galicia os talleres de cociña “Peque-Cheffs”, para que os mais pequenos se acheguen a cociña contando cos produtos frescos e de primeira calidade que se poden atopar nas prazas galegas.
Tal e como asegurou a directora xeral de Comercio, Nava Castro, o apoio aos mercados e ás prazas de abastos é un dos obxectivos estratéxicos recollidos no Plan Ágora, Agora Re-comercia da Consellería de Economía e Industria para a reactivación e modernización do pequeno comercio.
Nava Castro salientou que está iniciativa axudará na tarefa de “achegar a actividade das prazas e mercados aos mais novos”, e contribuirá a “consolidar as prazas de abastos como unha rede de centros líderes na venda do produto fresco e perecedoiro, onde se leve a cabo unha venda moderna con servizos, diversidade e excelencia capaz de unir a tradición de compra ao tempo que se dá resposta ás novas necesidades dos consumidores”
Esta actividade consiste na realización de talleres de cociña, dirixidas a nenos, de idades comprendidas entre os 6 e os 12 anos, cun mestre cociñeiro que lles achegará formación sobre como elaborar os produtos, ao tempo que lles mostrará hábitos saudables na alimentación, informádelles das propiedades beneficiosas que conteñen os alimentos incluídos na dieta cotiá dos rapaces. Os talleres dos Peque-Cheffs vanse desenvolver por todas as prazas de abastos da Federación de Prazas de Abastos de Galicia, rotando durante todo ano 2012.
Fonte: Xunta de Galicia
A asociación Acebe, que integra a gran parte dos comerciantes e empresarios de Betanzos, sinala que está ultimando os preparativos dunha nova edición de Mercabetanzos, os días 10 e 11 de marzo.
Nesta ocasión, igual que nas anteriores edicións, Mercabetanzos celebrarase nunha carpa instalada na praza dos irmáns García Naveira que contará con 700 metros cadrados de extensión.
O horario será ininterrumpido de 11.00 a 21.00 horas tanto o sábado como o domingo. Participarán 24 stands de comercios locais de diversos sectores: peletaría, moda home e muller, moda infantil e xuvenil, lencería, óptica e parafarmacia.
Tamén estarán representadas as zapaterías e complementos así como textil do fogar e decoración.
Fontes de Acebe afirman que Mercabetanzos posibilitará a todos os empresarios que participen vender produtos con descontos a partir do 50%.
A organización prevé que esta nova cita goce do éxito das anteriores edicións nas que centos de clientes visitaron a carpa do mercado de oportunidades ademais de funcionar como unha actividade dinamizadora do comercio detallista de Betanzos e de repercutir moi positivamente na economía local.
Esta feira de oportunidades está organizada por Acebe coa colaboración do Concello de Betanzos. Tamén colaboran co evento a Xunta, a Diputación e Párking Betanzos.
Colaboración > Acebe renovou o convenio de colaboración coa concesionaria do párking situado no subterráneo da praza. O primeiro convenio asinouse de 2011 e con esta renovación a concesionaria do estacionamiento, Apaga, propón aumentar rebáixaa de prezos para as prazas en réxime de aluguer para todos os asociados da entidade así como para os seus traballadores.
Os descontos serán dun 32% para a contratación dunha praza de aluguer.
Fonte: O Ideal Galego
Celebrarase na Estrada de 2 ao 4 de marzo
Preto de 60 expositores participarán o próximo fin de semana na dobre cita feiral que organiza a Fundación de Exposicións e Congresos dá Estrada e que terá como protagonistas ao mundo do anticuario e ás oportunidades dos sectores do moble e o comercio. Deste xeito, o recinto abrirá as súas portas na tarde do día 2 de marzo, mantendo operativa a actividade durante as xornadas do sábado e o domingo en horario ininterrompido de 10.00 a 21.00 horas. Os visitantes da II Feira de Oportunidades do Comercio e Moble e a XXXVII Feira de Antigüidades e Cousas Curios as poderán acceder a esta dobre cita, que contará con 7.400 metros cadrados de espazo expositivo, de xeito gratuíto.
Combinando a oportunidade de que os comerciantes e fabricantes alixeiren stocks coa oportunidade de que os visitantes poidan adquirir produtos cun importante desconto sobre o seu prezo orixinal, a segunda cita conxunta de outlet do moble e o comercio local está organizada en colaboración coa Asociación de Comerciantes dá Estrada (ACOE) e a Asociación de Fabricantes e Mobles dá Estrada.
As oportunidades do moble estarán localizadas nos pavillóns 3 e 4 do recinto feiral estradense, configurando un escaparate de 3.400 metros cadrados. Nel expoñerán os seus produtos un total de 17 expositores vinculados á industria da madeira, moble e sectores afines. Así, no pavillón 3 estarán Saneamientos San Paio, Confort Fogar, Decoraciones Parides, Mobles Sambade, Asociación Mar de Compostela, Exclusivas E. Villares, Antonio Axude, Raices, Ciclos Sindo e os postos de Zona de Lecer-ACOE e o Concello da Estrada.
En canto ao pavillón 4, os expositores serán Mobles Pouse Mato, que terá dous stands, Mobles Reboredo, Mobles O Zar, o ciclo de Madeira e Moble do IES Antón Losada Diéguez e Kaipe Control e Xestión. As firmas participantes deste pavillón son todas procedentes da Estrada.
En relación ás oportunidades do sector comercio, estarán localizadas no pavillón número 5 da Fundación de Exposicións e Congresos, contando cun total de 2.000 metros cadrados e máis dunha ventena de tendas, de ámbitos como o téxtil, zapatería, óptica ou librerías, entre outros. A entidade organizadora adiantou onte que entre os establecementos que teñen xa un lugar reservado nesta mostra están Viaxes Tour Estrada, Fiandeira, Electrodomésticos Rei, Treixa, The Basic, Artest, María do Castro, Bambú, Outlet María, Artesanía Alto Pincen, Asociación Marinense de Artesáns, Innova Ópticos, Librería Faro, Aurora Sport, Moksin, D`Marga, Karma, Xoguetería Don Dino, Proposta Zapatería, Mundo Infantil e Librería Marxe.
Pola súa banda, o mundo do anticuario ocupará o pavillón número 6, con outros 2.000 metros cadrados, nos que expoñerán os seus artigos preto dunha véntena de establecementos, entre os que estarán a Asociación O Sal da Terra, Celia López Cardelle, Antigüidades Maruja, José Antigüidades, Curiosidades Xullo, A vella mina, Libros Castelo, Lombardero Antig, María Alonso Alonso, Mario Acevedo Álvarez, Curiosidades Murias, Salvador Martínez C., Antonia Costa Jiménez, Santiago R. González, Bravo Restauracións, Pablo Sánchez Radio e Taller Mirakulum.
Programa de actos
Esta dobre cita feiral inaugurarase o venres 2 de marzo, como queda indicado. A apertura do recinto producirase ás 16.00 horas, comezando a recepción de autoridades ás 17.45. Para as 18.00 prográmase a inauguración oficial, a cargo da directora xeral de Comercio, Nava Castro. Xunto a ela intervirán a directora xerente da Fundación de Exposicións e Congresos dá Estrada, Mercés Cuiña, e o alcalde da Estrada, José López Campos. Tralos discursos, realizarán un percorrido polo recinto.
O sábado 3, a feira abrirá as súas portas ás 10.00. Para esta xornada organízase un seminario baixo o título Construír un novo rural...tarefa de tod@s. Ás 11.45 horas recibirase aos participantes e ás 12.00 producirase o relatorio do xerente do GDR Ulla-Umia-Lérez, Anxo Escariz. Xa pola tarde, ás 19.00, sortearanse tres vales de compra e ás 21.00 pecharase o recinto feiral.
O último día de feira non contempla actividades paralelas. Ás 10.00 horas volverá abrir o recinto e pechará ás 21.00. O único acto á marxe do propio desenvolvemento comercial será un novo sorteo de tres vales de compra entre os asistentes, de novo ás 19.00 horas.
Fonte: Faro de Vigo (Ed. Deza-Tabeiros)
Detallista, sen empregados e de menos de 10 anos, perfil do comercio pontevedrés
A capital conta con 957 establecementos, a maioría de roupa e calzado e alimentación
Un pequeno comercio (detallista), con menos de dez anos de vida, sen empregados ou só cun e ao bordo ou en números vermellos. É o perfil máis repetido do comercio pontevedrés que ten na crise económica –que se traduce, entre outras cousas, nunha caída libre do consumo– e na competencia das grandes superficies as súas principais ameazas.
Os trazos deste perfil quedan debuxados na enquisa sobre situación e valoración das rebaixas feita pola Rede de Dinamización Comercial (Redic) adscrita á Diputación de Pontevedra. De acordo co rexistro que manexa este departamento provincial en Pontevedra hai 8.013 establecementos dos que 6.552 (o 81,7%) son pequenos comercios e os 1.461 restantes pertencen a outras categorías: franquías, cadeas, locais con máis de 150 metros cadrados de superficie, etc.
Un total de 957 negocios teñen abertas as súas portas na capital, entre os que hai unha maioría de tendas de roupa e calzado así como de establecemento de alimentación, aínda que tamén hai unha porcentaxe significativa de comercios de complementos e decoración.
O goberno local aposta por un modelo de cidade peonil e de tráfico acougado que favoreceu a expansión comercial e a captación de clientes de fóra da cidade, o que unido ao veto municipal ás grandes superficies xoga nestes momentos de crises a favor do sector, tal como recollen asociacións empresariais como CCU-Zona Monumental ou Aempe.
Pontevedra, Vigo (1.679 establecementos), Vilagarcía (430) e Lalín (313) encabezan o ranking provincial de poboacións comerciais. Só estes catro municipios suman o 42% do tecido comercial da provincia o que dá mostra da importancia desta actividade terciaria nas súas economías e nas das súas respectivas comarcas xa que as catro son cabeceira das áreas territoriais máis dinámicas da provincia.
A enquisa realizada por técnicos da Redic resulta clarificadora polo que supón de radiografía da realidade comercial da provincia. Unha realidade ameazada pola crise (nomeada polo 49% dos enquisados) e as grandes superficies (citada en primeiro lugar polo 36%).
Cuestións que, en anos de bonanza, ocuparon e preocuparon aos comerciantes da provincia pasaron a un segundo plano. É o caso dos mercadillos ambulantes ou un exceso de competencia, ameazas directas que tan só foron priorizadas por un 7 e un 8% respectivamente dos comerciantes enquisados.
Atención ao público
A atención ao cliente é o principal haber do comercio pontevedrés segundo destacan os seus propietarios. Este foi o factor citado como principal reclamo do negocio polo 45% dos enquisados o que se explica polo carácter de pequeno comercio do groso dos establecementos da provincia.
Trátase, apuntan fontes do sector, dunha aposta que o tempo demostrou exitosa por valorizar o trato directo, personalizado e pausado como fórmula para fidelizar ao cliente.
Esta preocupación por como atender con profesionalidade ao cliente, sen perder a calidez do cara a cara, está detrás do groso da demanda de cursos de actualización e reciclaxe dos comerciantes da provincia, xunto coa petición dunha maior formación en escaparatismo, marketing e novas tecnoloxías. De feito o 72% dos que responderon á enquisa da Rede de Dinamización Comercial (Redic) declarou estar disposto a participar en seminarios dalgunha destas materias.
Fonte: Faro de Vigo (Ed. Pontevedra)
O secretario xeral do Mar, Juan Maneiro, destacou no Parlamento o aumento significativo da certificación de produtos da pesca artesanal, pasando de máis de 2.800 toneladas no 2009 a máis de 11.400 en 2011, multiplicándose por catro a cifra de toneladas certificadas
A directora xeral de Desenvolvemento Pesqueiro, Susana Rodríguez, aclarou que a día de hoxe “non existen cantidades pendentes de pago aos Grupos de Acción Costeira por parte da Consellería do Medio Rural e do Mar”
En canto a reformulación do contrato dos helicópteros de Gardacostas, o secretario xeral técnico, Francisco Vidal-Pardo, lembrou que a Consellería a resolveu de mutuo acordo coa empresa adxudicataria do servizo
O selo de calidade PescadeRías rematou 2011 con máis de 11 toneladas de produto certificado grazas ás accións promocionais da Xunta. O secretario xeral do Mar, Juan Maneiro, deu conta na Comisión 8ª de Pesca e Marisqueo da evolución desta marca de calidade da que destacou o aumento significativo da certificación de produtos procedentes da pesca artesanal, pasando de máis de 2.800 toneladas no 2009 a máis de 11.400 en 2011, multiplicándose por catro a cifra de toneladas certificadas.
En canto aos establecementos adheridos a este selo, o secretario xeral do Mar engadiu que na actualidade hai certificadas 22 lonxas e centros de primeira venda, 11 depuradoras, 14 distribuidores por xunto e 4 empresas transformadoras. Ademais destacou que na campaña de Nadal as depuradoras de molusco puxeron no mercado máis de 26 toneladas de moluscos certificados con PescadeRías .
Juan Maneiro explicou que este avance se debe á reorientación que a Consellería do Medio Rural e do Mar aportou a este selo a través de accións realizadas para mellorar o seu posicionamento no mercado. Entre estas iniciativas destaca o convenio asinado no 2011 coa Confederación Galega de Hostalería -CEHOSGA-, que permitiu incorporar ao selo 36 restaurantes galegos entre os que están todos os paradores da comunidade galega e a maioría dos establecementos con estrela Michelín de Galicia. O secretario xeral do Mar engadiu que tamén se está desenvolvendo unha campaña de captación, especialmente entre os distribuidores por xunto e que está dando como resultado novas incorporacións de empresas certificadas.
Outras accións desenvolvidas polo departamento de Rosa Quintana para impulsar PescadeRías son o novo portal web para informar aos consumidores e servir de ferramenta ás empresas certificadas e a guía metodolóxica que pretende orientar aos usuarios da marca, facilitándolle o seu traballo. Ademais a Consellería do Medio Rural e do Mar colabora coa de Economía e Industria en informar aos vendedores polo miúdo, especialmente nos mercados de abastos, onde se comercializa unha gran cantidade de produto certificado.
Grupos de Acción Costeira
Respecto dos pagamentos aos Grupos de Acción Costeira, a directora xeral de Desenvolvemento Pesqueiro, Susana Rodríguez, insistiu na Comisión 8ª que a día de hoxe “non existen cantidades pendentes de pago aos grupos por parte da Consellería do Medio Rural e do Mar”. A directora xeral indicou que o seu departamento segue apostando decididamente polos GAC cun importante esforzo orzamentario a pesar da actual situación económica. Proba clara deste compromiso, dixo Susana Rodríguez, son os máis de 2,4 millóns de euros transferidos aos grupos dende o 2009 para gastos de funcionamento e sensibilización e promoción.
En canto aos custos de funcionamento dos grupos deste ano, a directora xeral informou que existe unha autorización de crédito por importe de máis de 810.000 euros e que neste momento están tramitados os anticipos correspondentes aos gastos de funcionamento para tódolos grupos, que supoñen un importe de máis de 320.000 euros e que “confiamos que todos os grupos sen excepcións sexan quen de executar axeitadamente e en prazo” ,sinalou a directora xeral.
Helicópteros Gardacostas
En canto a reformulación do contrato dos helicópteros do servizo de Gardacostas, o secretario xeral técnico da Consellería do Medio Rural e do Mar, Francisco Vidal-Pardo, lembrou que a Consellería do Medio Rural e do Mar resolveuna de mutuo acordo coa empresa adxudicataria do servizo. Este contrato será mixto de servizo e venda coa empresa adxudicataria e consistirá na prestación do servizo de operatividade e mantemento das dúas aeronaves -Pesca I e Pesca II- coa obriga, por parte da empresa que resulte adxudicataria, non só de utilizar os helicópteros, senón de adquirilos con pago diferido ao longo da duración do contrato, que será de 5 anos.
Respecto da peritaxe para a adquisición dos helicópteros por parte da empresa que resulte adxudicataria, Vidal-Pardo informou de que se está realizando unha segunda taxación que reforza a imparcialidade e independencia neste proceso. O secretario xeral técnico insistiu en que mentres non se realice a licitación desta nova modalidade contractual o servizo mantense do mesmo xeito, garantindo de protección do litoral galego as 24 horas do día os 365 días ano e co mesmo número de profesionais de salvamento.
Cabe lembrar que a reformulación deste contrato supón un aforro aproximado de arredor de 2,7 millóns de euros anuais optimizando os custos, acadando máis operatividade e eficacia neste servizo e garantindo como na actualidade a protección de todo o litoral. Ademais esta fórmula posibilita maior concorrencia competitiva para o desenvolvemento do servizo e permite actualizalo podendo optar a aeronaves máis avanzadas tecnoloxicamente.
Fonte: Xunta de Galicia
Máis informaciónOs socios da patronal dispoñen dunha plataforma web na que presentar produtos e lanzar todo tipo de ofertas.
Empresarios Grovenses de Bens e Servizos (Emgrobes) lanza novas ferramentas coas que facer fronte á crise e axudar aos seus asociados a capear o temporal. Fai días esbozábase a posta en marcha dunha actividade sociocultural que, a modo de desembarco pirata, podería incorporarse no verán á oferta festiva e turística da localidade. Pouco despois dábanse a coñecer os resultados dunha nova campaña de fidelización do cliente no Centro Comercial Aberto de Tendas, e agora lánzase unha plataforma web.
Hoxe, ás 12 horas
Vai ser hoxe, desde as 12 horas no salón de plenos, cando a patronal que preside José Besada Garrido presente www.ofertasnogrove.com, unha aposta polo comercio electrónico que da cabida a todos os asociados e permítelles presentar os seus produtos e lanzar todo tipo de ofertas a través da rede.
Deste xeito o consumidor pode acceder a negocios de alimentación, deportes, estética, barbaría, moda, complementos, saúde e construción, pero tamén ás inmobiliarias, venda de electrodomésticos, tecnoloxía, servizos técnicos, publicidade e artes gráficas, aos negocio de hostelería e aos restaurantes mecos.
É, xa que logo, unha forma rápida de contactar cos diferentes establecementos, pero sobre todo un modo de coñecer as súas ofertas.
200 socios
A que presume de ser "a asociación da vila con maior traxectoria", formada por "case douscentos asociados pertencentes aos diferentes sectores da economía local", reforza así o seu apoio ao Centro Comercial Aberto De Tendas, creado fai xustamente dez anos "coa finalidade de que o comercio local teña unha imaxe única, e levar a cabo así unha promoción común, así como a unificación de servizos para conseguir ser máis competitivos".
E con ese espírito, o de fomentar a competitividade, aparece en escena esta ferramenta do comercio electrónico, na que ver a foto de cada produto en venda, coñecer as súas características e comprobar o seu prezo.
Onte, por exemplo, o consumidor podía ver unha lente de contacto por valor 18,90 euros; un "pichi" de muller de cor gris dispoñible nas tallas L e XL, a un prezo de 70 euros; televisores de plasma e navegadores GPS; vivendas en venda desde 130.000 euros; un bolso bandolera que custa 29; lavadoras desde 349 euros e zapatillas de deporte.
Ata aparecen ofertas de habitacións en hoteis asociados a Emgrobes; impresoras multifunción desde 45 euros, ordenadores e, en definitiva, todo tipo de artigos.
Mediante unha cómoda aplicación informática, o visitante desta web pode moverse por diferentes páxinas e apartados para acceder a cada un dos produtos en venda, para coñecer as características dos mesmos e a ubicación do establecemento e, en síntese, para sentirse máis cerca do Centro Comercial Aberto de Tendas.
Xunto ao completo directorio de empresas que ofrece, a web tamén se refire ás campañas promocionais organizadas por Emgrobes en épocas puntuais do ano. A modo de exemplo explícase que "no Centro Comercial Aberto de Tendas queremos celebrar un día tan especial como o da nai, e para que atopes o mellor agasallo preparamos unha campaña con prezos rebaixados e a oportunidade de participar nun sorteo con premios que poderedes gozar xuntos".
Tamén se organizan e publicitan concursos, entre eles un tan de actualidade como o de carnaval.
A patronal argumenta neste caso que se busca "a foto máis orixinal do carnaval no noso centro comercial; pasa por un dos nosos establecementos, fai unha foto co teu disfraz e gaña o noso concurso", animan.
Cabe indicar que os consumidores ata teñen a oportunidade de facer un estreito seguimiento desta ferramenta a través das redes sociais, do mesmo xeito que poden subscribirse para recibir información detallada e puntual das ofertas que xurdan en cada momento.
Todos estes detalles van presentarse esta mañá no consistorio meco, onde unha vez máis os responsables da patronal van a incidir na necesidade de arroupar ao tecido comercial e empresarial da localidade meca para saír destes difíciles momentos de crises. En calquera caso, esta non vai ser a última acción proposta por Emgrobes para conseguir tales obxectivos, pois durante as próximas semanas e meses van despregarse outras moitas iniciativas que, ao cabo, perseguen sempre o mesmo, como é consolidar a O Grove, a De Tendas e os establecementos que o compoñen como lugar de obrigada visita para a realización de compras.
Fonte: Faro de Vigo
Os prezos de partida fixados polo Concello alcanzan os 5.340 euros
O Concello de Malpica sacará a poxa os postos do mercado de abastos nos próximos días cando o anuncio sala publicado no Boletín Oficial da Provincia (BOP). Desde entón, as persoas interesadas dispoñen dun prazo de quince días hábiles para presentar as súas ofertas, segundo informou onte o alcalde, Eduardo Parga.
No mercado hai un total de 32 postos que partirán cun prezo de saída que oscila entre os 796 euros do máis pequeno ata os 5.340 do máis grande. Nestes momentos só están cubertos algo máis da metade e os actuais concesionarios mostraron a súa intención de seguir nos mesmos, segundo puxeron de manifesto nunha reunión mantida co rexedor. De todos xeitos, a concesión recaerá nos que ofrezan a mellor oferta económica, posto que pode presentarse calquera empresario que o desexe.
Os praceiros atópanse en situación irregular desde fai sete anos cando caducou a súa concesión e non se sacou de novo a concurso. Os empresarios tamén atrasaron a reforma do edificio ao esixir que se garantise a continuidade nos seus postos logo das obras e finalmente tiveron que ser desaloxados, aínda que despois puideron regresar aos seus locais mentres se executaban os traballos.
Fonte: La Opinión de A Coruña
O mercado de abastos de Portonovo centrará un novo episodio do programa promocional sobre os mercados que cada sábado emite a Televisión de Galicia.
O programa céntrase nos produtos estrela deste mercado, o peixe e o marisco, e na súa incidencia na economía da vila. Reflicte tamén o incremento de movemento e vendas que rexistra a Praza de Abastos de Portonovo durante os meses de verán, reflectindo o aspecto turístico desta vila mariñeira.
Cun formato dinámico, os organizadores do programa van entrevistando a cada un dos vendedores e comerciantes que teñen os seus establecementos no Mercado de Portonovo e permitíndolles que mostren a súa peculiar forma de traballar.
Unha visión profesional da relevancia do mercado aportaraa a vicepresidenta da asociación de comerciantes da Praza, que destacará sobre todo a calidade dos produtos frescos e naturais que se poden adquirir nos postos do mercado.
Aproveitando a proximidade da celebración da Festa da Raia, que este ano coincidirá coa Semana Santa, o programa poñerá tamén o acento sobre esta preciada especie, que non pode adquirirse todo o ano, pero que precisamente son estes meses os recomendados para a súa degustación.
A TVG pechará o seu programa cunha entrevista ao presidente do Consorcio, Francisco González.
Fonte: Diario de Arousa
Pontevedra logra a súa mellor cifra nos últimos catro anos, pero non supera o récord de 2007. A automoción e o textil mantéñense como os puntais da economía galega pese á crise.
Galicia confía a súa recuperación económica ao que vende no exterior, un capítulo que aumentou en 2011 por segundo ano consecutivo tralo baixón de 2009 e 2010, aínda que ha ter un comportamento heterogéneo por provincias. As exportacións coruñesas aumentaron o ano pasado un 22,8%, por encima da media galega (15,7%), e superaron por primeira vez na historia da provincia a barreira dos 7.000 millóns de euros, ata os 7.405. Ata agora, o mellor exercicio para o comercio exterior coruñés fora 2008, cando vendeu mercancías por valor de 6.216 millóns. E é que as exportacións da provincia manteñen un ritmo ascendente, moito máis moderado que o pontevedrés, pero tamén máis constante. Só baixaron en 2009, ata os 5.519 millóns. Os anos que marcaron o punto de inflexión para a exportación coruñesa e galega en xeral foron 2005 e 2006, os previos á crise. Desde entón, nos últimos seis anos, A Coruña incrementou as súas vendas ao estranxeiro un 53% fronte ás de Pontevedra, que subiron un 33% nese periodo.
Pontevedra con todo mantén o liderado na comunidade. Pechou 2011 cunhas vendas de 8.613 millóns, un 6,5% máis que o ano anterior, e o seu mellor cifra dos últimos catro anos, aínda que a provincia aínda non consegue recuperar os seus niveis de antes da crise. Pontevedra bateu o seu récord en 2007, cunhas vendas de 9.432 millóns de euros, máis da metade do total galego, de 16.669 millóns, que foi o máximo ata a pechadura do ano pasado. Logo encadenó dous exercicios seguidos de descensos ata que empezou a remontar o ano pasado. A provincia que máis creceu con todo é Lugo, cuxas exportacións aumentaron un 78%, ata os 872 millóns. Ourense mantense tamén ao alza, aínda que cun incremento máis modesto, do 16%.
O tirón das exportacións galegas segue sendo a automoción, aínda malia que a planta viguesa de Citroën ha ter que axustar a súa produción á caída do consumo en toda Europa. O sector do automóbil lidera as vendas por valor (4.871 millóns entre xaneiro e novembro, último dato dispoñible por provincias), seguido das pezas de vestir e complementos non de punto, con 1.577 millóns; os combustibles (1.341 millóns); os produtos pesqueros (1.016) e as pezas de vestir de punto (872,9 millóns). Á vista destas cifras, tamén o outro xigante, Inditex, tira do carro das exportacións galegas. O textil é líder indiscutible e a moita distancia por número de operacións de venda, un total de 897.246 nos primeiros once meses do ano pasado, fronte ás 76.561 dos vehículos ou as 336 vendas do sector naval.
Os nove primeiros sectores por valor do exportado incrementaron as súas vendas, aínda que ningún como o dos combustibles minerais, que con 1.341 millóns prácticamente duplica o exportado en 2010. Séguenlle a maquinaria e material eléctrico e a fundición de ferro e aceiro (en torno ao 43%).
Fonte: La Opinión de A Coruña
Onte, ás 20:00 horas, produciuse na alcaldía unha reunión entre o rexedor de Malpica, Eduardo Parga Veiga, e unha representación dos praceiros. O motivo, explicar aos autónomos o procedemento para levar a cabo a poxa pública dos postos do mercado. O mandatario comentou que o Concello xa remitiu toda a documentación referente ao perfil do contratante ao BOP e que a partir do luns os interesados terán quince días de prazo para formalizar as súas ofertas mediante dous sobres pechados.
Fonte: La Voz de Carballo
Só o 10% das empresas galegas recibiron en 2011 algún tipo de demanda por impagos. Así, Galicia é a terceira comunidade co ratio de incumprimento máis baixo, por detrás de Navarra (7,29%) e País Vasco (7,42%), segundo o informe “Radar de Impago Empresarial para Galicia” de Axesor.
A media galega sitúase por detrás da española, que alcanza o 13,46%. En total, as empresas galegas demandadas por impago ascenden a 7.146 sociedades, cifra que, no entanto, é un 7% inferior á alcanzada ao término do ano anterior (554 empresas morosas menos).
Este descenso apenas repercute nunha lixeira redución do 0,47% no ratio de incumprimento, debido a que tamén se reduciu o volume de sociedades activas respecto de 2011. Na análise provincial destaca o descenso no volume de empresas morosas da Coruña, con 272 empresas menos demandadas por impagos en 2011. Pontevedra tamén contribúe notablemente ao descenso da morosidade, con 223 sociedades morosas menos.
Datos estatais > No conxunto do Estado, o número de sociedades morosas caeu un 13% ao término de 2011 respecto ao ano anterior. En total, 183.239 empresas rexistraron algunha incidencia xudicial por impago. Estas sociedades representan o 13,46% do tecido empresarial activo en decembro de 2011.
Atendendo ao tamaño da sociedade, o descenso no volume de sociedades morosas localízase principalmente nas pymes, que logran reducir lixeiramente o ratio de incumprimento respecto de 2010, que con 182.665 incidencias, sitúa o ratio de morosidade no 13,47%. A gran empresa, pola súa banda, rexistra porcentaxes similares ao ano anterior con incidencias por incumprimento de pago do 10,41%.
Con 38.073 sociedades morosas, Andalucía é a comunidade con máis empresas morosas activas no primeiro trimestre: o 20,7% do total do país. En segundo lugar figuran as madrileñas, que representan o 18,2% do total de entidades demandadas por impago en España.
Andalucía é tamén a comunidade co ratio de impago máis alto do país: o 19,67% das empresas andaluzas presentan algunha incidencia deste tipo. Destaca o notable descenso de sociedades morosas catalás, onde se pasaron das 39.091 en 2010 a 26.314 ao término de 2011.
Fonte: El Ideal Gallego
As vendas ao estranxeiro superan os 17.000 millóns de euros por primeira vez na historia da comunidade
As mercancías que as empresas galegas venden fóra aumentaron un 15,7% o ano pasado, por encima da media. O exercicio conclúe cun saldo comercial de 3.502 millóns, máis do dobre que en 2010.
As exportacións consolídanse como a locomotora da economía galega. A mesma comunidade que pechou 2011 co PIB en números vermellos, o paro desbocado e a un paso da recesión, volveu a incrementar as súas exportacións un 15,7% respecto de 2010, lixeiramente por encima da media estatal, o que converte a Galicia na comunidade autónoma española cun mellor saldo comercial (diferenza entre o que se vende e o que se compra fóra), un superávit de 3.502 millóns de euros, máis do dobre que o alcanzado un ano antes.
A comunidade galega bateu ademais este ano o seu récord histórico, ao exportar mercancías por valor de 17.532 millóns de euros, unha marca que supera o máximo alcanzado en 2007 (16.699 millóns), antes de que o impacto da crise chegase a Galicia, e excede as estimacións dos expertos en comercio exterior, que en novembro calculaban que as exportacións da comunidade se situarían entre 16.000 e 17.000 millóns de euros ao final do ano.
O incremento porcentual deste ano case duplica ao do anterior exercicio. As empresas galegas concluíron 2010 cunhas vendas ao exterior de 15.150 millóns, que entón supuxo un crecemento do 8,6%. O do ano pasado foi do 15,7%, tres décimas por encima da media española.
O superávit galego, de 3.502 millóns de euros -un 162% máis que en 2010-, contrasta co déficit de 46.337 millóns da balanza comercial española, un 11,4% máis baixo que o do ano pasado, pero aínda en negativo.
Servizos de Estudos de entidades como BBVA e Novagalicia xa advertiron nos últimos meses de que o mercado exterior era xa o único sostén da economía galega, sobre todo ante a caída da industria e a construción.
O Ministerio de Economía e Competitividad -que no novo goberno de Rajoy asume as competencias de Comercio Exterior que antes tiña Industria- só revelou onte unha parte do informe de comercio exterior de decembro e 2011, polo que ata hoxe non haberá datos por provincias e sectores económicos. A falta deses detalles, que previsiblemente confirmarán a tendencia dos últimos anos, a boa saúde das exportacións explícase sobre todo polo tirón das vendas de Inditex e da automoción, en torno a Citroën.
Galicia mantén o sexto posto do ranking español en vendas ao estranxeiro, que lidera Cataluña -con 55.534 millóns, copa o 26% do mercado exterior-, seguida de Madrid (24.548 millóns, un 11,4%), Andalucía (22.851, o 10,7%), País Vasco (9,8%) e Comunidade Valenciana (9,3%), aínda que as exportacións aumentaron en todas as comunidades.
A comunidade galega exporta o 8,2% das vendas totais de España fóra das súas fronteiras, que en 2011 ascendeu a 214.485 millóns de euros, pero tamén importa o 5,4% do total estatal, o que sitúa á comunidade en sexto lugar, tamén en importaciones, con 14.029 millóns de euros. É das comunidades que menos incrementou os seus abastecementos doutros países, o que situou o seu superávit comercial en niveis de récord, con 3.504 millóns, máis do dobre que o alcanzado en 2010. Por detrás de Galicia sitúanse por saldo comercial Asturias (125 millóns) e Cantabria (102).
Os bos datos que o comercio exterior galego obtivo en 2011 contrastan co modesto resultado de decembro. Galicia vendeu fóra no último mes do ano 1.331,8 millóns de euros, un 16,2% menos que o ano anterior, e comprou 1.297 millóns, tamén un 12% por baixo do adquirido en decembro de 2010. O mes foi malo en xeral para todas as comunidades, que rexistraron valores inferiores á súa media mensual habitual, e houbo outras seis ademais de Galicia con descensos nas súas vendas. O saldo comercial galego foi o último mes do ano de tan só 34,8 millóns, un 68% menor que en 2010.
O déficit comercial de España reduciuse en 2011 o 11,4 % e sumou 46.338 millóns de euros debido ao empuxe das exportacións, que creceron o 15,4 % respecto de 2010. O déficit débese sobre todo a que as importaciones seguen sendo aínda maiores que as vendas ao exterior. As exportacións españolas sumaron 214.448 millóns de euros en 2011 e as importaciones creceron o 9,6% e alcanzaron os 260.823 millóns de euros. As compras de enerxía e a elevada dependencia que ten España deste sector fixo que o déficit energético sumase 39.938 millóns o ano pasado e representase o 86% do total do saldo negativo do comercio exterior.
A taxa de cobertura -porcentaxe das importaciones que poden pagarse coas exportacións- foi do 82,2 % en 2011, 4,2 puntos superior á do 2010. A caída do déficit comercial en 2011 contrasta co aumento do 4,2 % que tivo en 2010, que se viu lastrado polo encarecimiento do prezo do cru e disparou o valor das importaciones energéticas. Os principais sectores exportadores en 2011 foron os bens de equipo, que representaron o 20,1% do total das vendas ao exterior, e creceron o 15,2%, seguido do sector do automóbil, que supuxo o 15,4% do total das exportacións e aumentou o 10,6%.
Fonte: A Opinión da Coruña
O alcalde de Carballo, Evencio Ferrero, comparecerá hoxe en compañía do edil de Promoción Económica , Xosé Regueira, e a xerente do Centro Comercial Aberto (CCA), Mari Carmen Freire, para dar a coñecer o programa da cuarta edición da Feira de Oportunidades.
Como xa se informou fai unhas semanas, o evento de rebaixas conta co visto bo da Mesa Local de Comercio e levarase a cabo un ano máis no estacionamento do parque San Martiño. Será os días 10 e 11 de marzo, coincidindo coa primeira feira dominical do próximo mes.
Fonte: Diario de Bergantiños.
Xove organiza un seminario para incentivar a creación de empresas
O departamento de emprego e desenvolvemento local do concello de Xove está preparando un seminario para a difusión da creación de empresas. Prevén realizalo o luns 12 de marzo de cinco a oito da tarde e os interesados en apuntarse poden facelo e recibir máis información no departamento de emprego municipal, ou preguntar por Rosa Lage no teléfono 982592001.
Baixo o título de “Necesitas un impulso?”, esta iniciativa pretende dar as claves aos emprendedores que desexen montar a súa propia empresa. Por exemplo, asesorarán “para saber por onde empezar, para avaliar a viabilidade do proxecto ou para dar forma á idea empresarial”.
Os contidos engloban desde o que se necesita para crear unha empresa e analizan a figura do emprendedor. Por exemplo, analizaranse as motivacións para crear unha empresa, as dificultades que se poden atopar neste intento ou os mitos en torno á figura do emprendedor. Outro bloque temático é a idea, e no curso intentarán responder ás preguntas de como se pode xerar unha boa idea empresarial ou como avaliar si a proposta é adecuada. O seguinte paso é o proceso para converter a idea en empresa, coñecer as necesidades e tamén os recursos ao alcance do emprendedor.
Desde o departamento de emprego e desenvolvemento local de Xove animan a participar neste encontro, baixo a premisa de que todo o mundo pode crear a súa propia empresa.
Fonte: O Progreso (A Mariña)
Incentivos: Rajoy quere acometer unha nova batería de incentivos tributarios para os emprendedores. Ademais, o Executivo suscita crear unha comisión de expertos para tratar unha reforma en profundidade dos impostos que paga o colectivo.
Mariano Rajoy dixo repetidamente nos últimos meses que a recuperación económica dependerá das pemes e dos autónomos, que aglutinan o 95% do tecido produtivo español e que son os grandes paganos da crise. Por iso, o Executivo prepara unha batería de incentivos fiscais ao emprendemento, que se plasmarán durante marzo e abril. Entre estas medidas, o Ministerio de Facenda suscítase acometer unha nova rebaixa do 5% nos módulos fiscais dos autónomos, segundo aseguraron a EXPANSIÓN fontes gobernamentais.
Os módulos son un sistema polo cal un empresario tributa, con independencia da súa facturación, en función dunha serie de parámetros establecidos por Facenda para cada actividade empresarial, como poden ser os metros cadrados do negocio, a dimensión da barra no caso dun bar ou o número de empregados ou o mobiliario, entre moitos outros.
José Luís Rodríguez Zapatero xa rebaixou un 5% os módulos aos autónomos en 2009, redución que se mantivo en 2010, 2011 e 2012. O problema é que a actividade económica de moitos sectores caeu moito máis que ese 5% máis do 20% no caso da construción e o comercio, por exemplo. Así que Rajoy quere acometer unha reforma profunda da fiscalidade dos autónomos, para o que se crearía unha comisión de expertos, co obxectivo final de adecuar a fiscalidad á caída da economía.
Pero antes baixaría de forma lineal outro 5% os rendementos netos declarados polos autónomos no sistema de módulos. É dicir, unha baixada polo menos igual á que se aprobou no IRPF para as pemes (cinco puntos porcentuais). Ao baixar os rendementos descende, así mesmo, a base imponible do IVE, polo que tamén se paga menos por este imposto.
Os autónomos verían positiva a medida, pero creen que hai que ir “máis aló”
Facenda estuda que os autónomos poidan cambiar de réxime fiscal cada ano, non cada trienio
O presidente da federación de autónomos ATA, Lorenzo Amor, consideraría “positiva” esta rebaixa lineal, pero cre “que hai que ir máis aló e revisar a caída da actividade en cada sector, para adecuar a fiscalidade á realidade económica”. Ademais, o Goberno estuda permitir aos autónomos cambiar de réxime fiscal cada ano, e non cada trienio, para sortear a crise. É dicir, avisando con tres meses de antelación (en outubro), o autónomo podería cambiar do sistema de estimación obxectiva (módulos) ao de estimación directa no IRPF.
Trátase dunha reivindicación constante dos emprendedores. Antes da crise era máis rendible tributar por módulos, pero agora “depende” porque a estimación obxectiva penaliza: “No sistema de módulos non se deducen gastos (que subiron) con respecto aos ingresos (que baixaron), non teñen aínda a rebaixa de 5 puntos porcentuais fiscais como o IRPF e non ten a exención por reinversión de beneficios”, apunta Amor.
Empleadores
Cabo indicar que si a actividade laboral non vai ben ou o autónomo comeza a ter perdas, deberá seguir pagando a cantidade estimada por Facenda no sistema de módulos, por iso, pode converterse na forma de tributación menos ventaxosa. É dicir, un autónomo dono dun bar pagará por ter 40 mesas, estean ou non ocupadas. E agora, por desgraza, a maioría non o está. En estimación directa, con todo, págase segundo os resultados..
Ademais, o autónomo que máis traballadores emprega paga máis impostos. “Iso é desincentivador. Zapatero estableceu unha rebaixa ao 20% no Imposto de Sociedades aplicado ao IRPF en estimación directa para quen crease emprego, pero en módulos non se pode”, apunta Amor. Esta dicotomía tamén se vai a eliminar, na Lei de Emprendedores que ultima Moncloa.
Un millón de emprendedores aforraría 145 euros ao ano
En España hai un millón de autónomos que tributan polo sistema de módulos. Se o Goberno finalmente rebaixa un 5% a súa fiscalidade, todos eles obterían un alivio fiscal medio de 145 euros, segundo a patronal ATA, que se sumarían a unha cantidade similar aforrada pola rebaixa acometida por Zapatero en 2009. Con todo, a baixada fiscal non equivale a baixada da facturación dos autónomos.
Disto despréndese que o pago medio por módulos é de 725 euros trimestrais. Por exemplo un quiosqueiro ten un pago medio de 600 euros trimestrais, polo que esta medida aforraríalle 90 euros anuais. No caso dun taxista cuxo gravame por módulos é de 362 euros (sempre que non teña ningún asalariado), o alivio sería de 72,5 euros. No sector do transporte, cada trimestre abóase 1000 euros por IVE e IRPF, co cal a rebaixa sería de 200 euros. Estes son casos moito máis fáciles de estimar que no caso da hostalaría, dada a atomización do sector en España e a variadísima cantidade de variables que delimitan este tipo de fiscalidade.
Para mellorar a tributación, o Ministerio de Facenda tamén permitirá que as empresas non paguen o IVE ata que cobren as facturas do sector público. Algo que se quere lanzar en marzo. E en abril tocaralle a quenda aos incentivos fiscais.
Fonte: Expansión
Trátase dun 49% máis que as que foron creadas no mesmo período do pasado ano
A entrada do novo ano alentou a apertura de novas empresas na Comunidade, que aumentou nun 49 por cento máis con respecto aos datos rexistrados no mesmo mes do 2011. Esta estatística materializouse nos 397 novos negocios que abriron as súas portas nos 30 primeiros días do ano, segundo datos dun estudo sobre demografía empresarial elaborado pola compañía Informa D&B. Por provincias, a que máis inauguracións acumula é A Coruña, con 161 empresas de nova creación. Por detrás na lista están Pontevedra (con 153); Lugo (con 44) e Ourense, a que menos notou o tirón dos novos emprendedores, cun incremento de tan só 39 negocios.
No tocante á súa natureza, a maioría destas novas empresas enmárcanse dentro do ámbito comercial (92 das 397), paradóxicamente, un dos sectores máis afectados polas pechaduras do pasado ano, con preto dun centenar de negocios disoltos no conxunto da Comunidade. Tamén chama a atención que 58 destas novas empresas estean relacionadas co sector da construción e 55 coas actividades de aluguer.
A outra cara da moeda protagonizarono os 287 negocios que tiveron que botar a pechadura en Galicia durante o primeiro mes deste ano. Entre as empresas máis prexudicadas polas dificultades derivadas da actual situación de crise económica seguen despuntando as de institucións financeiras e as dos servizos a empresas.
Fonte: ABC (Edición de Galicia)
O 98,6% das pemes españolas utiliza o ordenador e o 97,2% sérvese de Internet para realizar os seus procesos de negocio. En 2011 o ordenador, xa sexa portátil ou de sobremesa, acadou unha penetración do 100% nos sectores agroalimentario, hotelero, comercio minorista, instaladores TIC e enxeñería de consulta; mentres que no resto de ámbitos supera o 95%.
Con todo, as porcentaxes descenden no caso das microempresas de menos de dez empregados: o 66,2% dispón de ordenador e o 58,1% fai uso de Internet. En concreto, nos negocios de ata dous empregados, a penetración do PC é do 62% e nos de tres a nove traballadores, é do 91,8%.
O 64% da pemes e o 25% das microempresas dispón de páxina web corporativa, e rexistra un crecemento interanual do 3% e o 5%, respectivamente. Nos sectores hoteleiro, loxístico, agroalimentario e enxeñería a súa penetración supera o 90%, segundo o Informe ePyme 2011. Análise sectorial de implantación das TIC na peme española, elaborado por Fundetec e a Dirección Xeral de Industria e da Pyme (Dgipyme).
As redes sociais utilízanse, especialmente, nas empresas hoteleiras e de turismo rural, aínda que o uso aínda é minoritario no resto, sobre todo no transporte (8,6%).
O comercio electrónico segue sen despegar. Só tres de cada dez empresas de 50 a 249 empregados utilizan este sistema no caso das compras. A medida que se reduce o número de empregados descende o seu uso.
Fonte: Expansión
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia