Onte chegou ao seu fin o programa organizado por un grupo de comerciantes de Ferrol –ao redor de noventa– baixo o lema “Vive o centro”, que se desenvolveu durante todos os venres do mes de decembro para xerar ambiente de lecer na cidade e animar tamén as vendas navideñas. Os establecementos participantes atrasaron nestas xornadas previas aos fins de semana de decembro a súa hora de pechadura ata as 21.30 horas, pero ademais organizáronse unha serie de actividades complementarias para dar vida ás rúas.
A iniciativa partiu dos mesmos emprendedores que o pasado mes de outubro organizaron a exitosa Fashion Night e entre as actividades organizadas que máis chamaron a atención ao longo destas xornadas estiveron as coreografías callejeras desenvolvidas a cargo dun grupo de novas –alumnas da escola de Matilde Pedreira– que se trasladaba dunha rúa a outra da cidade a bordo dun Audi Q3 cedido polo concesionario da marca na Gándara.
Actividades > Na xornada de onte o baile volveu ser protagonista en moitos locais da cidade, pero ademais repartíronse globos de helio elaboráronse postales navideñas con tizas e celebrouse o último gran sorteo na praza de Armas, onde simbólicamente despediuse tamén o ano 2011
Fonte: Diario de Ferrol
O acordo ofrece a infraestrutura necesaria para a montaxe de exposicións e talleres experimentais
A Xunta e a firma de cerámica cervense Sargadelos veñen de asinar un acordo de colaboración polo cal o ente autonómico se compromete a axudar á promoción internacional da marca e da cerámica galega en xeral, para o que destinará 354.000 euros a este proxecto.
O Consello da Xunta ractificou o acordo adoptado por parte da Consellería de Industria e Sargadelos, cuxas primeiras accións irán dirixidas en apoiar as actividades expositivas da firma fóra da comunidade. Neste sentido cabe recordar que Sargadelos conta co 15 galerías que á súa vez funcionan como punto de distribución en exclusiva, pero o obxectivo é que a marca apareza tamén en 70 tendas multimarca repartidas entre Europa, Asia e América.
Con esta iniciativa ofrecerase á firma a infraestrutura necesaria para a montaxe de exposicións con pezas singulares, así como mostras monográficas conxuntas e talleres experimentais de cerámica. A propia Xunta quixo destacar o labor de difusión da cultura galega que realiza Sargadelos.
BALSEIRO.
O deputado popular destacou que esta "é unha boa nova para a Mariña, para Cervo e para ou conxunto dous traballadores dá empresa". José Manuel Baleseiro quixo recordar tamén o apoio prestado historicamente pola Xunta a esta firma.
Fonte: El Progreso (Ed. A Mariña)
A praza de abastos de Bueu é unha das cinco elixidas dentro da provincia para participar nun proxecto piloto para modernizar os mercados de abastos. Dende onte conta cun dispositivo multimedia con información sobre o municipio, o edificio e os produtos que se pode encontrar o consumidor.
D.G.P. - BUEU Las persoas que se acheguen a facer a compra á praza de Bueu a partir de agora terán un pouco máis doado a degustación e o desfrute dos seus produtos. O mercado buenense conta dende onte cun punto de información multimedia, que entre outros servizos, ofrece receitas gastronómicas. O dispositivo, denominado tótem multimedia, instalouse onte e é de sinxelo manexo. Conta cunha pantalla principal cun menú no que o usuario pode acceder a tres niveis de información.
O primeiro céntrase en datos sobre o municipio, con especial atención á súa situación xeográfica (utiliza a aplicación Street View de Google), praias, festas e eventos culturais máis relevantes, todo iso complementado con fotografías. O segundo apartado refírese ao propio edificio do mercado, no que se inclúe un plano da praza e datos de interese. E finalmente está un terceiro menú dedicado a receitas gastrónomicas, con sinxelas explicacións e divididas por temáticas: carnes, peixes, froitas e verduras e sobremesas. Así, os compradores só teñen que pulsar no tipo de alimento que desexen e aparecerá un listado con distintas receitas, como cocido galego, rabo de touro estufado, ameixa á mariñeira, robaliza ás costas, empanada de millo con berberechos, crema de verduras ou flan de café, entre outras moitas. Unha vez elixida a que máis lle guste o comprador poderá imprimila e levarla á casa. O sistema tamén lle dá a posibilidade de imprimir un completo menú saudable para o resto do día.
O proxecto é unha iniciativa conxunta entre Dirección Xeral do Comercio e Deputación de Pontevedra co obxectivo de dinamizar os mercados de abastos e convertelos en puntos de referencia para a compra de produtos frescos e de calidade. Esta experiencia piloto ponse en marcha en cinco municipios da provincia, seleccionados tendo en conta a situación actual das prazas, as reformas levadas a cabo nos últimos anos e as actividades de dinamización que se desenvolven, algo no que a de Bueu é un exemplo a seguir.
Fonte: Faro de Vigo
Unha información previa bastará para abrir un comercio de cen metros
Coa chegada do novo ano, abrir un negocio en Vilanova de Arousa será moito máis rápido e fácil. Así o asegurou onte Gonzalo Durán, o alcalde desta localidade, quen en rolda de prensa advertiu de que, co 2011, pasan á historia as licenzas de apertura nesta localidade arousana. «Para a maioría dos comercios, bastará con que nos envíen unha comunicación previa dicindo que en tal local van vender tal cousa, e ao día seguinte poden ter a porta aberta», sinalaba onte o alcalde vilanovés. Como ese trámite pódese facer a través da web municipal, os interesados «non teñen nin que vir por aquí» para resolver un trámite que antes «non baixaba dos dous meses, e iso aquí, que somos un concello moi áxil».
Segundo explicou Gonzalo Durán, e segundo a ordenanza que rexerá a partir de agora a «tramitación de actividades», estas divídense en tres categorías: as que só precisan dun trámite de información oficial ao Concello, as que precisan dunha declaración responsable (e con ela, da achega dunha serie de documentación) e as que, por cuestións medioambientales, patrimoniales, sanitarias ou de seguridade deban ser informadas e supervisadas pola Administración e precisen, xa que logo, seguir tramitando as licenzas como ata agora.
Desta forma, o Concello pretende facilitar a apertura de establecementos comerciais e a instalación de empresas na localidade, adaptando as normas municipais ás directivas europeas. «Igual que pedimos que se agilice a burocracia para uns [en referencia ao centro comercial de Deiro], nós facemos todo o posible para agilizar e dar facilidades ao pequeno comercio», sinalaba onte Durán, quen explicou que algúns concellos da comarca de Ou Salnés xa se puxeron en contacto co Concello de Vilanova para solicitar unha copia da súa nova ordenanza. Non sería mala cousa, di Durán, quen recalca que, nos tempos que corren, «hai que darlle facilidades á xente para que venda todo o que queira e todo o que poida, libremente, que poida facer probas e experimentar». Si o número de locais baleiros baixa, a estratexia daría resultado.
Abonda con que informen da apertura. A este grupo pertencen locais comerciais ou de servizos de menos de 100 metros, e os cambios de titularidad de actividade.
Ademais de informar, deberá presentar unha serie de documentos. Afecta, por exemplo, a locais comerciais ou de servizos de entre 100 e 400 metros e de 15 kw de potencia mecánica instalada.
Se reserva para negocios suxeitos a autorizacións doutras administracións.
«Simplificar os trámites sempre é bo, sempre que se xogue en igualdade»
Ao presidente da asociación de comerciantes Vilanova Centro, a medida anunciada onte polo alcalde Gonzalo Durán parécelle ben. E é que el o ten claro: «A burocracia, neste país, é un dous atascos máis grandes que temos e que padecemos», sinala. Por iso, ao seu xuízo, todo o que signifique eliminar trámites e papeleos é, para el, unha boa noticia. A condición de que, claro, garántase que todo o mundo vai xogar coa mesma baralla. «Que se axilicen vos trámites á hora de abrir un negocio, estupendo. Non pode ser que teñas que estar coa porta pechada porque falta un papel. Pero despois, hai que vixiar que todo ou mundo cumpre coas súas obrigas, que todo ou mundo ten as cousas como ten que teas», sinalaba onte o presidente da principal asociación de comerciantes vilanovesa. Si cúmprense eses requisitos de vixilancia e control, di Cardalda, en Vilanova deuse un gran paso adiante para mellorar e agilizar as condicións que desemboquen na implantación de todo tipo de negocios e de comercios.
Fonte: La Voz de Arousa
A Asociación de Empresarios de Deza organiza un curso de actualización en planificación de xestión comercial dirixido a directivos e xerentes de pequenas e medianas empresas. As clases impartidas en colaboración coa Confederación de Empresarios de Pontevedra e coa Escola de Negocios Novacaixagalicia, terá unha duración de 60 horas. Desenvolveranse a partir do 27 de xaneiro e durante seis semanas, os venres pola tarde en horario de 16.30 a 21.30 horas e os sábados de 9 a 14 horas.
Os profesores serán o ex director de operacións de Conservas Antonio Alonso, Gerardo Estévez Suárez, o exdelegado de vendas de Product Manager de Novards Nutrition, Jesús Negreira del Río, o exresponsable de desenvolvemento de negocios de Sun Microsystem Ibérica, Carlos Otero Barros, e o que foi xefe de vendas Division Food Service de Pescanova Alimentación, Juan Carlos Vaz.
Fonte: Faro de Vigo
''É un recoñecemento ao bo traballo e a traxectoria da nosa asociación de comerciantes e ás distintas administracións aquí hoxe representadas, e que se caracterizan polo seu apoio ó sector e o impulso ás iniciativas que favorecen o seu crecemento. Con iso tamén demostramos que esta axuda que se nos presta non é de balde'', dixo este mércores Rocío Louzán.
Con esta palabras, a presidenta da asociación de comerciantes Zona Aberta, de Vilagarcía, expresou a súa gratitude á Xunta de Galicia, representada pola directora xeral de Comercio, Nava Castro; ao alcalde, Tomás Fole, e ao director territorial de Novagalicia Banco, Javier Villaronga.
O escenario do acto foi a sé de Zona Aberta, e o motivo, a entrega a este colectivo dunha mención honorífica por parte do Ministerio de Industria, Turismo e Comercio, ao considerar o xurado dos premios convocados para os centros comerciais abertos que as súas propostas e actividades acreditan un alto nivel de calidade.
Louzán subliñou que entre os méritos que tivo en conta o xurado figura a estabilidade e a continuidade, que é unha consecuencia da profesionalización que permite a Zona Aberta contar cunha xerente, Zulema Fresco, que realiza o seu labor cun contrato indefinido.
Esta asociación comezou a súa andadura no ano 1994, e desde entón son cinco os presidentes que figuran no seu historial: José Vázquez, Amado Cascallar, Ramona Pérez, Sofía Beiras e Rocío Louzán, que expresou o seu agradecemento a todos eles. “Eles puxeron todo ou seu empeño e esforzo persoal, así como as súas xuntas directivas”, dixo, antes de subliñar que a clave do éxito estriba na confianza dos asociados.
Este é o segundo galardón que premia o traballo despregado ata a data polo colectivo que representa á maior parte do sector en Vilagarcía, porque no ano 2009 foi galardoado co primeiro premio no I Gala Provincial do Pequeno Comercio.
“Este galardón vén a poñer de manifesto o traballo que leva a cabo esta organización, con iniciativas innovadoras coas que non só involucra na promoción ó sector, senón tamén aos veciños, conscientes dá súa importancia para a vitalización dás rúas”, afirmou Nava Castro.
Fole agradeceu a implicación de Zona Aberta nas actividades que promove o Concello, a súa capacidade para captar a atención dos veciños, e subliñou que o recoñecemento público é “unha gran noticia para despedir o ano”.
Fonte: Diario de Pontevedra
A Consellería de Economía e Industria pon en marcha unha nova edición da campaña Este inverno presume de praceiro/a para poñer en valor a figura profesional dos praceiros ao tempo que se incentiva o consumo e se promocionan e visibilizan os mercados e prazas de abastos como referentes na compra de produtos frescos. Durante esta campaña os clientes de 102 mercados, a práctica totalidade dos existentes en Galicia, escollen ao seu praceiro favorito e participan en sorteos de bonos de compra para consumir na propia praza.
Tal e como asegurou a directora xeral de Comercio, Nava Castro, que presentou esta mañá a iniciativa en rolda de prensa, o apoio aos mercados e ás prazas de abastos é un dos obxectivos estratéxicos recollidos no Plan Ágora, Agora Re-comercia de reactivación e modernización do pequeno comercio posto en marcha pola Consellería de Economía e Industria. “O noso obxectivo é consolidar as prazas de abastos como unha rede de centros líderes na venda do produto fresco e perecedoiro, onde se leve a cabo unha venda moderna con servizos, diversidade e excelencia capaz de unir a tradición de compra ao tempo que se dá resposta ás novas necesidades dos consumidores”, explicou Castro.
Segundo a directora xeral de Comercio, “con Este inverno presume de praceiro/a queremos recoñecer a profesionalidade dos praceiros e praceiras, premiando tanto a clientes como a comerciantes, ao tempo que poñemos de relevancia a importancia dos mercados e prazas de abastos como dinamizadores do comercio de proximidade e escaparates do produto galego para visitantes e turistas”.
Nava Castro explicou que durante a campaña, que se desenvolve entre os días 12 e 23 de decembro e entre o 9 e 20 de xaneiro, incentivando o consumo no período previo e inmediatamente posterior ao Nadal, os clientes reciben por cada compra unha papeleta para votar polo seu praceiro favorito.
Entre todas as votacións recibidas celebraranse dous sorteos, un mañá, día 23, e outro o 20 de xaneiro, nos que se extraerán tres papeletas que resultarán premiadas con 75, 50 e 25 euros en bonos para consumir na propia praza. O mellor praceiro ou praceira de cada mercado sairá do reconto de todos os votos recibidos, e os elexidos serán recoñecidos e homenaxeados publicamente nun acto oficial no mes de febreiro.
Máis de 1.300.000 votos na edición anterior
Na primeira edición desta iniciativa a participación dos clientes e consumidores recolléronse 1.300.000 votos que supuñan outras tantas vendas producidas en 92 prazas de abastos durante o mes e medio que durou a campaña. Máis de cincocentos clientes das prazas galegas foron premiados cun total de 26.700 euros repartidos en bonos ou cupóns para comprar novamente nas diferentes prazas de abastos, co que tanto praceiros como clientes resultaron premiados.
Fonte: Xunta de Galicia
O impulso e dinamización do sector comercial galego é un dos eixos estratéxicos de actuación da Consellería de Economía e Industria, especialmente no tocante á protección e modernización do comercio de proximidade. O departamento que dirixe Javier Guerra, que ten en marcha o Plan Ágora-Agora Re-comercia para mellorar a competitividade do comercio galego, ten na Lei do Comercio Interior de Galicia unha ferramenta eficaz coa que se lle dá seguridade xurídica ao sector vinte anos logo da anterior normativa, regulando realidades comerciais como as outlets, os centros comerciais abertos ou as feiras de oportunidades.
A Consellería de Economía e Industria deu resposta con esta lei ás demandas dos comerciantes sen descoidar a protección dos consumidores, contribuíndo á modernización do pequeno comercio e introducindo melloras antes non recolleitas na normativa. A norma, orientada a ordenar e equilibrar o comercio interior de Galicia conforme as súas necesidades e as súas características específicas, e procurando a necesaria protección do comercio de proximidade, regula aspectos tan importantes como as promociones e as rebaixas, prohibindo rebaixas encubertas. A liberdade no uso do idioma, a prohibición de vendas fora do sector e a regularización de váles de compra, así como a firmeza na prohibición de actividades desleales, son outros dos aspectos que están recollidos nesta nova lei, que crea tamén o corpo de inspectores de Comercio para velar polo seu cumprimento.
O fomento do asociacionismo entre os comerciantes e a colaboración do sector coa administración son apostas estratéxicas da Xunta e están recollidas neste texto legal, que entrou en vigor fai case un ano. O Goberno galego está desenvolvendo todos os mandatos previstos na nova lexislación, con especial atención ás iniciativas orientadas de cara á dinamización do pequeno e mediano comercio, que está representado en todos os órganos de nova creación e interacción coas administracións.
As Mesas Locais de Comercio, ampliamente demandadas polos comerciantes, son unha das figuras creadas nesta nova lei e xa están en marcha en toda a xeografía galega, funcionado como órganos de participación do sector no ámbito local de coordinación do traballo das asociacións coas administracións. Tamén se creou o Consello Galego de Comercio, un órgano de colaboración e traballo directo con todos os axentes implicados no desenvolvemento da actividade comercial de Galicia e unha plataforma de diálogo aberto co sector a favor do seu crecemento.
MESAS LOCAIS DE COMERCIO
As Mesas Locais de Comercio, creadas na nova Lei de Comercio Interior de Galicia para fomentar o diálogo e a coordinación entre a administración, os comerciantes e os consumidores no deseño e execución das políticas comerciais que lles afectan, son un lugar de encontro, un foro de debate e participación onde teñen voz e voto o comercio de proximidade, os consumidores e os concellos. Informar as campañas de promoción do comercio que se desenvolven con fondos públicos, incluídos aqueles que sexan desenvolvidos polos concellos, elaborar informes para a realización de feiras de oportunidades ou actuar como órgano consultivo en todas as cuestións que afecten ao comercio local son algunhas das funcións destes organismos, que tamén poderá propoñer aos concellos medidas, iniciativas e propostas en materia comercial.
Na actualidade constituíronse xa un total de 117 mesas locais de comercio, mentres que un total de 38 están en proceso de constitución. As deputacións provinciais asumen as funcións da Administración local na Mesa Local de Comercio naqueles municipios que non contan cun número mínimo de vinte comercios retallistas ou cando non existe asociación de comerciantes.
CONSELLO DE COMERCIO
O Consello Galego de Comercio, creado na nova Lei de Comercio de Galicia como un órgano de colaboración e traballo directo con todos os axentes implicados no desenvolvemento da actividade comercial de Galicia é unha plataforma de diálogo aberto co sector a favor do seu crecemento.
O Conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, presidiu o pasado mes de outubro a primeira reunión deste Consello, que se configura como un órgano colexiado de participación, asesoramento e colaboración coa Administración Autonómica na ordenación da actividade comercial, garantindo e defendendo os intereses xerais en materia comercial.
Entre as funcións do Consello Galego de Comercio destaca a emisión de informes sobre os proxectos normativos de ordenación do comercio e da actividade comercial, traballar nos informes e consultas sobre comercio que lle requira a Consellería competente na materia, formular propostas para fomentar a mellora do tecido comercial galego, así como outras funcións de dinamización que se lle poidan requirir.
Deste xeito, créase por primeira vez na Comunidade Autónoma de Galicia un órgano de colaboración e consenso para promover a participación da sociedade na mellora e no desenvolvemento da actividade comercial en Galicia, mediante unha composición plural na que atoparán cabida todos os axentes que operan no sector.
Fonte: Atlántico Diario.
O Ministerio de Industria, Turismo e Comercio recoñeceu o valor do traballo realizado pola asociación de comerciantes de Vilagarcía Zona Aberta. O colectivo que dirixe Rocío Louzán recibiu a notificación dunha mención honorífica concedida polo goberno central.
A directora xeral de Comercio da Xunta, Nava Castro, e o alcalde da cidade Tomás Fole, reúnense hoxe cos comerciantes para valorar o galardón.
Fonte: Faro de Vigo
Un tótem multimedia ofrece información sobre os produtos que están á venda e de receitas saudables
A praza de abastos de Portonovo participa nun proxecto piloto da Consellería de Economía e Industria que ten por obxectivo "contribuír á modernización dos mercados e sumar aos seus usuarios á xente máis nova". Consiste na instalación de puntos de información interactivos en cinco mercados de abastos da provincia. Ademais de Portonovo, participan nesta iniciativa que presentou onte na vila a directora xeral de Comercio, Nava Castro, os mercados de O Grove, O Porriño, Bueu e Caldas de Reis.
Nestes dispositivos poderase consultar información sobre os produtos que están á venda en cada un dos mercados, suxestións de receitas para elaborar con eles, e os servizos existentes na propia praza e información turística da zona, así como menús saudables elaborados pola Consellería de Sanidade.
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, asegurou que a iniciativa, posta en marcha a través da Oficina Provincial de Comercio, forma parte da aposta de Economía e Industria por "revitalizar e dinamizar os mercados municipais, para convertelos en puntos de referencia para a compra de produtos frescos e de calidade, onde se leve a cabo unha venda moderna con servizos, diversidade e excelencia". Inclúe unha convocatoria de axudas para apoiar a dinamización da actividade e a modernización das prazas.
Fonte: Faro de Vigo
A Consellería de Economía e Industria levou a cabo onte catro sorteos de cheques de desconto de ata 75 euros en cada unha das prazas da comarca de O Baixo Miño. O delegado territorial da Xunta, José Manuel Cores Tourís, presidiu o sorteo que tivo lugar na praza de abastos de Tui, xunto co alcalde, Moisés Rodríguez.
Fonte: La Voz de Vigo
O Concello das Pontes súmase este ano ao concurso Presume tamén de praceiro e praceira, despois de que fose escollido pola Consellería de Economía e Industria, indicou o Concello na súa web. O próximo 20 de xaneiro celebrarase o segundo sorteo, cos cupóns que se repartan entre os clientes do mercado municipal entre os días 9 e 19. Tres usuarios, que deberán estar presentes no momento da elección ao azar, serán os agraciados con tres cheques de compra por valor de 75, 50 e 25 euros. Estes talóns poderanse cambiar nos postos da praza de abastos municipal ata o 28 de febreiro. Con esta iniciativa, tanto o Concello como a Xunta pretenden promocionar o mercado e incentivar o consumo de produtos perecedeiros frescos.
Fonte: A Opinión da Coruña
A Praza de Portonovo foi a primeira en estrear o novo tótem multimedia co que ven de dotado a Consellería de Economía e Industria a través da Dirección Xeral de Comercio.
Este dispositivo, que se instalará tamén a xeito de proxecto piloto nos mercados municipais do Grove, O Porriño, Bueu e Caldas, servirá para achegar a poboación ás novas tecnoloxías ó tempo que moderniza estes espazos de venda de productos frescos.
A instalación destes puntos de información son un paso máis na implantación do Plan Ágora que inclúe o proxecto Recomercia deste departamento autonómico. Con el séguese adiante na dinamización destes espazos de venda tradicionais.
Esta dotación ven a unirse a outras accións da Consellería que dirixe Javier Guerra, que tamén ten en marcha unha convocatoria de axudas para a dinamización e modernización doutros eidos destas prazas de abastos, co fin de facelos máis competitivos.
Máis información
A Asociación de Bolseiros da Fundación Barrié celebrou onte o seu tradicional encontro de Nadal, na que máis dun centenar de emprendedores, representantes de empresas e bolseiros da propia entidade debateron sobre distintos proxectos de éxito que se levaron a cabo en Galicia durante os últimos anos.
A xornada, que levaba por título "Oceános azuis: aproveitando as oportunidades da crise", contou coa asistencia do presidente de Portos do Estado e presidente da Asociación de Bolseiros da Fundación Barrié, Fernando González Laxe. Laxe destacou a importancia do encontro como unha plataforma para encontrar aos novos talentos da sociedade galega: "A asociación de bolseiros é o grupo de cerebros máis importante que ten Galicia, preto de 800 persoas formadas no estranxeiro con máster e que se reúnen dúas veces ao ano, onde se tocan certos temas cunha alta profundidade, dende moitas dimensións,".
O presidente da asociación, que foi bolseiro da Barrié en 1977, insistiu na importancia de que os novos valores se dean a coñecer en actos como o que tivo lugar onte na sede da fundación. "É unha reunión como a que facemos en xuño, de gran transcendencia, e eu creo que os poderes públicos tiñan que fixarse no gran potencial que teñen todos estes bolseiros, porque isto demostra o que avanza un país e que aquí hai capital humano", apuntou González Laxe.
De feito, a xornada contou coa participación de dous antigos bolseiros da fundación, José López e Xabier Boullón. Ambos os dous fundaron as súas propias empresas, Bequant e FBA Consultoría, aproveitando a formación e a experiencia adquiridas no estranxeiro a través das súas bolsas. Na mesa redonda tamén interviñeron outros emprendedores galegos de éxito como David Bello, Carme Pampín e Antonio Muiños.
Fonte: El Ideal Galego
Os usuarios do mercado elixirán ata o 20 de xaneiro os seus dependentes favoritos
Doloes Míguez, Maribel Pérez e Irene Illade son as tres primeiras gañadoras dos premios outorgados na campaña "Este ano 2011 presume tamén de praceiro/a", organizada dende a Dirección Xeral de Comercio de la Xunta de Galicia en colaboración co concello do Porriño.
Ata o próximo 20 de xaneiro, os usuarios da praza de abatos poden elixir o mellor placero ou placera e gañar un cheque de compra (dous de 75 euros, dous de 50 e outros dous de 25 euros) para gastar en calquera dos postos da mesma praza de abastos. Os vendedores entregan aos seus clientes coa súa compra un cupón, que deben encher indicando o posto de venda ao que pertence e depositalo nunha urna instalada para o efecto.
O Concello de Curtis participará por segundo ano consecutivo na campaña que promove a Dirección Xeral de Comercio "Este inverno presume de praceiro".
O pasado venres 23 de decembro celebrouse o primeiro dos sorteos entre os clientes do mercado municipal e resultaron gañadores José Sande Castelos, que obtivo o primeiro galardón, valorado en 75 euros; Lorena Caínzos Fernández, con 50 euros, e Tomás Rocha Prado, cun terceiro premio valorado en 25 euros.
O próximo 20 de xaneiro celebrarase o segundo sorteo desta campaña, que ten por principal obxectivo promover as vendas. O alcalde, Javier Caínzos, anima os veciños de Curtis a participar nesta campaña e achegarse ao mercado os 9 e 23 de cada mes.
Fonte: La opinión de A Coruña
A iniciativa “Innterconecta-Galicia” da Consellería de Economía e Industria mobiliza 60 millóns de euros co obxectivo de financiar proxectos de innovación de emprendedores e centros tecnolóxicos.
A Consellería de Economía e Industria e o centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico (CDIT) impulsan conxuntamente o programa Innterconecta-Galic ia mediante o que cofinanciarán proxectos de I+D en áreas produtivas estratéxicas executados por consorcio de empresas galegas coa colaboración de centros públicos de investigación.
Este programa é obxecto dunha convocatoria competitiva que foi publicada no BOE o 3 de novembro cuxo prazo de presentación de solicitudes rematou o pasado 14 de decembro. O Innterconecta-Galicia mobilizará un total de 60 millóns de euros entre achegas públicas e privadas a partes iguais. En concreto, dos 30 millóns de investimento público o 70% procede dos FEDER, executado polo organismo encargado da xestión destes fondos polo Ministerio de ciencia e Innovación (CDTI) e o 30% restante é achegado pola Xunta.
O cofinanciamento por parte da Administración autonómica foi un requisito necesario para percibir os fondos europeos que converteu a esta comunidade, xunto con Andalucía, na única en poñer en marcha esta iniciativa. Os proxectos candidatos a recibir financiamento ao amparo desta convocatoria teñen que estar liderados por consorcios de empresas situadas en Galicia e que dispoñan dun orzamento mínimo de 1,5 millóns de euros. Deberán ter como finalidade tanto a creación como a mellora de produtos, procesos e servizos e presentar una clara orientación ao mercado.
En definitiva, ten que tratarse de grandes iniciativas integradas de desenvolvemento experimental e de carácter estratéxico, con gran dimensión e que teñan como obxectivo o desenvolvemento de tecnoloxías novidosas en áreas tecnolóxicas de futuro con proxección económica e comercia a nivel internacional, supoñendo ao mesmo tempo un avances tecnolóxico e industrial relevante para a comunidade galega.
O consorcio solicitante ha de estar formado por entre tres e dez empresas e os gastos financiables contemplan a harmonización de activos fixos, horas de persoal propio, materiais, subcontratación e gastos xerais. A subvención pode acadar o 40% para grandes empresas e o 50% para medianas e os 60% para pequenas.
O proxecto durará como máximo tres anos e esixirase a participación relevante –mediante a súa subcontratación- de organismo públicos de investigación tales como as universidades.
O Goberno galego afonda así na liña da cooperación institucional co Executivo central que está a permitir o aproveitamento dos fondos estruturais en proxectos innovadores dirixidos a incrementar a capacidade competitiva e o crecemento de Galicia mediante esforzos coordinados entre empresas e organismos públicos de investigación.
O programa Feder Innterconecta financia proxectos desenvoltos en rexións de converxencia e persigue a mellora do nivel tecnolóxico das empresas mediante o fomento da investigación, o desenvolvemento e a cooperación público-privada en áreas tecnolóxicas estratéxicas, neste caso de Galicia. Esta orientación concorda plenamente co Plan Galego de Investigación, Innovación e Crecemento 2011-2015, que sitúa na sinerxia de intereses de innovación, entre empresas e na valoración do coñecemento producido nos centros de investigación públicos, dúas das súas principais prioridades de cara a estimular a competitividade e o crecemento da economía galega.
Fonte: La opinión de A Coruña
O ano 2012 que empeza o domingo será o de maior número de feiras ou salóns comerciais de carácter internacional que se celebren en Galicia, cun total de sete. Así o certificou onte o Ministerio de Industria, coa publicación no Boletín Oficial do Estado (BOE), como é habitual nestas épocas do ano, do calendario oficial de feiras comerciais internacionais para o seguinte exercicio. As sete feiras internacionais que acollerá a comunidade -o 6,5% das 107 que haberá en toda España, a maioría en Madrid e Barcelona- supoñen duplicar os certames dese rango dos últimos anos.
En Galicia, dende os anos oitenta e ata 1998 a categoría de feira internacional era obtida pola Semana Verde de Silleda e pola Feira Internacional de Mostras do Noroeste de Ferrol. Silleda quedou soa durante os catro anos seguintes, ata que en 2003 se sumou ao listado Conxemar, con sede en Vigo. En 2005 o número de feiras internacionais ascendeu a tres, con Termatalia de Ourense, que xa só perdería esa categoría de forma puntual en 2007, recuperándoa ao ano seguinte.
En 2009 ás xa citadas Semana Verde de Silleda, Conxemar de Vigo e Termatalia de Ourense uniuse puntualmente -organízase cada seis anos- e tamén en Vigo a feira pesqueira internacional World Fishing Exhibition, o que fixo que se lograse o ata agora maior número de salóns de carácter internacional, con catro.
Subvención estatal
Tras a volta á normalidade de 2010 e 2011, cos tradicionais tres salóns internacionais, en 2012 o Ministerio de Industria decidiu recuperar a Feira de Mostras ferrolana e incorporar ao listado á Feira da Construción de Galicia (SICO) que se celebrará en Vigo, a Navalia que terá lugar tamén na mesma cidade e a Funergal que acollerá Ourense.
A elección por parte do Goberno dunha feira ou salón comercial como de carácter internacional leva consigo importantes beneficios. Entre outras cuestións, a obtención da categoría internacional é un requisito indispensable para poder recibir subvencións con cargo aos Presupostos Xerais do Estado. Igualmente, a categoría internacional dunha feira comercial outorga facilidades aduaneiras aos produtos que se exhiben nela.
Fonte: El País
O “Coaching” aterra en Galicia: Compañías de novas tecnoloxías, fabricación en planta, conservas, construción, servizos e franquicias de tendas contratan “adestradores de equipos” para corrixir nichos improductivos.
Aínda que en Galicia, e o resto de España, é unha novidade, con nome inglés incluído xa que se optou polo vocábulo anglosaxón, o coaching leva anos dando resultados en Estados Unidos, Reino Unido, Australia e Nova Zelanda. Trátase de xestionar mellor os equipos e o talento dunha empresa (ou a comunicación dun político, por exemplo) para que sexa máis eficaz, eliminando os limbos improductivos que existen en moitas compañías. O reto? Que a cadea funcione mellor, ser máis eficaz e, en definitiva, mellorar a facturación. En Europa, converteuse en habitual en Alemania e en Francia, que o usan ata para axudar a facer a tese aos doctorandos.
Aínda que non é común na comunidade escoitar a un empresario dicir "necesito urxentemente un coach, teño un problema difícil", esta técnica penetrou tímidamente nos últimos tres anos de modo que as primeiras empresas que a probaron xa poden falar de resultados positivos nos seus números. Son máis de 40 as firmas galegas que utilizan na actualidade o coaching para mellorar a súa estratexia ou arrinxar nichos produtivos que frean o seu crecemento. Son empresas relacionadas coas novas tecnoloxías (TICs), tanto grandes como pequenas, fabricación en planta, conservas, construción, servizos e franquicias de tendas, distribuídas a partes iguais entre Vigo, Santiago e A Coruña e só tres en Ourense. Así o describe Daniel Álvarez, o primeiro en introducir en Galicia o coaching fai agora cinco anos e con compañía propia: QCoach Desenvolvemento Directivo. Aínda son poucos os coaches, centrados en exclusiva en xestión de talento partindo das experiencias dos países anglosaxóns. De feito, non existe unha carreira que permita sacarse un título oficial de coach and trainer.
Como corrente novedosa, aínda non existen estatísticas oficiais sobre a actividade dos coaches en Galicia. De feito, funciona máis polo boca a boca e lanzarse a esta aventura de contratar un xestor depende basicamente da sensibilidade da dirección dunha empresa por innovar e fomentar o talento no seu equipo. "Calculamos que un 5% das pemes e un 40% de compañías grandes de Galicia utilizarán o coaching", indica Daniel Álvarez, a modo de previsión.
Un exemplo de éxito empresarial a través desta técnica? "Unha empresa de seis traballadores. O empresario traballou a súa capacidade de dirección de persoas. O resultado foi que delegou gran parte do seu traballo para dedicarse ao que máis aportaba: conseguir negocio. Agora necesita estar pouco tempo na oficina e cando está é para informar e ser informado, o que facilita o traballo de todos e permítelles innovar. O persoal tamén o agradece e mellora o clima", conta Álvarez, quen asegura que en época de crise o coaching é máis que apropiado, para redirigir equipos ás veces con menos xente. Como curiosidade, no Reino Unido o 90% das compañías con máis de 2.000 empregados utilizan coaches e, nas medianas, xa ascende ao 70% das firmas con máis de 200 traballadores.
Daniel Álvarez - ´Coach´ internacional e de negocios con certificación de calidade
"Unha persoa non pode aportar o 100% se non está motivada no traballo"
"O empregado debe ser un aliado; a el tamén lle interesa coidar o seu posto"
No mundo só hai na actualidade 33 trainers oficiais. O vigués Daniel Álvarez é un deles. Xunto ao seu compañeiro Joaquín Dosil comezaron con QCoach en 2007, aproveitando a súa experiencia na psicología do deporte e en dirección de empresas. Deixou a súa carreira de directivo no BBVA para apostar por esta técnica e hoxe codéase cos mellores mestres: Andrea Lages, Joseph Ou´Connor e Otto Laske, cos que creou en Galicia a asociación Approaching, con conferencias anuais, o que converte á comunidade galega nun referente en España.
A clave está na dirección ou no persoal?
Anímanse máis as grandes compañías?
Como cambia o coaching dunha peme a unha multinacional?
Tense en conta a xerarquía?
O empresario galego é reacio?
É a receita en época de crise?
Fonte: Faro de Vigo
Emilio González Iglesias, presidente do CCA de Ourense Centro, Anxos Marco e Jorge Cachaldora, ambos os dous membros da directiva, manifestaron o pasado martes nunha rolda de prensa desenvolvida nas instalacións do CCA, a necesidade de que se adopten medidas que favorezan o desenvolvemento comercial da cidade.
Conxuntamente o termalismo, a tradición comercial desta cidade milenaria é un dos grandes activos de Ourense, un activo que normalmente valoran máis os visitantes que os nosos propios concidadáns. Emilio González recalou que "todos debemos sentirnos orgullosos do noso pasado comercial e debemos tomar as medidas axeitadas no presente para que o noso futuro comercial sexa tan valioso como o que herdamos".
O transporte metropolitano eficiente, a integración do AVANT na estación do centro da cidade e supresión das macropontes no calendario laboral serían as tres medidas que mellorarían o sector comercial da cidade e polo tanto, incidirían positivamente no futuro da cidade. Ademais destas propostas, como parte interesada no futuro de Ouresne, o sector comercial tamén reclamou o dereito de ser informados e consultados polas administracións con carácter previo á toma de decisións que afecten á cidade.
Autobús
Lévanse anos reclamando a necesidade de implantar unha rede de autobuses metropolitanos que acheguen aos habitantes dos municipios limítrofes ao centro da cidade. Esta medida ofrecería un servizo de transporte eficiente aos veciños da área metropolitana de Ourense, favorecería o comercio local, por catro e incrementaría a demanda comercial da cidade. O CCa Ourense Centro propón a recuperación do intercambiador en Tras Alameda ou a parada do Parque San Lázaro ou Xoán XXIII, sendo os puntos neurálxicos da cidade xa que cantos menos medios de transporte sexa necesario utilizar para chegar ao punto final, máis demandado será o servizo, posto que ademais de reducirse os custos para o usuario se reducen os tempos, que é o que fai realmente eficiente o transporte.
En total máis de 135 mil viaxeiros veríanse beneficiados, moitos dos cales superan os 60 anos de idade, un colectivo máis vulnerable á hora de facer desprazamento. Todas estas persoas serían potenciais clientes dos negocios da zona centro e, particularmente, do Casco Histórico e a Praza de Abastos. Esta medida, está implantada na maioría das cidades galegas, como Ferrol, A Coruña, Santiago e Lugo, que xa contan co Plan de Transporte Metropolitano. Ligada con esta medida formularon a integración da Estación de San Francisco no trazado do AVANT.
O presidente do CCA explicou que deberían aproveitar igualmente a chegada de visitantes doutras cidades galegas, inicialmente da Coruña e Santiago de Compostela, que agora mesmo se encontran a pouco máis dunha hora e media e poder ofrecer aos habitantes destas cidades unha importante oferta comercial, gastronómica, monumental e termal.
Ourense ten a sorte de dispoñer dunha estación de tren integrada en pleno centro urbano: a estación de San Francisco. Os viaxeiros poden chegar ao centro de Ouresne dende a estación, sen necesidade de ter que usar ningún medio de transporte máis. Este é unha importante vantaxe que ten a cidade. Os actuais trens AVANT terían que ofrecer unha última parada ou un primeiro punto de saída: a estación de San Francisco.
Os membros do CCA recalcaron a comodidade que proporciona que o tren lles deixe ou lles recolla directamente no Centro, sen máis transbordos nin traslados nin máis gastos. Por iso, esta proposta, en consecuencia coa emitida hai uns días por UGT, consiste precisamente en aproveitar a estación de San Francisco como destino final ou punto de inicia do AVANT.
Estación
A integración da estación de San Francisco no trazado do AVANT supoñería un beneficio tanto para os usuarios deste servizo coma para os empresarios do centro. A céntrica situación da estación reportaría máis afluencia de visitantes no centro da cidade, polo tanto sería un importante instrumento revitalizador do centro urbano e os seus negocios. E o investimento sería mínimo, posto que segundo os técnicos, unicamente sería necesario cambiar o tendido eléctrico.
Cidades como Valladolid ou Palencia, ás que chega a AVE, teñen dúas estacións a disposición dos viaxeiros e os usuarios valoran moi positivamente este servizo. Outras cidades como Segovia, Guadalajara ou Tarragona que as súas estacións están afastadas do centro e non dispoñen ningunha estación céntrica, perderon volume de viaxeiros porque os tempos de chegada ao centro da cidade deixan de facer competitivo o tren de alta velocidade, nalgúns casos, tárdase máis en chegar ao centro dende a estación que dende o punto de orixe á estación.
A rolda de prensa finalizou reivindicando a importancia do comercio nesta cidade, e a necesidade de ser oídos e consultado nas cuestións que afecten ao seu futuro.
Fonte: La Región
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia