A asociación de comerciantes busca ocupar os espazos valeiros con opcións de negocio menos arriscadas. A ampliación do horario comercial proposta beneficia a este sector.
Despois de promover a catalogación de Sanxenxo como “municipio de gran afluencia turística” para ampliar o horario de apertura dos comercios, o centro comercial urbano Entretendas proponse realizar un inventario de locais baleiros, “interesantes para as grandes cadeas, franquías e investidores interesados”.
Detrás destas iniciativas está o interese por ocupar os numerosos locais comerciais de Sanxenxo e Portonovo, xa que segundo apuntan desde o colectivo, “os que están baleiros ou sen arrombar” afectan á imaxe que ofrece o sector, “cun traballando e outros ao redor pechados”.
“Esta idea xurdiu hai un ano para tentar encher todos os locais. Sabemos que non estamos ao nivel de Vilagarcía para meter un Zara, pero hai que empezar por algo”, explican na sede do colectivo, que ve nas franquías unha solución ao peche das tendas.
A pesar das restricións que impoñen algunhas marcas -que non se establecen en poboacións con menos de 20.000 habitantes censados-, “este sistema facilita a incorporación ao mercado daqueles pequenos empresarios faltos de recursos ou que non queren arriscar tanto” en época de crise.
“Temos unha gran afluencia de xente durante un seis meses ao ano e o que queremos é que as tendas queden todo o ano e non pechen durante os outros seis, para manter o comercio e que os clientes non se teñan que ir a Pontevedra, Vigo ou Vilagarcía a comprar”, sinala a xerente e portavoz de Entretendas.
Horarios
A proposta realizada polo colectivo de comerciantes na primeira reunión da Mesa Local de Comercio, que suporía ampliar os horarios de apertura dalgúns establecementos, beneficiaría precisamente a implantación na localidade desas marcas máis “recoñecidas” ao igualar as súas condicións de traballo coas pequenas tendas xa asentadas.
“A iniciativa nace por un problema que nos xurdiu este verán entre unha franquía de moda e complementos e un pequeno empresario, porque este queixábase de que os seus horarios eran iguais”, apuntan lembrando que, de saír adiante a idea (que debe recibir o visto e prace do pleno e Industria) “non vai afectar aos autónomos e pemes, que xa abren cando queren”.
Quen si contarían cos mesmos privilexios que a súa competencia serían as “franquías en locais de menos de 150 metros cadrados, porque agora só poden abrir os oito domingos ao ano establecidos por lei, pero así poderían igualar os seus horarios cos do resto”.
Fonte: Faro de Vigo.
Publicación no DOG da ampliación do prazo de xustificación das subvencións convocadas ao abeiro da Orde do 22 de febreiro de 2011, pola que se establecen as bases reguladoras para a concesión das subvencións a concellos de Galicia para a adecuación e modernización de equipamentos comerciais (Código de procedemento IN223A)
Pódense consultar os novos prazos na seguinte ligazón
O alcalde ferrolán, José Manuel Rey Varela, será o encargado de lanzar o chupinazo con que esta tarde, ás 20.45 horas na praza da Constitución, marcarase o inicio da primeira edición da Fashion Night. Na cita participarán un total de 74 establecementos comerciais e de hostalaría da cidade, que abrirán as súas portas entre o nove e as doce da noite, con promocións, aperitivos e cócteles. E acompañándolle, como madriña do evento estará a tamén ferrolá Julia Martínez, xefa de estilismo da revista Telva.
As actividades programadas polo consistorio –que financia a convocatoria a través do Plan Urban– comezarán ao oito da tarde, cunha exhibición da escola de danza de Matilde Pedreira, coa súa obra “Cascanueces” no auditorio da Fundación Caixa Galicia.
Entre as nove e as doce da noite, coincidindo coa xornada de apertura dos diferentes establecementos, realizaranse unha serie de actividades simultáneas. Exhibicións de danza, concursos musicais, queimada, cócteles, pases de modelos, escaparates viventes e exhibicións deportivas forman parte das sesións que se desenvolverán nalgúns locais nestas tres horas. Así mesmo, o escritor ferrolán Rafael Malvido Díaz, asinará libros en Vintage, na rúa Magdalena e inaugurarase, ao nove da noite, unha exposición de Javier Selectos na Galería Sargadelos. No que respecta ao sector da moda, a deseñadora Sara Coleman estará en Boheme, na rúa Magdalena.
Durante todo o día proxectaranse na Fundación Caixa Galicia imaxes dos fotógrafos ferroláns Eloy Taboada, Anxo Manso, José Pardo, Jorge Meis, Helena Segura Torrella, Víctor Rivera Jove, Carlos Carballeira e Carolina Martínez. Ademais, Tribuna para o diálogo organizará unha ruta fotográfica para afeccionados, cuxas imaxes se seleccionarán para a súa exhibición.
Todos os establecementos participantes ofrecerán como agasallo nas primeiras compras –ata esgotar existencias– unha botella de Coca Cola Light de edición limitada, ilustrada por deseñadores de moda.
Ao final á cita sumáronse locais de copas como Galeón –onde haberá un concerto– Negresco –coa primeira copa a metade de prezo– e a Sala Super 8 –onde a festa, cun concerto dos Limóns incluído, celebrarase entre a unha e o cinco e media da madrugada–.
HORARIOS
Locais de moda e hostalaría atenderán ao público entre o nove e as doce da noite
Tráfico > Para facilitar tanto o tráfico rodado como o peonil o consistorio apostou por tomar unha serie de medidas. Entre elas anunciouse o corte da rúa Real e de tramos das da Terra, Igrexa e Magdalena á circulación rodada e a posta en marcha do City-Tren, que desde A Malata realizará varias viaxes ao centro da cidade para trasladar ás persoas que decidan estacionar os seus vehículos nesa zona do municipio. Ademais, habilitaranse zonas de aparcadoiro no recinto do Sánchez Aguilera.
Fonte: Diario de Ferrol
A Cámara de Comercio de Pontevedra anunciou onte o lanzamento do Curso Superior de Community Manager Plus, o primeiro en Galicia que ofrecerá unha formación integral e moi práctica das ferramentas e estratexias para xestionar a comunicación de calquera empresa en redes sociais e as súas estratexias de marketing en liña.
Dirixido tanto a empresarios que necesiten aplicalo á súa propia empresa como a profesionais ou estudantes que queiran dedicarse a unha das carreiras máis demandadas na actualidade, a xestión das redes sociais, o curso ofrecerá ademais unha ampla formación en marketing en liña así como en cultura web (linguaxes web e aplicacións móbiles) e en estratexia de comunicación global que completarán a formación integral dos asistentes.
“Hoxe en día é fundamental apostar polas carreiras con futuro, e a nosa intención é dar unha formación moi práctica en mercadotecnia e redes sociais que poidan aplicar tanto nas súas empresas como abrirse un camiño profesional neste mercado á alza”, asegurou Francisco Moldes, presidente da Cámara de Comercio de Pontevedra. “E para iso contamos con especialistas na materia que poidan explicar eficazmente como desenvolver esta apaixonante profesión, ata agora bastante descoñecida e con escasa oferta educativa”.
O curso estará impartido, cunha metodoloxía moi práctica e nova, por un amplo elenco de profesionais, e coa dirección académica de Paz Pérez Pernas, directora da axencia de Comunicación Creativatotal.com, ex directora de Comunicación de Google en España e Portugal e da Secretaría de Estado de Comercio e Turismo entre outros, e que conta con máis de 25 anos de experiencia en comunicación.
Fonte: Diario de Arousa
A medida, acordada na Mesa Local de Comercio, permitirá máis horario de apertura aos establecementos
A Mesa Local de Comercio constituída onte no Concello de Sanxenxo acordou na súa primeira reunión iniciar os trámites necesarios para solicitar a declaración de municipio de gran afluencia turística. A proposta formulada pola representante do Centro Comercial Urbano Entretendas foi apoiada unanimemente polos membros deste foro de debate que está presidido pola alcaldesa, Catalina González, e no que participaron os concelleiros Marcos Guisasola, Almudena Aguín, Salvador Durán e David Otero, ademais do xefe territorial da Consellería de Economía e Industria en Pontevedra, Ignacio Rial; a xerente de Entretendas, Elisa Franco; os presidentes das asociacións de placeiros dos Mercados Municipais de Abastos de Sanxenxo e de Portonovo, Elena Otero e Emilio Suárez, respectivamente, e a súa homóloga da Asociación de Consumidores O Salnés, Olga Pereira.
A pesar de que Sanxenxo xa foi catalogado no ano 1999 como Municipio Turístico Galego, os integrantes do Centro Comercial Urbano apuntan a conveniencia de contar tamén coa designación especifica recollida na Lei 13/2006, de 27 de decembro, de horarios comerciais de Galicia. Desta forma, naquelas zonas consideradas de gran afluencia turística existe a posibilidade de acometer unha ampliación do horario comercial, en canto á apertura de domingos e festivos, tamén para as franquías, algo non permitido sen esta declaración ao entender que este tipo de establecementos, aínda contando con superficies inferiores aos 150 metros cadrados, pertencen a grandes empresas.
Entretendas defende, pois, que esta medida ademais de beneficiar aos establecementos franquiciados existentes actualmente, favorecería a implantación de novas cadeas comerciais no municipio.
O acordo tomado onte pola Mesa Local de Comercio deberá someterse a consideración do Pleno da Corporación, especificando, entre outros aspectos, o período ou períodos do ano aos que se circunscribe a solicitude e a franxa horaria de apertura diaria solicitada. Á súa vez, a petición, que terá que aprobar en última instancia a Consellería de Economía e Industria deberá acompañarse dos pertinentes informes as entidades e agrupacións competentes nesta materia, como a Cámara de Comercio, a asociación de consumidores, entre outros.
E é que os representantes do comercio local consideran que a ampliación do horario comercial favorecería ao sector, tendo en conta que Sanxenxo é un municipio ao que acode un importante número de persoas para pasear o domingo e os atardeceres de todos os días.
DETALLES
Sanxenxo foi catalogado no ano 1999 como Municipio Turístico Galego
PASOS
O Pleno deberá agora ratificar o acordo adoptado onte pola Mesa Local do Comercio
Queren un Punto de Información da Rede de Innovación do Comercio
Na reunión celebrada onte no Salón de Plenos tamén se deu o visto e prace á proposta de Entretendas de solicitar nunha próxima convocatoria unha subvención á Xunta de Galicia para que o Concello de Sanxenxo conte cun Punto de Información da Rede de Innovación do Comercio, que canalizará todas as actividades informativas en materia de comercio e actuará, por tanto, como órgano mediador entre a Administración autonómica e os comerciantes.
A Mesa Local de Comercio acordou así mesmo celebrar como mínimo unha reunión trimestral, a pesar de que a normativa esixe que teña lugar polo menos unha cita anual. “Queremos que sexa unha comisión de traballo dinámica, con propostas serias, e para elo consideramos necesario manter un contacto mais fluído”, sinalou a alcaldesa. E é que a periodicidade das reunións permitirá axilizar a resolución das propostas que vaian formulando.
Fonte: Diario de Arousa
Santiago, 5 de outubro de 2011.- O conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, presidiu hoxe a constitución do Consello Galego de Comercio, creado na nova Lei de Comercio de Galicia como un órgano de colaboración e traballo directo con todos os axentes implicados no desenvolvemento da actividade comercial de Galicia e unha plataforma de diálogo aberto co sector a prol do seu crecemento.
A Consellería de Economía e Industria está a desenvolver todos os mandatos previstos na nova lexislación, con especial atención ás iniciativas orientadas de cara á dinamización do pequeno e mediano comercio, que está representado en todos os órganos de nova creación e interacción coas administracións.
Javier Guerra presidiu a primeira reunión deste Consello, adscrito á Consellería de Economía e Industria, que se configura como un órgano colexiado de participación, asesoramento e colaboración coa Administración Autonómica na ordenación da actividade comercial, garantindo e defendendo os intereses xerais en materia comercial.
Funcións e eficacia
Entre as funcións do Consello Galego de Comercio destaca a emisión de informes sobre os proxectos normativos de ordenación do comercio e da actividade comercial, traballar nos informes e as consultas sobre comercio que lle requira a Consellería competente na materia, formular propostas e para fomentar a mellora do tecido comercial galego, así como outras funcións de dinamización que se lle poidan requirir.
Composición plural
Deste xeito, segundo explicou Guerra, créase por primeira vez na Comunidade Autónoma de Galicia un órgano de colaboración e consenso axeitado para promover a participación da sociedade na mellora e no desenvolvemento da actividade comercial en Galicia, mediante unha composición plural na que atopan cabida todos os axentes que operan no sector.
O Consello, presidido polo titular da Consellería de Economía e Industria, conta coa directora xeral de Comercio, Nava Castro, como vicepresidenta primeira; co presidente da Federación Galego de Comercio, José María Seijas López, como vicepresidente segundo, e co presidente do Foro Galego do Comercio, Xosé Bangueses García, como asesor.
Ademais, este órgano conta con representantes e expertos da Consellería de Economía e Industria, da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas; da Consellería de Traballo e Benestar; do Consello Galego da Competencia; da Federación Galega de Municipios e Provincias; das Cámaras Oficiais de Comercio; Industria e Navegación; das organizacións empresariais; das federacións de asociacións de comerciantes máis representativas do sector; das asociacións de grandes distribuidores e medianos formatos comerciais; das organizacións sindicais; do Consello Galego de Consumidores e Usuario e do Sistema Universitario de Galicia.
A campaña desenvolverase ata o 15 de outubro. Os participantes deberán deixar os tickets e boletos nunha carpa no adro da igrexa.
A Consellería de Economía e Industria, na súa “aposta pola modernización e dinamización do comercio de proximidade”, impulsa unha nova edición do programa Merca na rúa, que incentivará as compras en cinco concellos da provincia mediante o sorteo de vales agasallo por un valor total de 3.000 euros en cada unha das vilas.
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, presentou esta acción onte en Cuntis, a primeira parada da campaña. A carpa estará instalada no atrio da igrexa de Santa María ata o sábado 15, data na que terá lugar o sorteo, de carácter presencial, noutra instalación máis grande na praza da Constitución. A campaña continuará en Ribadumia, Vilagarcía de Arousa, Nigrán e Soutomaior.
Castro sinalou que esta exitosa iniciativa, que se encadra na aposta estratéxica de Economía e Industria polo pequeno e mediano comercio, “ten por obxectivo incentivar o consumo no comercio de proximidade e dar difusión ao seu valor”. Deste apoio do goberno galego ao sector comercial deixan constancia os máis de 19,2 millóns de euros que a Consellería de Economía e Industria leva investidos en axudas ao comercio da provincia de Pontevedra no que vai de lexislatura. Así mesmo, lembrou o éxito de Merca na rúa desde o seu comezo no 2009 e asegurou que “esta iniciativa permite promover o asociacionismo comercial e fomentar a colaboración entre as asociacións de comerciantes locais e as administracións públicas”.
Sistema. Na presentación participaron tamén a presidenta e o xerente de Cucova (Mª Ascencións Graña e Rafael García), o alcalde Antonio Pena e o deputado provincial José María Bello Maneiro, xa que a Xunta colabora coa Deputación para pór en marcha a iniciativa.
Os participantes recibirán un boleto ao realizar as súas compras nos comercios de Cuntis. Xunto co ticket de compra deberán depositalo na urna instalada na carpa para optar aos premios en metálico.
Fonte: Diario de Pontevedra
Estes establecementos premiarán a fidelidade dos seus clientes con agasallos dun catálogo no que trocar o acumulado coas súas compras. Impúlsase a través da Cidade Dixital
Fidelizar clientes e premiar os que realizan as súas compras na rede de establecementos do comercio de proximidade é o principal obxectivo das diferentes campañas postas en marcha pola Asociación de Comerciantes dá Estrada (ACOE). O colectivo leva tempo traballando, da man do programa A Estrada Dixital, na posta en marcha dun cartón que axude expresamente a alcanzar estes dous obxectivos. As previsións da asociación pasan por que neste mesmo mes máis dunha trintena de tendas poidan pór en marcha esta iniciativa.
A xerente da ACOE, Raquel López, explicou onte que a activación deste cartón atópase pendente unicamente de que a Cidade Dixital realice unhas modificacións no servidor. Cando os técnicos do programa confirmen que todo está listo para pór a funcionar os cartóns, a directiva da ACOE reunirase cos comerciantes que apostaron por sumarse xa ao proxecto para explicarlles como funcionará todo. A intención da asociación é que os comerciantes poidan familiarizarse con todo o dispositivo antes de mergullarse na campaña de Nadal, unha das épocas tradicionalmente máis intensas para a actividade comercial.
Os clientes poderán pedir os seus cartóns a través de internet, nas oficinas da ACOE ou ben cubrindo os impresos que atoparán ao efecto nos establecementos comerciais participantes. Está previsto que poidan recibila nos seus domicilios, na sede da asociación de comerciantes ou no establecemento comercial que prefiran. Unha vez na súa poder, só terán que facilitarlla ao comerciante tras efectuar unha compra para que o pase polo terminal. De maneira inmediata calcularanse os puntos que lle corresponden pola adquisición. Os puntos que vaia acumulando poderá trocalos polos agasallos incluídos no catálogo especificamente configurado para o cartón da ACOE.
Nun primeiro momento as tendas da Estrada que disporán de terminais para estes cartóns de fidelización son Electrodomésticos Rei, Copistrada, Decocasa, Zapping TV, Ana Belén, Thebes, Don Dino, Electrodomésticos Trigo, Libraría Lolimay, Carola Moda, Carrusel Deportivo, A Tenda de Fraber, Tobogán,Rosalán, Marxe Librarías, Innova Ópticos, Estrada Gráfica, Fotocor, O meu Bebé, Código Dixital, A miña Casa, Clínica Dental Compostela, Piccolo, Eifi, Master Rei, MC Fotos, Ambientes, Plusmarca, Farmanatur, Zabat Zapaterías, Casual, Trisquel, Disergal, Bambú ou Lunia, entre outros. A intención da ACOE é que novos establecementos se vaian sumando á iniciativa.
Fonte: Faro de Vigo
Nava Castro visitou o mercado de abastos da Magdalena
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, declarouse onte en Ferrol “plenamente segura” de que as cámaras sobrevivirán á crise causada pola supresión da obrigatoriedade de pagar as cotas. A responsable sinalou que a Xunta vai seguir colaborando con estas entidades, como vén facendo desde hai anos, e explicou que “lles propuxemos crear o portelo único e pór en marcha unha carteira de servizos homoxéneos e con prezos regulados”.
Á marxe das novas funcións que a Xunta poida pór en mans das cámaras de comercio para proporcionarlles vías de ingresos, a directora xeral recoñeceu que haberá que ver se hai que realizar axustes. Segundo lembrou, hai unha comisión de seguimento formada polos secretarios e presidentes das cámaras galegas, con representantes da administración autonómica, para abordar a situación. Dita comisión reunirase este mesmo xoves para tratar sobre a citada carteira de servizos.
“O noso apoio é total e absoluto ao labor que fan as cámaras”, quixo remarcar Nava Castro, que destacou especificamente o importante papel que xogan estas entidades na potenciación da internacionalización das empresas galegas, un labor que agora tamén asume a Confederación de Empresarios de Galicia a través das plataformas que acaba de inaugurar no exterior. A patronal porá en marcha unha rede de 15 oficinas no estranxeiro para o apoio ao comercio exterior, aproveitando as sedes que ten a Xunta.
A directora xeral de Comercio da Xunta acudiu onte ao Mercado Central da Magdalena para acompañar a unha delegación da praza de abastos de Ponteareas na súa visita. No municipio pontevedrés teñen intención de realizar reformas no seu mercado e Ferrol perfílase como un posible modelo a seguir, segundo comentaron a concelleira de Comercio daquel Concello, Marisol Valado, e a secretaria da asociación de vendedores, Marisol Boente.
Nava Castro sinalou que o interese do seu departamento é potenciar os mercados de abastos e unificar a súa imaxe. A responsable manifestou o seu desexo de que no futuro máis dunha praza en Galicia se converta nunha referencia de servizo e calidade como é o mercado da Boquería de Barcelona. Nunha nota de prensa remitida na tarde de onte pola Consellería de Industria informouse de que se van a investir 95.000 euros na modernización do mercado de Recimil e o Centro Comercial Aberto A Magdalena. No que vai de mandato, a Xunta destinou 1,2 millóns ao pequeno e mediano comercio da cidade.
Fonte: Diario de Ferrol.
O Concello de Vedra está a acometer a construción de beirarrúas na parroquia de Ponte Ulla. A actuación afecta a un total de 70 metros do vial que une a rotonda da estrada provincial cara a Gundián coa N-525, no lugar de O Castro. Segundo informaron a este diario fontes municipais, “as beirarrúas estanse a habilitar non lado dereito da estrada, en dirección á xeral”. Ditas beirarrúas contarán cun ancho de 1,50 metros, deixando un espazo a maiores neste tramo para aparcadoiros – cunha lonxitude de 2,50 metros -. A actuación conta cun orzamento de 28.323,41€ a través do Plan Agora Re-Comercia para a adecuación e modernización de equipamentos comerciais nos municipios. As obras no lugar acabarán a principios deste mes.
Fonte: El Correo Gallego
Tamén saca a concurso a obra de saneamento en O Beloso e Ou Souto-Antepazo
A Xunta de Goberno Local de Bueu aprobou onte o expediente de licitación da obra de reurbanización e humanización da rúa Matilde Bares, cun orzamento de 240.000 euros e que será financiada pola Consellería de Industria e o concello buenense.
O alcalde, Félix Juncal, explicou que se procederá á renovación de todos os servizos e o pavimento da rúa, gañando en calidade e comodidade para os veciños e usuarios. “Instalaremos un colector de augas pluviais dun diámetro considerable, seguindo a liña aplicada nas rúas paralelas en dirección a Banda do Río, de xeito que nos dotamos dunha infraestrutura que evite problemas de inundacións”, indicou o rexedor.
Neste sentido, o Concello pretende que esta rúa teña un aspecto completamente diferente ao actual coa reforma, de modo que sexa máis agradable para os cidadáns. A iso contribuirá tamén a instalación de xardineiras e outro mobiliario urbano.
Juncal destacou que con esta actuación, xunto á de humanización de Ramón Bares, que xa foi licitada pola Deputación, practicamente culmínase a primeira fase de reurbanización do centro urbano. Ademais, adiantou que a próxima obra deste estilo acometerase no tramo de Castelao entre Pazos Fontenla e a avenida de Cangas e a rúa Canibelos.
MESMA LIÑA. “O Goberno municipal entende que este tipo de obras son fundamentais para os veciños e para ou progreso da vila, de aí que apostemos por seguir investindo na renovación das nosas rúas, ao igual que se traballa na mellora dos servizos no rural”, engadiu o alcalde, Félix Juncal.
Neste aspecto, o rexedor destacou que na reunión de onte, a Xunta de Goberno Local tamén aprobou iniciar o proceso de licitación negociada das obras de saneamento en O Beloso e o Souto-Antepazo, na parroquia de Cela, por importe de 62.000 euros, aproximadamente.
“Trátase de completar este servizo nos lugares indicados, acometendo algúns tramos da rede de sumidoiros pendentes”, sinalou o alcalde, quen matizou que este tipo de actuacións continuarán no futuro noutros barrios desta e outras parroquias.
Fonte: Diario de Pontevedra
A directora xeral de Comercio, Nava Castro, estivo presente onte na presentación
A Federación de Prazas de Abastos de Galicia (Fepragal) presentou onte no mercado de abastos de Bueu un novo programa de accións para a revitalización, modernización e unidade das prazas. A presentación contou coa presencia da directora xeral de Comercio, Nava Castro, o alcalde de Bueu, Félix Juncal e a deputada provincial Begoña Estévez, entre outros.
Castro destacou durante a intervención que a Consellería de Industria “apostou pola modernización do comercio de proximidade” e fixo un repaso das iniciativas postas en marcha dende o seu departamento. Citou a campaña de recuperación da imaxe dos mercados, a liña de axudas aos concellos destinada a remodelación das zonas do comercio de proximidade e incluso o portal web do comerciante.
Fonte: Faro de Vigo
Un acto ao que asistirán 2.500 persoas
Coa organización da Pasarela de Moda o CCA Carballo fai unha aposta por innovar, despois de oito edicións de éxito, e incorpora para esta novena novos colaboradores, constituíndo así un equipo con novos reforzos para lograr pór en marcha un espectáculo atractivo e de radiante colorido.
Os organizadores do CCA contan para esta aposta coa colaboración do Concello de Carballo e a Dirección Xeral de Comercio, así como colaboracións diversas desinteresadas. A realización do desfile require un investimento de 25.000 euros.
Equipo organizador. A asociación que agrupa aos comerciantes carballeses está presidida por Xaime Viqueira e da xerencia ocúpase Carmen Freire.
Da coordinación do desfile encárgase un equipo multidisciplinar encabezado por José Luís Castro, ademais de Toni Mato, Rosa Cotelo e un grupo de colaboradores. Este equipo incombustible traballou duro, ocupando os seus momentos de lecer, e mesmo algún as súas vacacións, neste proxecto, con moita ilusión e o obxectivo de presentar ao público unha posta en escena de certa calidade.
O cambio de escenario supón trasladar o desfile ao centro da cidade, concretamente ao mercado de abastos, onde se dispuxo un aforamento de 2.500 persoas. Esta festa da moda funciona como un perfecto escaparate no que exhibir o potencial de que goza o comercio de Carballo, un sector moi dinámico que supuxo un importante motor para a economía da comarca de Bergantiños, situando á súa capital na vangarda comercial das cidades galegas.
A cita atraerá a presenza dun público numeroso, como ocorreu nas anteriores edicións, dado que o sector da moda é un dos que máis interese esperta na actualidade. Os organizadores esperan que acudan ao evento persoas de toda a franxa da Costa da Morte e as zonas da Coruña e Santiago.
Nesta iniciativa participan vinte empresas locais
A esta festa da moda súmanse unha vintena de empresas locais como A Rúa, Modas Salva, Coco Moda, Calzados Kioba, Moda Suárez, Benetton, Mónica Veciño, Alonso Moda, Tiana, Amar Moda, Tamara, Orchestra, Calzados Katy, O Barco dos Soños, Calzados Anido, Meigallo, Multiópticas Americana, Federópticos Nicolás, Perruquería Reflexos e Calzados Chiquikds. Na pasarela presentaranse as novas coleccións destes establecementos coas últimas tendencias.
Fonte: El Ideal Gallego
María José de la Puente
PRES. ASOCIACIÓN DE COMERCIO LOCAL
A semana pasada anunciábase a iniciativa dalgúns comerciantes da cidade por crear unha organización que aglutinase a todas as asociacións do sector. A nova entidade nace co obxectivo de pór en firme todas as demandas e obxectivos do pequeno comercio coruñés.
A recentemente elixida portavoz da Asociación do Comercio Local Coruñés, María José de la Puente–e presidenta da Asociación Distrito Picasso– confesa que aínda non tivo tempo para adaptarse ao seu novo cargo, pero coñece dabondo as motivacións que levaron ao pequeno comercio local a constituír a nova entidade.
—Como xurdiu a iniciativa de integrar todas as asociacións de comerciantes nunha?
—Xurdiu das reunións que tiveramos anteriormente, tanto no Concello, como na federación provincial, cando os portavoces das distintas asociacións da Coruña decidimos unirnos para ter unha soa voz a nivel local.
—Cales son os obxectivos prioritarios da entidade?
—O máis importante, por agora, é manter ao comercio coruñés unido. Isto xa se estaba notando desde hai algún tempo, especialmente, despois da manifestación que fixemos en María Pita, na que fomos unha piña. O obxectivo a medio prazo? Dar vida ao comercio da cidade.
—Nun momento de crise tan difícil como este, non?
—É que a idea partiu de aí, precisamente. En época de crise, como esta, é cando máis unidos hai que estar e cando hai que moverse máis e pór en marcha máis iniciativas.
—Cantas asociacións forman parte do proxecto?
—Ata agora convocamos unha reunión onde se asinou unha acta por parte de dez asociacións (Riazor, Rúa Barcelona, Zona Obelisco, ACECA Cidade Vella, Boulevard Elviña, As Conchiñas, Anxo Senra, Soho-Orzán, Distrito Picasso e Matogrande). Pero xa temos a confirmación doutras entidades que que se queren unir, pero que non puideron estar presentes no encontro fundacional. En total, representamos entre o 50% e o 75% do comercio coruñés.
—A Federación Provincial de Comercio é a que representaba ata agora ao sector na Coruña. Colaborarán con ela?
—Por suposto. A maior parte das asociacións estamos federadas na provincia e imos seguir estándoo, porque unha cousa non interfire na outra. A federación cumpre a súa función perfectamente, pero somos conscientes de que se ten que ocupar de todos os comercios da provincia, non só da nosa cidade. Por iso vimos a necesidade dunha organización que se ocupe de cuestións puntuais a un nivel máis local.
—Xa solicitaron un encontro para presentar a nivel municipal a nova entidade?
—En principio, as reunións que tiñamos pendentes co Concello farémolas baixo o nome desta asociación, comigo de presidenta ou con algún portavoz. O que nos permite agora, é levar os temas máis coordinados e mellor preparados.
—Que demandas van presentarlle a Carlos Negreira?
—Pois, un pouco o que xa se veu ouvindo durante toda esta tempada: o carril bus, os bolardos e sobre todo as luces de Nadal. O que máis nos urxe é coordinar a colocación da iluminación co Concello.
—Mencionou o carril bus, cal é a súa postura respecto desta vía especial?
—Bo, é un pouco pronto para meterse neste tipo de polémicas, pero como xa expresamos a maioría das asociacións por separado non estamos en contra do carril bus, pero si de que se poña en determinadas rúas. O máis importante é que se faga un estudo previo para instalalo en zonas máis adecuadas e, se pode ser, con outro tipo de separadores.
Fonte: El Ideal Gallego
A Oficina Municipal de Información ao Consumidor (OMIC) de Ortigueira, dependente da Concellaría de Benestar Social, anima a toda a cidadanía do concello a anotarse no programa educativo Akal, promovido polo Instituto Galego de Consumo. No caso de formarse grupos, explican desde o consistorio, os participantes poderían beneficiarse de accións destinadas a promocionar os valores do consumo responsable e a defensa dos dereitos do consumidor.
As propostas ofertadas dentro de Akal ten formato de taller e están programadas de maneira lúdica e adaptada ás idades dos participantes (que poden ser desde nenos de tres anos ata o público adulto).
As actividades impártense nas instalacións da Escola Galega de Consumo en Santiago de Compostela. No programa figuran cuestións relacionadas co comercio xusto, a linguaxe publicitaria, as compras por internet ou os alimentos funcionais. Os videoxogos ou a contratación de viaxes son outros dos temas abordados.
Os grupos deberán ter un mínimo de 20 persoas e os interesados poden dirixirse á OMIC, situada no centro social de Ortigueira.
Fonte: Diario de Ferrol
Unha subvención da Consellería de Industria permitirá ao Concello de Castrelo de Miño continuar co plan de dinamización do comercio local que iniciou o pasado ano co acondicionamento da contorna do Club Náutico para a celebración das feiras mensuais, recuperadas recentemente.
O Concello deberá achegar o 30% dun orzamento de 100.000 euros, que se investirá no que queda de ano e ao longo de 2012, completando o total a Administración autonómica.
O obxectivo do proxecto radica en executar a urbanización da rúa central da localidade, desde o lugar onde está a Casa Consistorial ata o Club Náutico, enlazando co espazo xa acondicionado para as feiras. Nesa rúa está centralizado o sector do comercio deste municipio, que quedará enmarcado nunha contorna máis humanizada.
Fonte: La Región
O deputado provincial Pablo Baquero entregou onte á Asociación de Comerciantes e Empresarios Adeto, de Tomiño, os fondos destinados ao servizo dun bolseiro de segundo ciclo ou grao superior, que durante 6 meses (prorrogables) levará a cabo unha labor de asistencia á asociación, en favor da dinamización do sector e a través do programa formativo dirixido dende a Área de Comercio da Deputación, en colaboración coa Dirección Xeral de Comercio da Xunta.
Fonte: Faro de Vigo
As súas creacións en lá lle valeron o recoñecemento dos artesáns españois, que a nomearon para os Premios Nacionais de Artesanía na categoría Innova.
Idoia Cuesta (San Sebastián, 1968) acaba de cegar en Cibeles coas técnicas tradicionais da cestaría galega. Na pasarela máis elegante de España seduciu aos gurús da moda mundial ao aplicar esas técnicas a pendentes, colares e outros complementos para a colección da deseñadora Sara Coleman. Pero foron as súas creacións en lá as que lle valeron o recoñecemento dos artesáns españois, que a nomearon para os Premios Nacionais de Artesanía na categoría Innova.
-Que preparou para o desfile de Sara Coleman en Cibeles?
-Varias pezas a xogo coa súa colección, usando por exemplo o macramé, pero sempre coa idea de levar á pasarela máis importante de España técnicas tradicionais da cestaría galega. Deseñei tamén complementos como colares ou pulseiras nos que apliquei o noso tecido en espiral ao xunco de lagoa. Para os pendentes utilicei codia de vimbio.
-E que tal ese primeiro contacto co mundo da moda?
-Ben. Cibeles foi unha experiencia fantástica. Levei a nosa cestaría, Galicia, a Cibeles e aprendín moito. Ademais, dá gusto traballar cunha deseñadora como Sara.
-E exerceu vostede de galega en Cibeles?
-Claro. Son de San Sebastián, pero vin a Galicia en 1992 como estudante de Bioloxía, que é a miña carreira. Despois traballei na Facultade de Veterinaria, en Lugo, pero non era o meu e formeime no tema téxtil. Hoxe teño o meu taller en Outeiro de Rei. E agora falo galego xa de corrido porque levo en Galicia a metade da miña vida. E alá rinse de min cando digo cousas como «non dou feito».
-Eses estudos de bioloxía utilizounos despois na súa profesión, coa publicación da «Guía das plantas cesteables de Galicia».
-Por suposto. Trátase dun estudo que amplía as posibilidades do cultivo de fibras vexetais para cestaría, e creo que os artesáns galegos agradecérono porque hai moitos arbustos e ramas de árbores que valen e son aplicables en cestaría, como codeso, xesta, xuncos... numerosas herbáceas. O libro inclúe unha guía sobre cestaría tradicional en Galicia.
-E utiliza vostede esas fibras vexetais que detalla na publicación?
-Non só utilízoas, senón que ademais o cultivo. Teño a miña propia plantación en casa, con especies autóctonas, variedades de vimbio que trouxen de Dinamarca e outras plantas de Francia ou Alemaña que estou a investigar.
-Agora chega un novo reto: en novembro fallaranse os Premios Nacionais de Artesanía, aos que está nomeada.
-Si, somos cinco finalistas na categoría Innova, na que se valora precisamente a capacidade para introducir novidades. Para min xa é un triunfo estar na final, co recoñecemento dos expertos, por un proxecto de cestaría tradicional, aínda que esta vez con fibras téxtiles, non vexetais. É unha colección en lá grosa, con bolsos e outras pezas.
-Sobrevive a cestaría en Galicia?
-Mantense bastante ben, aínda que é verdade que cada vez vai a menos. Pero por sorte temos suficientes escolas de formación que permiten ir mantendo este recurso tradicional.
-E que é o que baixo ningún concepto debemos perder neste campo?
-Todo. Cando veñen profesores ingleses, franceses ou daneses alucinan coa riqueza que temos, coa cantidade de tecidos que manexamos. É unha riqueza cultural e etnográfica que non debemos perder, e teriamos que documentala ben antes de que se perda. Por iso os profesionais habemos de seguir formándonos para coñecer cada vez máis técnicas e aplicalas.
Idoia Cuesta cesteira nomeada aos premios nacionais de artesanía
«Hai moitos arbustos que valen en cestaría, como codeso, xesta ou xuncos»
Fonte: La Voz de Galicia
O xerente do Centro Comercial Ponte Vella, Marcos Ramos, está satisfeito do balance dos 10 anos de existencia do Centro Comercial Ponte Vella.
Que supón Ponte Vella como oferta comercial para Ourense?
Ponte Vella presenta unha fórmula eficiente que garante a competencia e a mellor atención ao cliente. Representa un modelo de comercio máis desenvolvido nunha sociedade esixente e que evoluciona a gran velocidade. A nosa capacidade de adaptación encerra as garantías do éxito e o traballo dos mellores profesionais. A unión de diferentes factores, entre os que se atopan a coidadosa presenza de grandes firmas e marcas, unha ampla oferta comercial dirixida a diferentes públicos obxectivos, a posibilidade de ofrecer non só unha boa oferta comercial combinada cunha oferta de actividades complementarias culturais, deportivas e de lecer. Ademais son importantes a comunicación e a excelente localización do Centro Comercial.
Cales son as cifras de visitantes do centro comercial?
No que vai de ano, Ponte Vella, sitúase moi por encima da media de visitas a Centros Comerciais a nivel nacional, cun incremento interanual que se situou por encima do 1,5%, segundo os últimos datos recompilados polo Índice Experian FootFall, onde o mes de agosto mostra un incremento na afluencia dos visitantes a Ponte Vella do 2,28%, dato moi positivo tendo en conta que a media nacional rexistra un decrecimiento do 2,7%.
Como foi a evolución nestes 10 anos?
A estratexia de marca de Ponte Vella debe ser a calidade e terá a capacidade de apelar aos principios básicos na toma de decisión de visitas do potencial cliente (localización, mix comercial, aparcadoiro, bos accesos,...), pero non será suficiente se non somos capaces de escoitar e inspirar aos nosos clientes, de crearlles o desexo de probarnos e forxar a súa lealdade. Nos próximos anos debemos de manter o alto nivel de esixencia, debemos de seguir traballando para realizar melloras continuas no Centro para adaptarnos ás novas tendencias do mercado e diversificando a oferta de lecer.
Cales son as iniciativas desenvolvidas en Ponte Vella das que te sentes máis orgulloso?
Foron moi diversas as iniciativas realizadas durante estes últimos anos, pero destacaría a creación da primeira Sala de Lactación dun Centro Comercial en Galicia. O desenvolvemento de actividades nas terrazas exteriores con carácter contínuo, dentro das que resaltaría a Pista de Xeo que estreamos o pasado ano. As melloras nos principais accesos, como foi o Camiño do Vao, e a instalación dun ascensor na entrada que une coa pasarela peonil do río.
Cales son os retos que quedan por diante?
As campañas de atracción de novos visitantes son as que maior planificación e eficacia requiren. Para este tipo de eventos, sen dúbida, faise necesario recorrer a formatos de difusión de maior alcance así como ofrecer un valor engadido que convenza aos novos clientes a visitarnos. Entre as futuras iniciativas atópase o lanzamento dunha nova edición do Talonario Desconto de Ponte Vella, que entrará en vigor o 1 de outubro ata o 5 de novembro, a exposición “A Orixe do Home” e de cara á campaña do Nadal, a pista de Xeo, que despois do éxito alcanzado o pasado ano, mellorará as súas instalacións.
Fonte: La Región
O CENTRO COMERCIAL ESTÁ SITUADO NO CENTRO DA CIDADE E CONTA CUNHA SUPERFICIE DE 50.000 METROS
O Centro Comercial Ponte Vella está a vivir uns días moi especiais coa celebración do seu décimo aniversario. Este centro comercial, quexaforma parte da vida diaria da cidade, abriu as súas portas en outubro de 2001 na avenida da Ribeira Sacra, un espazo privilexiado no centro da cidade e cunhas inmellorables vistas sobre o río Miño.
Co tempo converteuse no eixo comercial e de lecer da cidade. Ponte Vella é xa lugar de referencia na cidade e punto de encontro de mozos e adultos. Cunha superficie de 58.000 metros construídos e 21.000 de comercio, o Centro, comercializado ao 100%, ten 103 locais, os cales se reparten en 84 establecementos distribuídos en cinco plantas.
ORGANIZACIÓN
A súa estrutura é moi funcional e ben organizada posto que dispón dunha planta de lecer, que como o seu propio nome indica está dedicada ás actividades máis lúdicas como restaurantes, cinemas e entretemento; a planta central e baixa conta con numerosos establecementos do sector téxtil e de servizos e un parking con capacidade para 700 vehículos e con dous accesos pola Avenida dá Ribeira Sacra e outro pola rúa Sáenz Díez, unha das principais arterias da cidade.
Un dos aspectos atractivos do centro comercial é a súa amplísima terraza de 13.000 metros cadrados con vistas ao paseo fluvial do río Miño, ao parque do mesmo nome e ás diferentes pontes da cidade (Ponche Vella, Milenio e Ponte Nova).
Ao longo do ano, o centro comercial desenvolve campañas e promocións (concursos, exposicións,…) de todo tipo.
Fonte: La Región
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia